نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۶

بازی Divinity: Fallen Heroes معرفی شد

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Divinity که با همکاری استودیوی جدیدی در مراحل ساخت قرار دارد، یک اثر نقش‌آفرینی و تاکتیکی است.

بازی Divinity: Fallen Heroes از مجموعه Divinity رسما معرفی شد. این اثر، ادامه‌ی نسخه‌ی قبلی این مجموعه یعنی بازی Divinity: Original Sin II است که به صورت مستقل (بدون نیاز به خریداری و اجرای نسخه‌ی قبلی) قرار است منتشر شود. این بازی، درست مثل بازی XCOM: Enemy Unknown یک اثر تاکتیک‌محور است که این بار استودیوی لاریان (Larian Studios) آن را با همکاری استودیوی لاجیک آرتیستس (Logic Artits) خواهد ساخت؛ استودیویی که برای خلق آثار استراتژی و نقش‌آفرینی مانند بازی‌های Clandestine و Expeditions: Vikings شناخته می‌شود. 

با توجه به یک اعلامیه مطبوعاتی از سوی استودیوی لاریان، بازیکن‌ها می‌توانند جریان بازی را تک‌نفره یا کوآپ تا سقف دو بازیکن پیش ببرند. در سایر توضیحات پیرامون جهان بازی Divinity: Fallen Heroes آمده است: 

همان‌طور که به استواران خود در Lady Vengeance دستور می‌دهید و آن‌ها را کنترل می‌کنید، ژرف‌تر از همیشه به جهان Rivellon وارد شوید. سرزمین‌های جدید را کشف و سلاح‌های نوین را استفاده کنید و مهارت‌های تازه را فرا بگیرید. جوخه‌ی خود را بسازید و گوشه‌هایی از جهان Rivellon را فتح کنید که هرگز دیده نشده بودند. 

بعضی از شخصیت‌های این بازی که قبلاً هم در نسخه‌ی قبلی حضور داشته‌اند، بازگشته‌اند تا بازیکن را در نبردها و کوئست‌های جدید همراهی کنند. این شخصیت‌ها عبارت هستند از: Malady ،Fane ،Ifan ،Lohse ،Sebille ،Red Emperor و Beast. سیستم مبارزات بازی تاکتیکی است و شما را وادار می‌کند تا در میدان نبرد تصمیم‌های حساب‌شده بگیرید و شما را به چالش می‌طلبد تا قبل از هر رویارویی تاکتیک‌های مناسب بچینید. مکان امن (Hub) که بازیکن میان مأموریت‌ها به آن بازمی‌گردد، یک کشتی نظامی هوایی به نام Lady Vengeance است؛ مکانی که در آن گروه خود را مدیریت می‌کنید و با نحوه‌ی تعاملتان با آن‌ها بر روابط میان اعضای گروه تأثیر می‌گذارید. 

بازی Divinity: Fallen Heroes دارای سلاح گرم است و برای اولین بار در تاریخ مجموعه Divinity به شخصیت‌ها امکان استفاده از آن‌ها را می‌دهد. علاوه بر این، تراز جدیدی هم به نام Sulfurium به بازی اضافه شده است. می‌توانید در لیست زیر، به‌طور اجمالی با سایر ویژگی‌های موجود در این نسخه آشنا شوید:

  • برای اولین بار در یک نسخه از سری Divinity، با شخصیت مرموز Malady یا یک شخصیت کاملاً جدید بازی کنید. امکان کنترل Godwoken مشهور هم وجود دارد.
  • برای ساخت بهترین جوخه‌ی ممکن، می‌توانید از میان سی واحد متفاوت انتخاب و آن را به بیش از دویست مهارت مختلف مجهز کنید. 
  • ابزار مورد نیازتان برای تحقیقات را استفاده و از مصنوعات برای زیباتر کردن جلوه‌ی جوخه‌ی خود استفاده کنید. 
  • با گرفتن منابع قدرت گوناگون، می‌توانید کشتی هوایی خود را به قدرت‌های ویرانگر مجهز کنید تا Lady Vengeance یکه‌تاز میدان نبرد باشد. 
  • می‌توانید سربازهای کهنه‌کار و حرفه‌ای را به جوخه خود جذب کنید، اما مراقب باشید: اگر آن‌ها را در نبرد از دست بدهید، برای همیشه از بین می‌روند. 

Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Divinity قرار است تا برای «پلتفرم‌های متعددی» در آخر سال جاری منتشر شود. اگر هنوز موفق به تجربه‌ی نسخه‌ی قبلی نشده‌اید، اکنون فرصت خوبی است تا آن را تجربه کنید. بازی Divinity: Original Sin II توانست به اثر تحسین‌برانگیزی نزد مخاطبان و منتقدین تبدیل شود و زومجی نیز در بررسی خود، نمره‌ی ۹ را به آن داد و در تحسین از بازی نوشت: 

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که کم‌تر استودیویی سراغ ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک می‌رود. با این حال، استودیو لارین با خلق بازی Divinity: Original Sin II ثابت کرده که این بازی‌ها هنوز هم می‌توانند به تجربه فوق‌العاده‌ای تبدیل شوند و قادر هستند ساعت‌های طولانی مخاطب را سرگرم کنند. وجود یک سری مشکلات ریز به هیچ‌وجه نمی‌تواند به تجربه بازی Divinity: Original Sin II آسیبی وارد کند و این بازی در طول گیم‌پلی حداقل ۶۰ ساعته‌اش، یک تجربه عالی و شدیدا سرگرم‌کننده است. 

خوشبختانه این بازی با وجود این‌که دو سال قبل عرضه شده است، اما در سال جاری محتویات رایگان جدیدی دریافت می‌کند. می‌توانید سایر اخبار پیرامون این بازی را در صفحه‌ی زومجی برای این بازی دنبال کنید.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده