نویسنده: فرشید معتمد
// یکشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰

بررسی ویدیویی مادربرد Z390 AORUS XTREME گیگابایت

با بررسی ویدیویی قوی‌ترین مادربرد گیگابایت برای پردازنده‌های نسلِ هشتم و نهم اینتل با تراشه‌ی Z390 و سوکت 1151 همراه زومجی باشید.

سالِ گذشته شرکتِ اینتل همزمان با معرفیِ پردازنده‌های بهبود یافته‌ی جدیدِ خود با معماری کافی‌لِیک، از چیپ‌ست جدید و رده بالای Z390 نیز برای این سری پردازنده‌ها رونمایی کرد. مادربردهای Z390 بعد از حدودِ یک سال جایگزینِ مادربردهای Z370 شدند و علاوه بر حفظِ سازگاری با پردازنده‌های مدل 8xxx، آخرین نسلِ پردازنده‌‌های اینتل از سری نهم را نیز پشتیبانی می‌کنند. عمده‌ترین قابلیتِ اضافه شده به Z390 در مقایسه با Z370 هم کنترلر بی‌سیمِ مجتمع با استاندارد 802.11ac است.

سازندگانِ مطرح، مدل‌های متعدد و با امکاناتِ مختلفی را بر اساسِ این هابِ کنترل کننده‌ی پلتفرم ( PCH یا Platform Controller Hub) به بازار عرضه کرده‌اند که هر یک نیازِ طیفِ خاصی از کاربران را پوشش می‌دهد. برخی مدل‌ها برای کاربرانِ اداری و برخی نیز با هدفِ برآورده کردنِ قابلیت‌های مدِ نظر در سیستم‌های حرفه‌ای طراحی و تولید می‌شوند، اما همیشه پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین امکانات به مادربردهای مخصوصِ بازی تعلق می‌گیرد.

مادربرد جدیدِ گیگابایت از برندِ Aorus با مدلِ Z390 Xtreme با امکاناتِ منحصربه‌فرد، یکی از خاص‌ترین مادربردهای مخصوصِ اورکلاکرها و گیمرها است که به کامل‌ترین امکاناتِ نورپردازی، کارت شبکه‌ی بی‌سیم‌ نسلِ جدید، پورت‌های پُر سرعتِ شبکه‌ی سیمی، کارتِ صدای قدرتمند و فهرستِ بلندی از امکاناتِ دیگر مجهز شده که در این بررسیِ ویدیویی به آنها خواهیم پرداخت:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

* در تهیه این بررسی فرشید معتمد همکاری کرده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده