نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

تاریخ انتشار و هزینه سرویس استریم Disney+ مشخص شد

شرکت والت دیزنی چندی پیش اطلاعات جدیدی در رابطه با سرویس استریم خود یعنی دیزنی پلاس، مانند تاریخ عرضه و هزینه طرح اشتراکی آن را اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت والت دیزنی اعلام کرد که سرویس استریم این شرکت یعنی همان دیزنی پلاس در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۱ آبان ۱۳۹۸) در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این شرکت همچنین اعلام کرد که هزینه اشتراکی این سرویس، معدل ۶.۹۹ دلار خواهد بود که این میزان، تقریبا نصف هزینه‌ای است که شبکه نتفلیکس برای طرح اشتراکی خود در نظر گرفته است (۱۲.۹۹ دلار).

سرویس اشتراکی VOD یا همان ویدئو هنگام درخواست، بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین حرکت شرکت دیزنی در سال گذشته بود که درنهایت وارد جنگ سرویس‌های استریم ویدیویی شد. حال باتوجه‌به اینکه هزینه اشتراکی این سرویس استریم کمتر از شبکه نت فلیکس است، شرکت دیزنی اطمینان دارد که می‌تواند با سرعت خیلی زیاد، حجم زیادی از بینندگان را به سمت خودش جذب کند. به‌خصوص که در این سرویس محتویات ترکیبی و مختلف خیلی زیادی وجود خواهد داشت؛ مانند فیلم‌ها و سریال‌هایی از دنیای مارول، دنیای جنگ ستارگان، پیکسار و دنیای خود دیزنی.

این شرکت هزینه اشتراکی، تاریخ عرضه و همچنین دیگر جزئیات را در روز پنجشنبه در مراسم Investor Day سال ۲۰۱۹ دیزنی، که در بربنک، کالیفرنیا برگزار شده بود، اعلام کرد. در طی این مراسم، یکی از حضار از باب ایگر، رئیس و مدیرعامل دیزنی، در رابطه با هزینه اشتراکی این سرویس و علت قیمت‌گذاری آن سؤال کرد و او در پاسخ اینگونه توضیح داد:

این سرویس استریم، اولین قدم جدی ما برای ورود و سبقت گرفت در این فضای بسیار بزرگ است. ما می‌خواهیم با انجام این کار، تا جایی که می‌توانیم مخاطب‌های بیشتری را به سمت دیزنی پلاس جذب کنیم.

علاوه‌بر این، مخاطبانی که در ایالات متحده ساکن هستند می‌توانند طرح یکساله این سرویس را با قیمت ۶۹.۹۹ خریداری کنند که به عبارتی ۵.۸۳ دلار در ماه است. در سال ۲۰۱۸، شرکت دیزنی توانست به درآمدی بالغ بر ۷ میلیارد دلار دست پیدا کند. این شرکت چیزی در حدود ۹۰۰ میلیون بلیط در سرتاسر دنیا فروخت. کوین مایر، رئیس یکی از بخش‌های اصلی تبلیغاتی دیزنی در مصاحبه اخیر خود اینگونه صحبت کرد:

ما معتقدیم که این درخواست گسترده‌ی طرفداران، به سرویس استریم دیزنی پلاس هم منتقل خواهد شد. ما اطمینان داریم که مصرف‌کنندگان و مخاطبان، عاشق این سرویس خواهند شد.

Disney Movies

براساس گفته‌های اگنس چو، معاون رئیس ارشد بخش محتوای دیزنی پلاس، در زمان عرضه، سرویس استریم دیزنی پلاس شامل ۷ هزار و ۵۰۰ قسمت از برنامه‌های تلویزیونی‌ای خواهد بود که در حال حاضر پخش می‌شوند یا از دنیای تلویزیونی کنار رفته‌اند. علاوه‌بر این، دارای ۲۵ سریال مخصوص و ۱۰ فیلم مخصوص و ویژه خواهد بود؛ کتابخانه‌ای با ۴۰۰ عنوان فیلم و ۱۰۰ اثر سینمایی که اخیرا به روی پرده سینماها رفته‌اند، در این سرویس وجود دارند. این موضوع به این معنی است که دیزنی پلاس حق و حقوق پخش هر ۳۰ فصل انیمیشن سریالی The Simpsons (سیمپسون‌ها) را خواهد داشت.

علاوه‌بر موارد عنوان شده، باید اعلام کرد که دیزنی پلاس یک سرویس تبلیغاتی رایگان است و فقط ازطریق هزینه‌های اشتراکی کاربران پشتیبانی و تأمین خواهد شد. دیزنی قصد دارد که در عرض ۲ سال، این سرویس استریم خود را به قدری گسترش دهد که در سرتاسر دنیا و در هر دستگاهی قابل استفاده باشد. بعد از عرضه اولیه در آمریکا شمالی در اواخر سال ۲۰۱۹، در اوایل سال ۲۰۲۰ این سرویس کم کم به اروپای غربی و همچنین محدوده آسیا-اقیانوسیه وارد می‌شود و بعد هم در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه خود را در اروپای شرقی و آمریکای لاتین آغاز می‌کند.

همان‌طور که بالاتر هم به این موضوع اشاره شد، دیزنی پلاس یک سرویس ویدئو هنگام درخواست اختصاصی است که در آن آثار استودیوهای والت دیزنی، پیکسار، لوکاس فیلم و همچنین دنیای مارول هم وجود دارند؛ به‌خصوص آثاری که تاریخ اکران آن‌ها برای سال ۲۰۱۹ تنظیم شده بود. مانند فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول)، انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی 4)، انیمیشن Dumbo (دامبو)، فیلم Avengers: Endgame (انتقام جویان: پایان بازی)، انیمیشن Frozen II (منجمد 2)، لایو اکشن‌های بازسازی شده‌ای مانند فیلم Aladdin (علاالدین)، فیلم The Lion King (شیر شاه)، فیلم Maleficent: Mistress of Evil (مالفیسنت: معشوقه شیطان) و فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: قسمت نهم) از جمله آثاری هستند که در این سرویس استریم قرار دارند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، دیزنی قصد دارد که یک سری سریال و فیلم‌های اختصاصی مختلف هم برای مخاطبان خود تولید کند.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده