// دوشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۹

جمع بندی مسابقات NCR 2019 بازی Street Fighter V

مسابقات NorCal Regional 2019 به پایان رسید و در رشته Street Fighter V حدود ۳۰۰ نفر برای کسب مقام قهرمانی با یکدیگر رقابت کردند.

با شروع Capcom Pro Tour 2019، مسابقات پریمیر، رنکینگ و آنلاین سال ۲۰۱۹ بازی Street Fighter V آغاز شدند. حال در تاریخ ۱۰ فروردین ماه (۳۰ مارس) رویداد NorCal Regional 2019 برگزار شد که درجریان این رویداد و بازی استریت فایتر 5، تعداد ۳۱۳ نفر شرکت کردند. NCR 2019 را می‌توان یکی از رویدادهای بسیار مهم کپکام پرو تور دانست؛ ازاین‌رو تمامی بازیکنان سرشناس استریت فایتر نظیر دایگو، توکیدو، موموچی، فوجیمورا، جاستین وانگ و پرابلم X در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در شهر سن خوزه واقع در کالیفرنیا برگزار شد.

مسابقات NCR 2019

روز اول مسابقات ۳۱۳ بازیکن برای رسیدن به هشت بازیکن برتر با یکدیگر وارد رقابت شدند. برخلاف سایر مسابقات که روز و اول و دوم تقریبا بازی‌های خسته کننده‌ای را شاهد بودیم، در NCR 2019 به‌دلیل شرکت بازیکنان صاحب نام متعدد، بازی‌های گروهی جذابیت‌های خاص خودشان را داشتند. بااین‌حال پس از گذشت چند ساعت از مسابقه و حذف تعداد زیادی از بازیکنان، ۳۲ بازیکن نهایی انتخاب شدند که در قالب تاپ ۳۲ با یکدیگر رقابت کنند. سیستم مسابقات روز اول بدین شکل بود که بازیکنان ۱۲ ساعت باید با یکدیگر رقابت می‌کردند تا درنهایت هشت بازیکن انتهایی برای انجام مسابقات پایانی روز دوم انتخاب شوند.

در مسابقات تاپ ۳۲ و براکت بازنده‌ها، شاهد مسابقات هیجان‌انگیزی بودیم. در اولین مسابقه توکیدو به‌مصاف بونچان رفت. در‌ این مسابقه شاهد عملکرد عجیب و ضعیف بونچان بودیم؛ او شکست خورد و به‌براکت بازنده‌ها فرستاده شد. البته وی در براکت بازنده‌ها توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد، اما در نهایت و از اسماگ با کاراکتر G شکست خورد و از حضور در لیست هشت بازیکن برتر باز ماند. این درحالی است که دایگو اولین مسابقه‌ی خود را برنده شد، اما در مسابقه‌ی دوم توسط توکیدو به‌براکت بازنده‌ها فرستاده شد و توانست با شکست دادن پرابلم X، وارد لیست هشت بازیکن نهایی شود. از دیگر بازی‌های مهم روز اول هم می‌توان به‌بازی ساکو با کاراکتر کاگه و موموچی با کاراکتر زکو اشاره کرد. در این مسابقه ساکو با عملکرد فوق‌العاده‌اش توانست موموچی را از دور مسابقات حذف کند، اما خودش هم در تاپ ۱۶ از فوجیمورا با کاراکتر ایبوکی شکست خود و حذف شد.

مسابقات NCR 2019

مسابقات Top 8

مسابقات تاپ ۸ ساعت ۰۰:۳۰ بامداد دوشنبه به‌وقت ایران برگزار شد و در ادامه می‌توانید هشت بازیکن نهایی را مشاهده کنید.

مسابقات NCR 2019

مسابقات تاپ ۸ بدین صورت برگزار می‌شود که بازیکنان در قالب مسابقات First to 3 بایکدیگر مسابقه می‌دهند. در اولین مسابقه از براکت برنده‌ها توکیدو با کاراکتر آکوما باید با جان تاکئوچی جوان با کاراکتر رشید بازی می‌کرد. جان تاکئوچی در این دوره از مسابقات توانسته بود عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد، اما در مقابل توکیدو نتوانست به‌پیروزی برسد و با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد و به‌براکت بازنده‌ها فرستاده شد. در دومین مسابقه از براکت برنده‌ها هم پانک با کاراکتر کارین مقابل فودو با کاراکتر بردی قرار گرفت و در جریان یک بازی زیبا، فودو توانست پانک را ۳-۲ شکست دهد. درنتیجه فودو و توکیدو در فینال براکت برنده‌ها مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

در براکت بازنده‌ها، اولین بازی میان دایگو و گچیکون برگزار شد که گچیکون، برنده کپکام کاپ ۲۰۱۸، توانست با نتیجه ۳-۱ دایگو با کاراکتر گایل را شکست دهد. ازاین‌رو دایگو از دور مسابقات حذف شد و جایگاه نهم را از آن خود کرد. در دومین مسابقه براکت بازنده‌ها هم اسماگ با عملکرد بسیار خوب خود توانست فوجیمورا با کاراکتر ایبوکی را حذف کند. در اولین بازی اسماگ کاراکتر G را انتخاب کرد، اما شکست خورد؛ سپس در سه بازی بعدی اسماگ به‌سراغ کاراکتر قدیمی‌اش یعنی بالراگ رفت و با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. درنتیجه برای رسیدن به‌نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها، اسماگ باید با جان تاکئوچی و پانک با گچیکون بازی می‌کرد.

مسابقات NCR 2019

پانک با اینکه از فودو شکست خورده بود، اما برای رسیدن به‌فینال بزرگ اصلا ناامید نبود و در یک بازی بسیار زیبا توانست قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۸ (گچیکون با کاراکتر رشید) را با نتیجه ۳ بر ۰ شکست دهد. در آن سوی میدان هم جان تاکئوچی و اسماگ به‌مصاف هم رفتند. همانند قبل اسماگ بازی اول خود را شکست خورد و به‌سراغ کاراکتر بالراگ رفت. با اینکه او یک بازی را هم برنده شد، اما در نهایت جان تاکئوچی با نتیجه ۳-۱ اسماگ را شکست داد تا حریف پانک در نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها باشد.

در فینال براکت برنده‌ها هم توکیدو با کاراکتر آکوما توانست فودو با کاراکتر بردی را شکست دهد؛ ازاین‌رو توکیدو به فینال بزرگ مسابقات NCR 2019 رشته استریت فایتر 5 راه پیدا کرد و فودور در براکت بازند‌ها قرار گرفت. جان تاکئوچی نتوانست شگفتی این دوره از مسابقات را کامل کند و در یک بازی بسیار نزدیک، با نتیجه ۳ بر ۲ از پانک شکست خود تا در جایگاه چهارم قرار بگیرد. حال یک بار دیگر پانک مقابل فودو قرار گرفت تا برنده، حریف توکیدو شود. این‌بار پانک با اعتمادبه‌نفسی بالاتر با فودو رقابت کرد و در انتها توانست با نتیجه ۳-۱ فودو را شکست دهد. فینال بزرگ این دوره از مسابقات NorCal Regional 2019 را می‌توان یکی از بهترین فینال‌های برگزار شده برای بازی Street Fighter 5 دانست. پانک برای اینکه قهرمان شود، باید ۶ بازی برنده می‌شد؛ سه بازی برای ریست کردن براکت‌ها تا هر دو بازیکن در جایگاه بازنده قرار بگیرند و سه بازی دیگر هم برای رسیدن به‌قهرمانی. نکته‌ی جالب رقابت توکیدو و پانک، این بود که هر دو بازیکن بسیار نزدیک به‌یکدیگر بازی می‌کردند و راندبه‌راند بازی‌‌های‌شان را برنده می‌شدند. بااین‌حال درابتدا پانک توانست ۳-۲ توکیدو را شکست دهد و براکت را ریست کند، اما این توکیدو بود که در نهایت با نتیجه ۳-۲ پیروز شد و توانست لقب قهرمان NCR 2019 را از آن خود کند.

مسابقات NCR 2019

مقاماسم بازیکنتیمکشورکاراکتر
۱توکیدوROHTO Zژاپنآکوما
۲پانکRECآمریکاکارین
۳فودوCYG BSTژاپنبردی
۴جان تاکئوچی
Liquidژاپنرشید
۵اسماگRiseآمریکاG/بالراگ
۵گچیکونRedbullژاپنرشید
۷فوجیموراFudohژاپنایبوکی
۷دایگوCYG BSTژاپنگایل


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده