نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

قیمت پورشه کاین و بی ام و x5 در سایت دیوار

در این رپورتاژ آگهی در کنار مقایسه پورشه کاین و بی ام و x5 با یکدیگر از قیمت این دو خودرو در سایت دیوار گفته‌ایم.

نسل چهارم بی‌ام‌و X5 که به‌تازگی توسط این شرکت معرفی شد، قرار است در سال جاری با سری‌های مختلف عرضه شود. بی‌ام‌و X5 یکی از انقلابی‌ترین‌ مدل‌های شاسی‌بلند بی‌ام‌و به نظر می‌رسد و ناخودآگاه در مقام قیاس با خودروهایی نظیر پورشه کاین قرار می‌گیرد. این خودرو که هم‌اکنون قیمتی تخمین زده شده و برابر با صد هزار دلار دارد به نسبت قدرتمند و خوش‌ساخت به نظر می‌آید. این شما و این هم خودرو تازه‌ساخت بی‌ام‌و؛ البته در قیاس با پورشه کاین!

قیمت پورشه کاین در بازار داخلی ما چیزی برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و باید گفت در این قیاس واقعاً قدرتمند ظاهر می‌شود. برای مثال اگر از قدرت خروجی موتور کاین هم شروع کنیم ناخودآگاه به میزانی برابر با ۴۰۰ اسب‌بخار می‌رسیم؛ رقمی که با ۴۱۰ اسب‌بخار پیش‌بینی‌شده توسط بی‌ام‌و X5 تقریباً برابری می‌کند. درضمن نکته جالب‌توجه دیگر خروجی محرکه این خودروست که از موتورهای ۴۸۰۰ و ۵۰۰۰ سی‌سی ناشی می‌شود. البته شاید برای این پیش‌بینی‌ها کمی زود باشد اما سرعت خروجی از پورشه کاین نیز بیشتر به نظر می‌رسد. این پیش‌بینی هم از مقایسه همین سری از پورشه با مدل‌های قدیمی‌تر از بی‌ام‌و X5 ناشی می‌شود. از همین رو انتظار می‌رود که خودروی جدید بی‌ام‌و یعنی X5 به بیشتر از ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت نرسد و به این شکل با مدل قدیمی‌ چون کاین با ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک باشد. درضمن جا دارد به مصرف سوخت بسیار بالای کاین هم اشاره کنیم که به ۱۰.۲ لیتر بر هر صد کیلومتر هم می‌رسد. بااین‌حال از بی‌ام‌و X5 هم انتظار این‌چنینی باید داشت؛ چون مدل‌های قدیمی‌تری چون X4 هم حداقل ۱۰ لیتر می‌سوزاندند.

با خرید پورشه کاین امکانات ایمنی همچون سیستم PTM (سیستم طراحی‌شده توسط پورشه که شامل سیستم‌های مختلفی ازجمله ABD و ASR است)، سیستم PSM و سیستم PCCB به‌دست خواهید آورد. پیش‌بینی بی‌ام‌و برای این نسل از شاسی بلندهایش ست‌های ترمزی ABS ،ESP ،TSC ،EBD ،EBP ،EBA ،ESC – DBC است که به‌مراتب پیچیده و قابل‌قبول هستند. همچنین بنا به گزارش‌های اخیر بی‌ام‌و، تعداد کیسه‌های هوای این خودرو به ۸ عدد می‌رسد که از ۴ عدد پورشه کاین بسیار ایمن‌تر است. شاید جالب باشد بدانید که مدل‌های سفارشی X5 دارای کیسه‌های هوای اضافه هم هستند و راستش را بخواهید آدم نمی‌داند این‌همه امنیت اصلاً چه کاربردی دارد!

بی ام و X5

بااین‌حال نکته‌ای که همیشه پورشه را بر رقیب هم‌وطنش سرتر می‌کرد امکانات رفاهی بود و باوجود تمام پیشرفت‌های X5، خرید پورشه کاین هنوز هم یک پله از آن جلوتر است. این یعنی امکاناتی نظیر: سیستم روشن و خاموش شدن خودکار (Start-Stop)، جعبه‌دنده ۸ دنده تیپ‌ترونیک، سیستم VarioCam Plus برای بالابردن کارایی پیشرانه، سیستم تعلیق هوایی (برای کنترل کردن خودکار ارتفاع خودرو در ۸ سطح مختلف)، فرمان الکتروهیدرولیک، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (حسگر نور)، چراغ‌های LED، ترمز پارک الکترونیکی، حسگر عقب، کمربند مخصوص کودک در صندلی عقب، کروز کنترل، حافظه صندلی‌های جلو، سیستم گرمایشی صندلی‌های جلو و فرمان، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو به همراه فیلتر هوا، دوربین جلو و عقب، تجهیزات قابل سفارش: سیستم الکترونیکی PASM با سه حال معمولی، راحت و اسپرت، سیستم PTV Plus، سیستم کنترلی PDCC، سیستم TPM (نشان‌دهنده فشار باد لاستیک)، تایمر دیجیتالی و آنالوگ روی داشبورد، چراغ‌های زنون، سیستم PDLS Plus برای چراغ‌ها، سیستم PVTS (سیستم ضدسرقت برای مشخص کردن مکان خودرو که تنها در بعضی کشورها فعال است) و کمربند مخصوص کودک در صندلی جلو تنها بخشی از امکاناتی هستند که هنوز هم در مدل جدید مانند X5 حضور ندارد.

البته بی‌انصافی است اگر بگوییم X5 پیشرفت نکرده است اما همیشه خودرویی که جواب خود را پس داده انتخاب بهتری نسبت به محصولی که به‌تازگی تولیدشده است. از دید قیمتی و باتوجه‌به هزینه‌های سنگین ورود خودروهای جدید به داخل کشور X5 بسیار گران خواهد بود. این در حالی است که با هزینه‌ای کمتر می‌توان پورشه کاین قدرتمند خرید. اگر هم کمی بگردید متوجه می‌شوید که بازار خریدوفروش پورشه کاین در سری S و حتی V8 بسیار داغ است؛ بازاری که باوجود رقیب‌های بسیار (بنز، بی‌ام‌و و ...) واقعاً ارزش یک میلیارد تومان هزینه را دارد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده