نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰

زبان اسپانیایی را در آموزشگاه زبان ایرانمهر یاد بگیرید

یادگیری یک زبان جدید شبیه این است که در دامنه کوه اورست بایستید و به قله نگاه کنید.

اگر زبان‌آموز صفر کیلومتر هستید و هیچ دانشی از زبان مورد نظرتان ندارید، به قله نگاه می‌کنید و با خودتان می‌گویید: «غیرممکن است!» اما باید به این مسئله فکر کنید که پیش از شما هزاران نفر در آن نقطه قرار گرفتند و بعد با تلاش و پشتکار به قله رسیدند!

در این مقاله به شما می‌گوییم به‌عنوان یک زبان‌آموز مبتدی، برای یادگیری زبان اسپانیایی باید چه مواردی را در نظر بگیرید تا راحت‌تر به قله برسید.

شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که اصلا چرا باید زبان اسپانیایی یاد بگیریم. سؤال خوبی است! اما جواب این سؤال بهتر است؛ چون ۵۷۲ میلیون اسپانیایی‌زبان در دنیا وجود دارد.

درواقع بهتر است بگوییم زبان اسپانیایی دومین زبان رایج در جهان است و هر سال به این تعداد اضافه می‌شود.

مردم در چهار گوشه جهان به دلایل مختلفی یادگیری زبان اسپانیایی را انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید شغل جدید و فوق‌العاده‌ای در یک شرکت بین‌المللی پیدا کنید، زبان اسپانیایی دارایی باارزش شما در رزومه‌تان است. اگر می‌خواهید به یک سفر کاری یا تفریحی بروید و ترجیحتان این است که به زبان اسپانیایی صحبت کنید، باید تا حد قابل قبولی این زبان را یاد بگیرید. حتی ممکن است دلیلتان ثبت‌نام در یک دانشگاه یا اقامت در یک کشور اسپانیایی‌زبان باشد و مشخص است که برای مکالمه زبان اسپانیایی باید این زبان را بلد باشید.

در این مقاله به شما نکاتی را گوشزد می‌کنیم که برای شروع راه یادگیری زبان اسپانیایی، آموزش زبان اسپانیایی و حتی مکالمه زبان اسپانیایی به کارتان می‌آیند.

یک کتاب گرامر خوب بخرید!

احتمالا شنیده‌اید می‌گویند برای یادگیری یک زبان جدید کافی است چند کلمه و عبارات را حفظ کنید و هر جا که لازم بود از آن‌ها استفاده کنید. این روش زمانی کاربرد دارد که برای یک سفر کوتاه به کشوری اسپانیایی زبان سفر کنید. اما اگر می‌خواهید زبان اسپانیایی را به معنای واقعی کلمه یاد بگیرید، باید گرامر و دستور زبان بلد باشید. گرامر مثل اسکلت زبان است و اگر گرامر را یاد نگیرید، نمی‌توانید آنطور که باید و شاید زبان اسپانیایی را درست صحبت کنید.

پس برای شروع، یک یا دو کتاب خوب گرامر اسپانیایی تهیه کنید؛ کتاب‌هایی که امتحانشان را پس داده‌اند و می‌دانید می‌توانند در آموزش زبان اسپانیایی به شما کمک کنند.

واژه‌ها و عبارت‌های ساده و ابتدایی را یاد بگیرید

حالا که یک کتاب گرامر خوب دارید، وقت آن رسیده است که واژگان و عبارت‌های ابتدایی را یاد بگیرید. پیش از آنکه وجه‌های فعل و دیگر نکات گرامری را یاد بگیرید، دایره لغاتتان را بسازید. با این روش، وقتی یادگیری نکات گرامری را شروع کردید، واژگان لازم و کافی را در ذهن دارید که با آن‌ها جمله‌سازی کنید. لازم نیست قسمت‌های مختلف بدن یا قطعات خودرو را یاد بگیرید؛ کلمات و عبارات رایج و پرکاربرد کارتان را راه می‌اندازند.

وجه‌های اصلی فعل را یاد بگیرید

وقتی دانش خوبی از فعل‌ها کسب کردید، وقت آن رسیده که وجه‌های اصلی فعل را یاد بگیرید. مفهوم «وجه‌های اصلی» (main tenses) مبحث گسترده‌ای است و از مدرسی به مدرس دیگر متفاوت است. بااین‌حال، وجه‌هایی که اکثریت روی آن‌ها توافق نظر دارند، حال ساده (simple present)، آینده (simple future)، گذشته و گذشته ناقص (preterite/imperfect) و زمان حال کامل (present perfect) هستند.

از یوتیوب در جهت مثبت استفاده کنید

وقتی در حال یادگیری واژگان ابتدایی و وجه‌های اصلی هستید، پیشنهاد می‌کنم سری هم به یوتیوب بزنید. متاسفانه همه ما یاد گرفتیم ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها چرخ بزنیم و وقتمان را با دنبال کردن اخبار سلبریتی‌ها و حوادث تلف کنیم، غافل از اینکه می‌شود از همین ابزار در جهت مثبت و برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده کرد. می‌دانستید یوتیوب یکی از بهترین ابزار یادگیری زبان است که گنجینه بی‌نظیری از ویدیوها را به‌صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد؟ نه؟ حالا می‌دانید! پس دست به کار شوید و یادگیری زبان اسپانیایی را با یوتیوب شروع کنید.

کتاب بخوانید، مطالعه کنید، مطالعه کنید

شاید با خودتان فکر کنید دارم هذیان می‌گویم و وقتی کسی هیچ‌چیز از زبان اسپانیایی نمی‌داند چطور می‌تواند به این زبان بخواند! درست است، این کار تقریبا غیرممکن است، اما دانش زبان مادری یا زبان انگلیسی تا حد زیادی به شما کمک می‌کند و روزی یاد من می‌افتید و از من تشکر می‌کنید. بهترین گزینه‌ها برای مطالعه، کتاب‌های دوزبانه است.

پادکست های اسپانیایی گوش بدهید

تا اینجا حواستان به واژگان، گرامر و خواندن بود؛ پس شنیدن چه می‌شود؟ مهم نیست؟ معلوم است که مهم است! گوش دادن به پادکست‌های اسپانیایی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری صداها، تلفظ و حتی مکالمه به زبان اسپانیایی است. بهترین پادکست‌ها، آن‌هایی هستند که برای آموزش زبان اسپانیایی به انگلیسی‌زبان‌ها تهیه شده است.

مهارت‌های نوشتن و مکالمه را تمرین کنید

آخرین مرحله برای یادگیری زبان اسپانیایی این است که مهارت‌های مکالمه و نوشتن را تمرین کنید. حالا که واژگان خوبی را یاد گرفتید، قوانین استفاده از آن‌ها را در جمله می‌دانید و می‌توانید جملات با وجه‌های مختلف فعل را بیان کنید، وقتش است با دیگران ارتباط برقرار کنید و این ارتباط یا باید به‌صورت شفاهی باشد که مهارت مکالمه را تقویت کند یا پیام‌دادن و چت کردن با اسپانیایی‌زبان‌ها باشد که نگارش را تقویت کند. شاید در ابتدا بومی‌ها شما را در موقعیت‌های زیادی تصحیح کنند، اما به مرور این ایرادات کم و کمتر می‌شوند و روزی می‌رسد که شما ایرادات زبان‌آموزان مبتدی را اصلاح می‌کنید.

نکات بالا را با جان و دل انجام بدهید و محال است شکست بخورید. در این مسیر دشوار اما دلپذیر، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.

با مراجعه به وب‌سایت مؤسسه زبان ایرانمهر و تکمیل فرم مشاوره رایگان می‌توانید از مشاوره مؤسسه بهره‌مند شوید و به روزترین اطلاعات در مورد دوره های آموزش زبان انگلیسی را دریافت کنید و از 15 درصد تخفیف ویژه برای ثبت‌نام ازطریق وب سایت بهره‌مند شوید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده