نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

اطلاعات جدیدی از بازی Shenmue 3 منتشر شد

بازی Shenmue 3 تا چند ماه دیگر راهی بازار می‌شود و مجله‌ی فامیتسو در جدیدترین شماره‌اش اطلاعات زیادی را درباره‌ی این بازی منتشر کرده است.

جدیدترین شماره از هفته‌نامه‌ی فامیتسو، شامل مصاحبه‌ای با کارگردان بازی مودانتظار Shenmue 3 یعنی یو سوزوکی بود. او در این مصاحبه برای اولین‌بار تصویری را از جرثقیل نمادین این بازی منتشر کرد و اطلاعات بسیاری را درباره‌ی جدیدترین ویژگی‌های گیم‌پلی بازی به اشتراک گذاشت.

به‌گفته‌ی یو سوزوکی، داستان بازی Shenmue 3 از نظر زمانی، مدت کوتاهی پس از پایان بازی Shenmue 2 آغاز می‌شود. ما همچنین می‌دانیم که شخصیت اصلی بازی یعنی ریو، قرار است در طول بازی احساس گرسنگی کند و به غذا احتیاج پیدا می‌کند. به‌عنوان یکی از ویژگی‌های گیم‌پلی شما باید از فروشگاه‌ها غذا بخرید و ریو را سیر نگه دارید. با خوردن غذا، شخصیت اصلی مقداری از سلامتی یا همان نوار HP خود را بازیابی می‌کند. در بازی می‌توانید دستگاه‌های بازی گاچا را نیز پیدا کنید و از این طریق پول یا مهارت به دست آورید.

در طی مبارزات، تکنیک‌های قدرتمند بازی را می‌توان با الگوی ساده‌ای از دکمه‌ها بر سر دشمنان پیاده کرد و این مسئله کاری می‌کند که بازی برای تازه‌ کارها چندان سخت نباشد. از طرفی این امکان نیز برای طرفداران قدیمی سری وجود دارد که همانند نسخه‌های قبلی با دشمنان مبارزه کنند. هنرهای رزمی‌ بازی به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول آن‌هایی هستند که باعث می‌شوند ریو بتواند قدرتش را افزایش دهد که این دسته در منوهای انگلیسی بازی با عبارت «استقامت» (Endurance) شناخته می‌شود. دسته‌ی بعدی نیز تکنیک‌های مبارزه‌ی ریو هستند. ترکیب این دو ویژگی در طی مبارزات بازی بسیار مهم است.

یکی از ویژگی‌های جالب بازی این است که سازندگان به‌نوعی ویژگی شرط‌بندی بازی‌های قبلی را دور زده‌اند. شخصیت اصلی بازی می‌تواند در مراحل مختلف، دستگاه‌های بازی را در محیط مشاهده کرده و با انداختن پول به داخل آن‌ها، بازی را انجام دهد. اگر او موفق شود برنده‌ی بازی باشد، می‌تواند پول بیشتری به جیب بزند و در ازای آن جوایز مختلفی را برنده شود. این جوایز می‌توانند در فروشگاه‌های مخصوص به پول بیشتر تبدیل شوند. این ویژگی درواقع در نسخه‌ی دوم بازی به شکل شرط‌بندی وجود داشت. به طوری‌که بازیکن می‌توانست با پول داخل بازی با اشخاص مختلف شرط‌بندی کند و پول بیشتری برنده شود. این ویژگی از بازی حذف شده تا بازی در بازار چین نیز قابل فروش باشد. از آن‌جا که قوانین این کشور روی مسئله‌ی شرط‌بندی حساسیت‌های فراوانی دارد، سازندگان ناچار شده‌اند با طراحی چنین سیستمی این ویژگی از گیم‌پلی را دور بزنند و کاری کنند در اثر نهایی خبری از شرط‌بندی نباشد.

shenmue 3

در بازی یک مینی‌گیم وجود دارد که به «مسابقه‌ی لاکپشت‌ها» معروف است. در طی این بازی که با روند دکمه‌زنی دنبال می‌شود، شما باید لاکپشت موردنظرتان را انتخاب کنید و دکمه‌ها را طبق الگوهای نمایش داده شده فشار دهید. اگر دکمه‌ها را به درستی فشار دهید لاکپشت شما با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و حریفانش را پشت سر می‌گذارد و اگر دکمه‌ها را به درستی فشار ندهید، لاکپشتتان عقب می‌ماند.

به طرز جالبی ما اکنون می‌توانیم نمایی را از جرثقیل نمادین بازی مشاهده کنیم. تصویری که به بخش اقتصاد بازی مربوط می‌شود و نشان از وجود مشاغل نیمه وقت در بازی دارد.

بازی Shenmue 3 دارای چرخه‌ی اقتصاد است. پول در بازی نقش بسیار مهمی دارد چرا که چرخ اقتصاد بازی را می‌چرخاند. این عنصر گران‌بها در این بازی می‌تواند به روش‌های گوناگونی کسب شود. برای مثال، اگر شما نوعی گیاه دارویی خاص را به تعداد زیاد از کوهستان جمع کنید و با استفاده از یک دستور مخصوص، از آن‌ها نوعی داروی سنتی چینی تهیه کنید، می‌توانید آن را در بازار با قیمت گزافی بفروشید. در این بازی المان‌های بسیار زیادی از گیم‌ پلی در خدمت کسب درآمد هستند و راه‌های بی‌شماری برای پولدار شدن در اخیتارتان قرار دارد.

صدالبته یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد و گذران زندگی در بازی ماهی‌گیری است. شما می‌توانید با قرض گرفتن یا حتی کرایه کردن یک چوب ماهی‌گیری، در دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، برکه‌ها و حتی غارهای مختلف به ماهی‌گیری بپردازید. در بازی برای ماهی‌گیری لوکیشن‌های بسیار زیادی طراحی شده و در هر یک از آن‌ها می‌توانید ماهی‌های مختلفی صید کنید. همچنین چوب‌های ماهی‌گیری نیز انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها بازدهی متفاوتی دارد. شما می‌توانید ماهی‌های صید شده را براساس وزنشان با پول معاوضه کنید. در بازی همچنین رقابت‌هایی در زمینه‌ی ماهی‌گیری وجود دارد که می‌توانید با شرکت در آن‌ها برنده‌ی جوایز مختلف شوید. مثلا یکی از این رویدادها همانند یک مسابقه است که باید در طی آن به تعدادی از محل‌های مختلف مخصوص ماهی‌گیری مراجعه کنید و ماهی‌های مختلفی را صید کنید.

فقط چند ماه تا عرضه‌ی بازی شدیدا موردانتظار Shenmue 3 باقی مانده است و طرفداران دو بازی قبلی برای تجربه‌ی اثر جدید لحظه‌شماری می‌کنند. این بازی قرار است در تاریخ ۲۷ آگوست سال ۲۰۱۹، مصادف با پنجم شهریورماه ۱۳۹۸ برای پلتفرم‌های پی سی و پلی‌استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده