نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰

دورهمی بازیهای ویدیویی برای کودکان و نوجوانان بهزیستی برگزار شد

با هماهنگی گروه خیریه چلچله و سایت خبری کالا سودا، دورهمی بازی‌های ویدیویی برای کودکان و نوجوانان مرکز بهزیستی، با هدف ایجاد فضایی برای آشنایی این قشر جامعه با فناوری گیم و بازی‌های ویدیویی با همکاری برخی از شرکت‌های سخت‌افزاری برگزار شد.

روز جمعه دهم اسفندماه جاری، فروشگاه «مانترا» نمایندگی برند هواوی در بازار چهارسوی تهران، میزبان کودکان بهزیستی با همکاری سایت «کالاسودا» و برندهای روز تکنولوژی گیم از جمله «گیگابایت»، «ام اس آی» و «کولر مستر» بود.

در این رویداد گیمینگ که با هدف آشنایی کودکان و نوجوان با فضای بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، نوجوانان ۸ تا ۱۷ ساله برخی مناطق بهزیستی استان تهران، چندین ساعت با ابزارهای بازی کامپیوتری و گیم آشنا شده و به رقابت و بازی پرداختند.

در این دورهمی که برای صرف اوقات فراغت کودکان بهزیستی با بازی‌های کامپیوتری برگزار شد، بازی‌های ویدیویی فوتبال، مسابقات اتومبیل‌رانی و دفاع شخصی مطابق با سن و علاقه کودکان و نوجوانان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

کالاسودا

این اقدام و همکاری چندجانبه در جهت حمایت از کودکان توانمند بهزیستی با هدف ترغیب سازمان‌های حوزه فناوری اطلاعات به مسئولیت پذیری اجتماعی انجام شد.

مسئولیت اجتماعی را می‌توان نوعی از کارهای خیریه برای مشکلات و مسائل مهم اجتماعی، فرهنگی و محیطی جوامع تعریف کرد. به بیان دیگر مسئولیت اجتماعی مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک فرد یا یک سازمان باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد. مسئولیت اجتماعی در پیوند با مسئولیت دربرابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که هر فرد یا سازمانی در آن حضور دارد و باتوجه‌به این تعریف، این مسئولیت می‌تواند اقدام برای آموزش و ارائه خدمات به کودکان کمتر برخوردار را در اولویت رئوس موردنظرخود قرار دهد.

براین اساس، نخستین دورهمی گیمینگ کودکان کمتر برخوردار استان تهران با هدف انجام مسئولیت اجتماعی برگزار شد.

در این رویداد که با علاقه مندی کودکان و نوجوانان به بازی‌های کامپیوتری همراه بود، کودکان و نوجوانان با فضای بازی‌های ویدیویی آشنا شده و نحوه مواجهه آن‌ها با این بازی‌ها مثبت بود. همچنین استعداد برخی از این کودکان در یادگیری و انجام مسابقات گیم، مثال زدنی بود.

از آنجایی که بخش قابل توجهی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به موضوع گیم اختصاص دارد، صرف این اوقات به‌صورت مدیریت شده و هدفمند، می‌تواند از آسیب بازی‌های ویدیویی کاسته و این بازی‌ها را به بستر مناسب و مفیدی برای فراغت، تفریح و آموزش کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با ابزارهای فناوری اطلاعات، می‌تواند حتی با ارائه کمترین امکانات، فرصت مناسبی برای کودکان کمتر برخوردار ایجاد کرده و و شرایطی ایجاد کند تا کودکان و نوجوانان بهزیستی نیز مانند سایر کودکان جامعه با فضای تکنولوژی آشنا شده و به بازی، بحث و گفت‌وگو و همکاری تیمی در این‌باره بپردازند و بخشی از اوقات فراغت خود را صرف آموزش بازی‌های رایانه‌ای متناسب با سن و نیازشان کنند.

کالاسودا

افزایش دقت، تمرکز و روحیه همکاری از جمله مزایای انجام بازی‌های کامپیوتری است که باید به‌صورت مدیریت شده و هدفمند برای کودکان و نوجوانان تعریف شود.

ازاین‌رو این رویداد می‌تواند پلی ارتباط میان موسسات خیریه و سازمان بهزیستی و شرکت‌های فناوری اطلاعات داوطلب انجام مسئولیت اجتماعی برقرار کند که باتوجه‌به درنظر گرفتن کرامت انسانی این کودکان و نوجوانان، امکانات مناسبی را در اختیار آن‌ها قراردهند.

در این راستا پیشنهاد می‌شود که شرکت‌های طراح و توسعه‌دهنده بازی‌های رایانه‌ای بومی و ایرانی نیز با هماهنگی با شرکت‌های فناوری اطلاعات و برندهای این عرصه، پلتفرم بازی‌های خود را در اختیار این کودکان قرار داده تا کودکان و نوجوانان بهزیستی نیز علاوه‌بر آشنایی با فرهنگ ایرانی اسلامی، بدون دغدغه، بتوانند از بازی‌های ایرانی بهره برده و از این فضا لذت ببرند.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده