نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

قیمت خودروهای بی ام و پرفروش در سایت دیوار

خودروی بی ام و محبوبیت زیادی در میان علاقمندان به خودرو دارد و در این رپورتاژ آگهی می‌خواهیم نگاهی به قیمت بهترین‌های BMW بیندازیم.

بی‌ام‌و یکی از برترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است که از لحاظ تعداد تولید خودرو بعد از مرسدس بنز با تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ توانست رتبه ۱۲ پرفروش‌ترین خودروسازی های جهان را به‌دست آورد. در این فهرست تویوتا و فولکس‌واگن با فروش بیش از ۱۰ میلیون دستگاه در رتبه اول و دوم قرار دارند. این میزان فروش یک رکورد جدید برای بی‌ام‌و محسوب می‌شود و نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. بی‌ام‌و به همراه مرسدس بنز برترین سازندگان و فروشندگان خودروهای لوکس در جهان محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل در فهرست ارزشمندترین و سود‎ده‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان جزو ۱۰ شرکت برتر قرار می‌گیرند.

در حال حاضر بی‌ام‌و در سبد محصولات خود ۸ سری مختلف خودرو سواری، ۷ سری شاسی‌بلند با کد x، یک سری خودروهای رودستر بانام z4 و یک سری خودرو الکتریکی با کد i دارد. به‌این‌ترتیب بازار خریدوفروش مرسدس بنز بسیار گسترده است و سلایق مختلفی را شامل می‌شود. اما کدام مدل از خودروهای بی‌ام‌و عنوان پرفروش‌ترین را به خود اختصاص می‌دهد؟ برای پاسخ به این سؤال نگاهی به عملکرد بی‌ام‌و محصولات آن در سال ۲۰۱۸ خواهیم انداخت و رتبه‌بندی از مدل‌های مختلف براساس میزان فروش ارائه خواهیم کرد.

BMW

بی ام و سری 5، پرفروش‌ترین سری بی ام و در جهان

بی‌ام‌و سری 5 با افزایش فروش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۸ توانست عنوان پرفروش‌ترین سری محصولات بی‌ام‌و در جهان را به خود اختصاص دهد. در سال گذشته فروش بی‌ام‌و سری 5 از ۳۷۷ هزار دستگاه عبور کرد و توانست رکورد جدیدی را از خود بر جای بگذارد. اگر نگاهی به آمارهای جهانی داشته باشیم بی‌ام‌و سری 5 رتبه ۳۵ را در بین پرفروش‌ترین مدل‌های جهان به‌دست خواهد آورد. البته این سری در مقابل رقیب مستقیم خود یعنی کلاس e مرسدس بنز همچنان عملکرد ضعیف‌تری داشته است؛ بااین‌حال رشد ۱۰ درصدی فروش بی‌ام‌و سری 5 نشان‌دهنده موفقیت بی‌ام‌و درمجموع است. خرید بی ام و سری 5 مناسب افرادی است که امکانات و موتور قوی‌تری از یک خودرو خانوادگی ساده نیاز دارند. قیمت بی‌ام‌و سری 5 در حال حاضر حدود ۵۳ هزار دلار است.

BMW

بی ام و سری 3، کاهش فروش برای محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی بی‌ام‌و

بی‌ام‌و سری 3 برای مدتی طولانی محبوب‌ترین مدل بی‌ام‌و محسوب می‌شد و بیشترین فروش را در سراسر جهان به خود اختصاص می‌داد؛ با این حال فروش بی‌ام‌و سری 3 در سال ۲۰۱۸ بعد از مدت‌ها با کاهش ۵ درصدی روبه‌رو شد و جایگاه خود را در یک رقابت نزدیک به سری 5 واگذار کرد. بی‌ام‌و در سال گذشته توانسته درمجموع ۳۵۹ هزار دستگاه از این سری را به فروش برساند و این خودروهای خانوادگی پرطرفدار جایگاه ۴۰ را در بین پرفروش‌ترین مدل‌ها به خود اختصاص داده‌اند. احتمالاً روی آوردن آسیایی‌ها و آمریکایی‌ها به خودروهای خانوادگی کم‌هزینه‌تر مانند فولکس‌واگن و تویوتا عامل اصلی این کاهش فروش است. قیمت بی ام و سری 3 بعد از فیس‌لیفت در بازارهای جهانی از رقم پایه ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود.

BMW

بی ام و x1؛ پر فروش ترین شاسی‌بلند بی ام و

مدل پایه شاسی بلندهای بی‌ام‌و با نام بی‌ام‌و x1 در سال جدید با تغییر چهره و امکانات بیشتر نسبت به نسل قبلی به بازار عرضه‌شده است؛ بااین‌حال خرید‎‎و‎فروش بی ام وx1 نسبت به سال گذشته حدود 8 صدم درصد کاهش پیداکرده است. ولی به‌دلیل محبوبیت بالای این مدل همچنان در بین شاسی بلندهای بی‌ام‌و پرفروش‌ترین مدل محسوب می‌شود و حدود 279 هزار دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که همچنان خرید بی‌ام‌و x1 اولین گزینه مردم جهان برای داشتن یکی از شاسی بلندهای بی‌ام‌و است. قیمت بی ام وx1 جهش کوچکی در سال گذشته داشته است و به حدود 35 هزار دلار در نسخه پایه رسیده است که شاید عامل اصلی کاهش کمتر از یک درصدی فروش این خودرو باشد.

BMW

سایر مدل‌های پر فروش بی‌ام‌و در سال 2018

بی‌ام‌و سری 2، بی ام وx5 و بی‌ام‌و سری 4 در رتبه‌های بعدی پرفروش‌ترین های بی‌ام‌و در سال 2018 قرار می‌گیرند که هیچ‌یک نتوانسته‌اند به فروش 200 هزار دستگاه در سال برسند و در بین صد مدل پرفروش جهان جایی ندارند. بی‌ام‌و z4 روند کاهشی شدید خود در سال 2017 را در سال 2018 نیز ادامه داده است و در اروپا تنها 124 دستگاه از این مدل به فروش رفته است. به‌این‌ترتیب بعد از ثبت رکورد 13 هزار دستگاه در سال 2009 روند کاهش شدید این مدل همچنان ادامه دارد و اگر همکاری تویوتا در سال جدید نبود احتمالاً این خودرو از خط تولید بی‌ام‌و کنار گذاشته می‌شد.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده