نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

خرید و فروش خودروهای رنو در روزهای پایانی سال در شیپور

در این رپورتاژ آگهی قصد داریم بازار محصولات رنو در ایران را به نقل از شیپور بررسی کنیم.

شرکت فرانسوی رنو از جمله خودروسازانی است که ماشین‌های پرطرفداری در ایران دارد. اما این روزها بازار تمام محصولات این شرکت مانند گذشته داغ نیست. شاید میزان فروش خودروهای رنو در بازار ایران مانند پژو نباشد، ولی مدل‌های مختلفی چون تندرو 90 یا ساندرو همچنان طرفداران زیادی دارند. حال سوال اصلی اینجا است که آیا با وضعیت فعلی بازار خریداران زیادی هم دارند؟ برخط نیوز در ادامه یادداشت خرید و فروش خودروهای رنو در روزهای پایانی سال به بررسی شرایط شرکت رنو در بازار ایران پرداخته است.

از مدل خاطره‌انگیزی چون رنو 5 گرفته تا خودروی پرطرفداری چون تندر 90 یا خودروی لوکسی چون تلیسمان، از جمله مدل‌هایی هستند که طی سال‌های حضور رنو در بازار خودروی ایران وارد کشور ما شده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های خودروساز، همیشه محصولات متنوعی در سبد خود دارند که بتوانند طیف وسیعی از خریداران را راضی کنند. از خودروهای اقتصادی و پرتیراژ گرفته تا خودروهای لوکس و سفارشی را می‌توان در بین مدل‌های مختلف شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو مشاهده کرد. شرکت رنو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رنو

با اینکه یک بار دیگر با توجه‌ به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، فعالیت مستقیم شرکت رنو فرانسه در ایران تقریبا به صفر رسیده است، اما همچنان شاهد تردد و خرید و فروش خودروهای رنو در بازار داخلی هستیم. هنوز هم در بین محصولات این شرکت می‌توان مدل‌های پرطرفداری چون تندر 90، ساندرو و مگان را مشاهده کرد.

باتوجه‌ به افزایش ناگهانی قیمت خودرو که در پی افزایش قیمت ارز، افزایش بهای مواد اولیه، افزایش هزینه‌های تولید، ناهمخوانی عرضه و تقاضا، کاهش تولید انواع خودرو، نبود نظارت کافی، اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، خروج آمریکا از برجام و غیره اتفاق افتاد، بازار خودرو در روزهای پایانی سال به‌شدت متلاطم است.

افزایش قیمت خودروهای پرطرفدار و پرفروشی چون پراید، تندرو 90 یا ساندرو به‌حدی بوده است که نه‌تنها صدای مردم، بلکه صدای تمام کارشناسان و حتی خود مسئولان را درآورده است. پرایدی که حالا در بازار ۴۵ میلیون تومان خریداری می‌شود، بی‌تردید با افت فروش به‌ویژه برای مدل‌های صفر روبه‌رو خواهد شد.

رنو

بازار خودروهای رنو نیز دست کمی از شرایط فعلی بازار خودرو ایران ندارد. اگر بخواهیم مدل‌های مختلف این شرکت در ایران را به دو قسمت تبدیل کنیم باید به مدل‌های وارداتی و تولید داخل اشاره کنیم. مدل‌های وارداتی رنو که تقریبا سرنوشت مشخصی دارند. با توجه‌ به افزایش قیمت عجیب آن‌ها، حالا کمتر کسی می‌تواند سراغ مدل‌هایی چون تلیسمان، کپچر و کولیوس برود و تنها قشر خاصی می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

اما در مورد خودروهای تولید داخل رنو مانند تندر 90، ساندرو، ساندرو استپ وی و مگان اوضاع کمی فرق می‌کند. تندر 90 و ساندرو از همان بدو ورود با توجه‌ به کیفیت بالا، امکانات خوب، قیمت مناسب و مصرف سوخت بهینه مورد توجه خریداران ایران بوده‌اند.

استپ وی نیز تا پیش از رسیدن به قیمت عجیب و غریب بالای ۱۰۰ میلیون تومانی خود، روزهای خوبی را تجربه می‌کرد و مگان نیز همیشه مشتریان و طرفداران پروپاقرصی داشت. اما این روزها و در شرایطی که به پایان سال نزدیک می‌شویم و باتوجه‌به تعطیلات پیش رو که باید بازار خودرو حسابی داغ باشد، شرایط کاملا مبهم و دور از انتظار پیش می‌رود.

رنو

خودروهای رنو همواره جزو بهترین‌ها و پرفروش‌ترین‌های بازار بوده‌اند. اما حالا به نظر می‌رسد باتوجه‌به قیمت‌های فعلی بازار تنها می‌توان به مدل‌های چون تندر 90 و ساندرو امیدوار بود. با کمی جست‌وجو در بازار می‌بینیم که همچنان مدل‌های صفر و کارکرده این دو خودرو خرید و فروش می‌شوند. البته ناگفته نماند که باتوجه به شرایط نابه‌سامان فعلی، تنها بازار خرید و فروش خودورهای دست دوم و کارکرده کمی رونق دارد، البته که با افزایش قیمت‌ها، قیمت خودروهای کارکرده نیز بالا رفته است.

با اینکه هنوز کارشناسان نیز نمی‌توانند پیش‌بینی دقیقی از آینده داشته باشند، اما گفته می‌شود دو خودروساز اصلی کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا قصد دارند در روزهای پایانی سال ثبت‌نام فوری خودروهای خود را با قیمت مناسب شروع کنند تا حداقل کمی بازار خودرو ایران از این وضعیت اسفناک خارج شود و خرید و فروش خودرو روند بهتری را تجربه کند.

برای ثبت‌نام فوری خودرو شرایطی چون بررسی کدملی و کدپستی نیز در نظر گرفته شده است تا خریدار طی سه سال گذشته خودرویی تحویل نگرفته باشد. با این اوصاف به نظر می‌رسد خرید و فروش خودرو باتوجه به موقعیت خاص روزهای پایانی سالی و تعطیلات سال جدید حتی کم‌رنگ ولی ادامه خواهد داشت.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده