// شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی Reversi Quest 2؛ یک نقش آفرینی نوستالژیک

Reversi Quest II یکی از بهترین بازی‌های مستقل منتشر شده در سال ۲۰۱۸ از نظر گوگل‌پلی در سبک نقش آفرینی با گرافیکی پیکسلی و جذاب است. با معرفی این بازی جذاب در زومجی همراه باشید.

پلتفرم موبایل همواره میزان مناسبی برای بازی‌های مستقل و ایده‌های جدید بوده است و سازندگان می‌توانند به راحتی محصول خود را در اختیار بازیکنان قرار دهند و بازخورد مستقیم دریافت کنند. بازی Reversi Quest II نیز یکی از همین بازی‌های مستقل است که با ترکیب دو ایده از بازی رومیزی اتللو (Othello) یا همان Reversi و بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی به وجود آمده است. این بازی اندروید و آیفون که در جشنواره بازی‌های مستقل گوگل پلی در سال ۲۰۱۸ در بین ۲۰ بازی برتر قرار گرفت، به طور رایگان برای سیستم‌عامل‌های موبایل عرضه شده است. البته بازیکنان به طور رایگان فقط قادر به تجربه‌ی مرحله‌ی ابتدایی و Prologue آن هستند و برای تجربه‌ی کامل بازی باید مبلغ ۶.۹۹ دلار پرداخت کنند. بازی آیفون Reversi Quest II برای سیستم‌عامل iOS حدود ۱۵۰ مگابایت حجم دارد که با توجه به محتوای بازی خوب و منطقی است.

ReversiQuest2

در بخش داستانی، بازی Reversi Quest 2 داستان یک پسر روستایی به نام نیم (Nym) را روایت می‌کند که در طی یکی از گردش‌هایش دختری به نام ایموجن (Imogen) را از چنگ یک هیولا نجات می‌دهد و او را برای درمان پیش عموی خود می‌برد. پس از خوب شدن حال ایموجن، او قصد برگشت به خانه و شهر خود را می‌کند که نیم در این راه او را همراهی و اسکورت خواهد کرد و در این راه اتفاقات و نبرد‌های جذابی انتظار بازیکنان را می‌کشد. اتفاقات بازی در کشور Othellia رخ می‌دهد که تحت فرمان‌روایی پادشاه Othellia قرار دارد که اشاره‌‌ای بزرگ به تفاوت گیم‌پلی‌ و نبرد‌های بازی با سایر آثار مشابه دارد.

استفاده از عنصر‌های بازی رومیزی اتللو در یک بازی نقش آفرینی، به یک تجربه‌ی جذاب و جدید در پلتفرم موبایل منجر شده است

اما در بخش گیم‌پلی که تفاوت اصلی بازی Reversi Quest II با دیگر بازی‌های مشابه و هم سبک خود محسوب می‌شود، این بازی ایده‌های جدید و روش‌های متفاوتی را استفاده می‌کند. بر خلاف دیگر بازی‌ها که از نبرد‌ها و اکشن مستقیم استفاده می‌کنند و بازیکنان باید با فشردن دکمه‌های مختلف به ضربه زدن یا دفاع کردن بپردازند، رویه در Reversi Quest II کاملا برعکس است. در نبرد‌های این بازی، بازیکنان باید در یک مینی گیم اتللو (یا Reversi) غول‌ها و هیولاها را شکست دهند. قوانین این بازی بسیار ساده است؛ به طوری که در یک صفحه شطرنجی بازیکنان تعدادی مهره در اختیار دارند که باید با جاگذاری مناسب آنها در پایان بیشترین تعداد مهره را داشته باشند؛ با این قانون که اگر دو مهره‌ی سفید در دو سوی یک یا چند مهره‌ی سیاه قرار بگیرند، تمامی مهره‌های سیاه به مهره‌های سفید تبدیل خواهند شد.

نبرد‌های بازی بر این اساس اتفاق می‌افتند و برنده‌ی هر نبرد حریف خود را خواهد کشت. طبق گفته‌ی سازندگان بازی محتوای بازی به تکرار این مینی گیم‌ها ختم نخواهد شد و نقشه‌ی بازی از ماموریت‌های مختلف و Questهای زیادی پر شده است.

ReversiQuest2

در بخش طراحی و تجربه‌ی ظاهری بازی، Reversi Quest II یک تجربه‌ی پیکسلی جذاب و چشم نواز را ارائه می‌دهد. طراحی کاراکتر‌ها، نقشه‌ی بازی و جزئیات مختلف نقشه بسیار خوب انجام شده است و برای بازیکنان قدیمی یک تجربه‌ی نوستالژیک و جذاب خواهد بود. بازیکنان از دید دوربین ایزومتریک به گشت و گذار در دنیای بازی می‌پردازند و با کشیدن انگشت به ‌جهت‌های مختلف در این دنیا حرکت می‌کنند. همچنین موسیقی متن و صداگذاری انجام شده در Reversi Quest II بسیار سطح بالا و یادآور بازی‌های قدیمی است.

ReversiQuest2

بازی Reversi Quest 2 یک اثر مستقل ساخته‌ی Shigeyoshi Yokogoshi است که برای علاقه‌‌مندان به بازی‌های نقش آفرینی دهه‌ی ۹۰ یک تجربه‌ی نوستالژیک پیکسلی خواهد بود. ضمنا یادآوری می‌کنیم که زومجی در بازه‌های زمانی مشخص بهترین بازی های اندروید را در مقالاتی جمع‌آوری و به شما معرفی می‌کند.

دانلود بازی Reversi Quest II


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده