// جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی Distrust؛ بقا در شرایط وخیم

Distrust یک بازی استراتژی در سبک بقا است که با داشتن گیم‌پلی جذاب، گرافیک زیبا و پر جزئیات و همچنین خط داستانی خوب تبدیل به یکی از بازی‌های جذاب پلتفرم iOS شده است. با معرفی این بازی جدید در زومجی همراه باشید.

امروزه سخت افزار گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفت کرده است که سازندگان در استودیو‌های بازیسازی، با محدودیتی رو به رو نیستند و می‌توانند به خوبی ایده‌های خود را در این پلتفرم اجرا کنند. این پیشرفت به حدی بوده که در سال‌های اخیر، شاهد پورت بازی‌های بزرگ کنسول‌های نسل قبل و بازی‌های سبک‌تر این نسل برای پلتفرم موبایل بوده‌ایم. Distrust یکی از همین بازی‌های موفق است که پس از موفقیت در فروشگاه استیم و ویندوز، اکنون راه خود را به سیستم‌عامل iOS پیدا کرده است. این بازی آیفون که به طور رایگان در اپ‌استور منتشر شده است، یک اثر در سبک بقا است و حجمی حدود ۵۱۵ مگابایت دارد. همچنین پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز در بازی دیده می‌شوند و بازیکنان برای تجربه‌ی کامل بازی و باز کردن نسخه‌ی فول آن، به پرداخت ۲.۹۹ دلار مجبور می‌شوند.

distrust

داستان بازی Distrust قصه‌ی تعدادی دانشمند و تکنیسین را روایت می‌کند که در مسیر سفری علمی و تحقیقاتی بر اثر  سقوط هلیکوپترشان در یک قرارگاه در نزدیکی‌های قطب شمال گیر می‌افتند و باید برای بقا و زنده ماندن تمام تلاش خود را بکنند. برای تحقق این امر بازیکنان در این بازی، کنترل یک تیم دو نفره را بر عهده دارند که باید در نقشه‌های بازی به جست و جو و انجام دادن ماموریت‌های مختلفی که بازی از بازیکنان درخواست می‌کند، بپردازند. در این بازی، ۱۵ شخصیت مختلف حضور دارند که هر کدام دارای توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خود هستند. همچنین مرحله آموزشی بازی بسیار خوب طراحی شده است و بازیکنان را به خوبی با مکانیسم‌های بازی و کنترل‌های آن آشنا می‌کند.

Distrust یک بازی جذاب در سبک بقا است که پس از موفقیت در استیم، اکنون به سیستم‌عامل iOS راه پیدا کرده است

یکی از نکات جذاب بازی Distrust، تصادفی بودن نقشه‌های آن است که ارزش تکرار بازی را بسیار بالا می‌برد. همانطور که اشاره شد بازی Distrust در ابتدا برای ویندوز در استیم منتشر شده است و کنترل‌‌ها و گیم‌پلی آن بر اساس این مسئله طراحی شده‌ است. یکی دیگر از نقاط قوت این بازی، تطابق خوب با پلتفرم موبایل است و سازندگان به خوبی توانسته‌اند کنترل‌های مناسب و کارآمدی را برای بازیکنان طراحی کنند تا بازیکنان بتوانند به راحتی در نقشه‌ها حرکت کنند و با اجسام و بخش‌های مختلف نقشه تعامل کنند. علاوه بر نقشه‌های تصادفی و ماموریت‌های جانبی‌ای که به صورت اتفاقی سر راه بازیکنان قرار می‌گیرد، خط داستانی اصلی بازی دارای ۴ پایان بندی است که نشانگر اهمیت انتخاب‌ها و تصمیمات بازیکنان در طول بازی است.

distrust

از لحاظ بصری، تجربه‌ کردن بازی Distrust یک تجربه‌ی زیبا و چشم نواز به شمار می‌رود و شاهد گرافیک خوب و سطح بالایی در این بازی هستیم. در ابتدا باید از رابطه کاربری ساده اما در عین حال زیبا و کاربردی بازی گفت که به خوبی بازیکنان را در جریان میزان سلامتی هر شخصیت و محتویات کوله پشتی آنها و دیگر اطلاعات لازم برای ادامه‌ی بازی قرار می‌دهد. طراحی محیط‌ها و شخصیت‌ها نیز بسیار متنوع و پر جزئیات انجام شده و بازی برای بازیکنان یکنواخت نمی‌شود. همچنین افکت‌های استفاده شده بر اساس مکان رخ دادن اتفاقات بازی یعنی قطب شمال، بسیار زیبا هستند. به طور مثال اگر شخصیت تحت کنترل بازیکنان برای مدت زمان زیادی در فضای آزاد بماند و زیر بارش برف و در معرض سرمای شدید باشد، افکت جذاب یخ زدن از گوشه‌های صفحه نمایش شروع می‌شود. این توجه به جزئیات در نقشه‌ها و شخصیت‌های مختلف نیز رعایت شده است که همین موضوع Distrust را یک بازی خوش ساخت و با کیفیت کرده است.

distrust

طراحی‌های زیبای استفاده شده در بازی، محیط جذاب و متفاوت آن، گیم‌پلی متنوع و درگیر کننده، همه از نقاط قوت بازی Distrust هستند و می‌توانند بازیکنان را به تجربه‌ی آن مشتاق کنند. همچنین وجود مواردی مانند شخصیت‌های مختلف و نقشه‌های تصادفی و ماموریت‌های جانبی متنوع باعث می‌شود که ارزش تکرار بازی بسیار بالا رود. اگر از علاقه‌مندان به بازی های سبک بقا و معمایی هستید، Distrust یک اثر خوش ساخت است که به تازگی به سیستم‌عامل iOS آمده است.

دانلود بازی Distrust


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده