// چهار شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

ایکس باکس وان بدون دیسک درایو احتمالا در چند ماه آینده عرضه می‌شود

براساس گزارش Windows Central، کمپانی مایکروسافت به زودی نسخه‌ای از ایکس باکس وان را که فاقد دیسک درایو است، عرضه خواهد کرد.

اواخر آبان ماه سال جاری بود که شایعاتی مبنی بر تصمیم کمپانی Microsoft نسبت به ساخت مدل جدیدی از کنسول ایکس باکس وان بدون دیسک درایو منتشر شد. همانطور که مشخص است این کنسول قیمتی به مراتب پایین‌تر از ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس خواهد داشت و تنها قادر به اجرای نسخه دیجیتالی بازی‌ها است. حال طبق جدید‌ترین اخبار کنسول های بازی، گزارشی از سوی وب سایت Windows Central منتشر شده است که خبر از عرضه کنسول مذکور در چند ماه آینده می‌دهد.

با استناد به گزارش مذکور، مدل بدون دیسک درایو کنسول Xbox One که با اسم رمز Xbox Maverick شناخته می‌شود، به صورت رسمی Xbox One S All-Digital Edition نام خواهد داشت. با این که این اسم نسبتا طولانی است، اما به خوبی اصلی‌ترین ویژگی آن یعنی فقدان دیسک درایو را گوشزد می‌کند. غافلگیر‌کننده‌ترین بخش گزارش وب سایت ویندوز سنترال اعلام آغاز پیش فروش کنسول مذکور در ماه آوریل (بازه زمانی ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) و عرضه رسمی در ماه مه (بازه زمانی ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) است. در این گزارش به قیمت کنسول Xbox One S All-Digital Edition اشاره‌ای نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که قیمت کمتری نسبت به مدل‌های موجود در بازار داشته باشد. همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این کنسول یا حفظ تمامی ویژگی‌های کنسول Xbox One S و تنها کنار گذاشتن دیسک درایو موردی است که همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نکته حائز اهمیت این است که همانند دیگر خبر‌های مشابه، هیچ‌یک از موارد ذکر شده قطعی و تایید شده نیستند. با این حال به دلیل روند رو به رشد سرویس Xbox Game Pass و استقبال بازیکنان از آن، عرضه نسخه‌ای از کنسول ایکس باکس وان که فاقد دیسک درایو است، چندان غیر‌منطقی نیست. با خرید اشتراک ماهیانه سرویس مذکور به طیف گسترده‌ای از بازی‌های مختلف همچون Forza Horizon 4 ،Gears of War 4 و Halo 5: Guardians دسترسی پیدا می‌کنید.

رویداد Game Developers Conference 2019 یا به اختصار GDC 2019 از ۱۸ تا ۲۲ مارس (۲۷ اسفند تا ۲ فروردین) در شهر سان فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد. این احتمال وجود دارد که کمپانی مایکروسافت در قالب این رویداد به معرفی کنسول Xbox One S All-Digital Edition بپردازد. علاوه بر این شایعاتی مبنی بر رونمایی از نسل بعدی کنسول‌های خانواده ایکس باکس در نمایشگاه E3 2019 منتشر شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده