نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲

واکنش منتقدان به فیلم Hellboy - پسر جهنمی

فیلم پسر جهنمی (Hellboy) مدت کمی است که به روی پرده سینماها رفته است. این فیلم برخلاف انتظارات، خیلی نظر منتقدان را به خود جلب نکرد و امتیازات بسیار پایینی گرفت.

فیلم Hellboy یا در زبان فارسی «پسر جهنمی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است که به‌دست نیل مارشال، کارگردان فیلم Dog Soldiers (سربازهای سگی)، فیلم The Descent (نزول)، فیلم Doomsday (روز قیامت)، فیلم Centurion (سنچوریون) و فیلم Tales of Halloween (داستان‌های هالووین) ساخته شده است. در فیلم پسر جهنمی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون دیوید هاربر در نقش هل بوی/انانگ ان راما، میلا یوویچ در نقش نیمو/ملکه خونین، ایان مک‌شین در نقش ترور براتنهولم، ساشا لین در نقش آلیس موناگن، دنیل دای کیم در نقش بن دایمیو، توماس هیدن چرچ در نقش لابستر جانسون، پنلوپه میتچل در نقش گانیدا، سوفی اوکونیدو در نقش لیدی هاتون، برایان گلیسون در نقش مرلین، الیستر پتری در نقش لرد ادم گلارن، لایلا مورس، استیفن گراهام و داگلاس تریت و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم پسر جهنمی در تاریخ ۹ آوریل سال جاری (۲۰ فروردین ۱۳۹۸) در سالن سینماهای شهر نیویورک به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۳۱ را از بین ۳۵ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم نقدهای منفی خیلی زیادی از طرف منتقدان دریافت کرد. بخش زیادی از منتقدان، این فیلم را با نسخه‌های قبلی سری فیلم هل بوی مقایسه کردند و آن را ناامید کننده خواندند. آن‌ها بیشتر از هر چیزی داستان، اتمسفر و حال و هوای آن را مورد انتقاد قرار دادند. این در حالی بود که اکثر منتقدان نحوه بازی و عملکرد دیوید هاربر و میلا یوویچ را مورد ستایش قرار دادند و از آن تعریف کردند.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Hellboy در شهر نیویورک و همچنین اکران عمومی می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Hellboy از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در این فیلم، شخصیت هل بوی (با بازی دیوید هاربر) به کشور انگلستان می‌آید و در آنجا متوجه می‌شود که نیمو یا همان ملکه خونین (با بازی میلا یوویچ) که یک جادوگر قدیمی و باستانی محسوب می‌شود، حالا دوباره به زندگی بازگشته و به دنبال این است تا خیانتی را که در گذشته به او شده بود، تلافی کند. در همین حین، هل بوی ناگهان خود را در میان مبارزه‌ای بین موجودات ماوراءطبیعی و همچنین انسان‌ها می‌بیند. به این ترتیب او مجبور است که راه خود را تغییر دهد و نیمو را متوقف کند؛ البته بدون اینکه سرنوشت حقیقی خود یعنی همان پایان دنیا را به وجود بیاورد.

Hellboy

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Hellboy بیندازیم:

وینس مانچینی | آپروکس

۸۳ از ۱۰۰

آیا ساختن این فیلم ضرورت داشت؟ احتمالا خیر. من خوشحالم که ساخته شده؟ قطعا. آیا این همان فیلمی است که مردم ۶ ماه برای دوست داشتن آن سر من داد می‌زدند؟ احتمالا! فوق‌العاده ناخوشایند و به طرز عجیبی مسخره!

دارن فرانیچ | اینترتینمنت ویکلی

۵۰ از ۱۰۰

بهترین چیزی که من می‌توانم در رابطه با این فیلم بگویم، این است که: این فیلم یک اثر پر هرج و مرج و شلوغ است که اصلا منطقی نیست.

تاشا رابینسون | ورج

۴۶ از ۱۰۰

در طی ۲ ساعت زمان فیلم هل بوی، دیوانگی موجود در آن دیگر خسته کننده و کمی بی‌حس کننده بود.

دیوید فیر | رولینگ استون

۴۰ از ۱۰۰

فیلم هل بوی قصد دارد تا به شما یادآوری کند که این جانورِ روح‌دار کمپانی دارک هورس کامیکس، لیاقت این را دارد که در دنیای بسیار بزرگ و گسترده فیلم‌های کامیک بوکی امروزی، جایگاهی داشته باشد. اما در نهایت نه تنها نتوانست وضع خود را بهتر کند و چهره مدرن‌تری از خود به نمایش بگذارد، بلکه عجیب و غریب‌تر از قبل هم شد. برخی چیزها بهتر است همانطور به صورت مرده باقی بمانند.

پیتر بردشاو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

اصلا نمی‌توانست خسته کننده‌تر از این باشد. شاید کمی عجیب و غریب و غیرمعمول به نظر برسد اما یک چیز کاملا بی‌روح و مرده در رابطه با این نسخه جدید از فیلم هل بوی وجود دارد.

Hellboy

اسکات کراون | آریزونا ریپابلیک

۴۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم هل بوی یک اثر شلوغ و پر از نقص است، اما تا زمانی که شما مغز خود را به نوعی خاموش کنید و به هیچ چیز فکر نکنید، تا حدودی می‌توانید از تماشای این اثر لذت ببرید.

کریستی لمیر | RogerEbert.com

۳۸ از ۱۰۰

شما هیچوقت متوجه نمی‌شوید که چقدر به گیرمو دل تورو در زندگیتان نیاز دارید، تا اینکه نسخه بازسازی و ریبوت فیلم Hellboy را تماشا می‌کنید.

رابی کالین | تلگراف

۲۰ از ۱۰۰

با اینکه سری فیلم هل بوی، ساخته‌ی گیرمو دل تورو به نوعی شبیه به افسانه‌های پست مدرن فرانکشتاین به حساب می‌آمد و درخشان، تاثیرگذار، سرگرم کننده، جذاب و افسانه‌ای بود، اما در عوض این ریبوت اضافی و غیرضروری، زشت، نفرت‌انگیز و احمقانه بود.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۱۰ از ۱۰۰

چقدر یک فیلم می‌تواند بد و افتضاح باشد؟ لازم به ذکر است که فیلم پسر جهنمی می‌تواند احتمالات را افزایش و گسترش دهد. این فیلم به حدی بد است که ذهن را بی‌حس می‌کند و باعث انفجار مغز می‌شود.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۰ از ۱۰۰

مسابقه بین بدترین فیلم سال دیگر دارد به اوج خود می‌رسد و تقریبا آثار زیادی برای برنده شدن در این مسابقه در حال رقابت هستند. حتی حالا که فیلم هل بوی کنترل این مسابقه را در دست گرفته، می‌توانید بگویید که گرمای آن از جهنم هم بیشتر شده است. این فیلم افتضاح، منزجر کننده، مسخره و احمقانه کامیک بوکی، به طرز عجیبی به مخاطب توهین می‌کند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Hellboy نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای ضعیف و ناامید کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال فراوان بخش زیادی از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن ناراضی خواهند بود.

hellboy


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده