// دوشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

بازی Anno 1800 پس از انتشارش از فروشگاه استیم حذف خواهد شد

با استناد به اعلان منتشر شده در صفحه بازی Anno 1800 در فروشگاه استیم، این بازی به‌زودی فروشگاه مذکور را ترک خواهد کرد.

سری Anno که اولین بازی آن با نام بازی Anno 1602: Creation of a New World در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، جزو نام‌های شناخته شده سبک استراتژی همزمان و شهر‌سازی است. تا‌کنون از این مجموعه ۶ بازی عرضه شده است که هفتمین بازی آن تحت نام بازی Anno 1800 در جریان رویداد گیمزکام 2017 معرفی شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، با تصمیم شرکت Ubisoft (یوبی سافت) بازی مذکور به‌زودی از فروشگاه استیم حذف خواهد شد.

این امر ازطریق انتشار اعلانی در صفحه بازی Anno 1800 در فروشگاه Steam، اطلاع‌رسانی شده است. بر این اساس بازی مذکور در زمان عرضه فروشگاه استیم را ترک خواهد کرد. شرکت Valve (ولو) در رابطه با دلیل پشت این اقدام اعلام کرده است که شرکت یوبی سافت تصمیم به عرضه انحصاری بازی Anno 1800 ازطریق فروشگاه دیگری گرفته است. به موجب این اقدام شرکت یوبی سافت از زمان انتشار، بازی ذکر شده تنها ازطریق فروشگاه اپیک گیمز قابل خرید خواهد بود.

در بخش دیگری از اعلان مربوط‌ به حذف بازی Anno 1800 از فروشگاه استیم، به این نکته اشاره شده است که شرکت یوبی سافت به شرکت ولو اطمینان داده است که بازی مذکور به تمامی افرادی که ازطریق استیم خرید خود را انجام داده‌اند، ارائه خواهد شد. این دسته از بازیکنان ازطریق این فروشگاه علاوه‌ بر بازی، به بسته‌های الحاقی و آپدیت‌های آینده آن نیز دسترسی خواهند داشت. در پایان شرکت ولو از کاربران فروشگاه استیم که انتظار داشتند فروش بازی Anno 1800 پس از عرضه ادامه داشته باشد، عذر‌خواهی کرده است.

شرکت یوبی سافت در جریان رویداد GDC 2019 اعلام کرد که قصد دارد همکاری‌اش با Epic Games Store را گسترش دهد و نسخه پی سی تعدادی از بازی‌های بزرگ خود را ازطریق آن به فروش بر‌ساند. فروشگاه اپیک گیمز علاوه‌بر بازی The Division 2، وظیفه عرضه انحصاری نسخه پی سی بازی‌هایی همچون The Outer Worlds ،Control ،Afterparty و Heavy Rain را بر عهده دارد.

بازی Anno 1800 در قرن ۱۹ میلادی و در دوران انقلاب صنعتی جریان دارد. مقطع تاریخی روی تمامی بخش‌های بازی تاثیر دارد و مواردی از جمله آلودگی تا اعتصابات کارگری را شامل می‌شود. در این بازی علاوه‌بر کمپین داستانی، حالت‌های Sandbox و چند‌نفره نیز وجود دارد و شاهد باز‌گشت مواردی همچون نقشه‌های تصادفی، دشمنان تحت کنترل هوش مصنوعی درکنار بازیکنان در یک نقشه ساخت و ساز می‌کنند و امکان خرید و فروش کالا‌ها و آیتم هستیم.

همان‌طور که اشاره شد، بازی Anno 1800 به‌عنوان محصول مشترک استودیو Blue Byte (بلو بایت) و شرکت یوبی سافت در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) روی پلتفرم PC عرضه خواهد شد. هم‌اکنون امکان پیش‌خرید این بازی ازطریق صفحه مربوطه در فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز وجود دارد. علاوه‌بر نسخه استاندارد که با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد، می‌توانید نسخه دیلاکس را با ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بسته الحاقی، موسیقی متن و کتاب هنری با قیمت ۷۰ دلار خریداری کنید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده