نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲

بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice از دید سایت‌های معتبر دنیا

Sekiro: Shadows Die Twice، جدید‌ترین ساخته فرام‌سافتور، نمره‌های خیلی خوبی دریافت کرده که در این مطلب نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

فرام سافتور طی سال‌های اخیر، با بازی‌هایی چون سری Souls یا Bloodborne توانسته به استودیویی محبوب مخصوصا در بین علاقه‌مندان بازی‌های سخت و چالش‌برانگیز تبدیل شود. این استودیو پس از چند اثر که در دنیایی با حس و حال گاتیک جریان داشتند، در جدید‌ترین ساخته خودش یعنی Sekiro: Shadows Die Twice به سراغ ژاپن و دوران سنگوکو در این کشور رفته است. البته تنها تفاوت سکیرو با ساخته‌های پیشین استودیو به این مورد خلاصه نمی‌شود و در این بازی شاهد داستانی با سبک روایت رایج‌تر، شخصیتی ثابت و همینطور تغییراتی در مکانیزم‌های مختلف بازی هستیم که باعث شده‌اند Sekiro: Shadows Die Twice با‌وجود به ارث بردن خصوصیات آشنای ساخته‌های پیشین فرام‌سافتور و مخصوصا درجه سختی بالای آن‌ها، تجربه‌ای متفاوت هم به‌حساب بیاید. 

داستان بازی در مورد یک شینوبی است که وظیفه محافظت از اربابش را برعهده دارد اما در جریان نبردی با یک سامورایی، دست چپ این شخصیت قطع و ارباب وی هم دزدیده می‌شود. با این حال این اتفاق پایانی بر زندگی شینوبی مذکور نیست و وی شانس مجددی برای زندگی کردن به‌دست می‌آورد و حال باید با کمک دست چپ فلزی‌اش انتقامش را بگیرد و از همه مهم‌تر، اربابش را پیدا کند. Sekiro: Shadows Die Twice در مجموع نمره‌های خیلی خوبی دریافت کرده و پس از اینکه بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice را در زومجی خواندید، بد نیست در این مطلب نگاهی به نمرات این بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا هم داشته باشیم:

Sekiro: Shadows Die Twice

  • سازنده: فرام‌سافتور
  • ناشر: اکتیویژن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۲ فروردین

Sekiro: Shadows Die Twice

زومجی: ۹ از ۱۰

فرام سافتور با Sekiro: Shadows Die Twice سعی کرده است قشر بیشتری از گیمرها را به‌خود جذب کند، اما این بازی با تمام تغییراتش باز یک محصول خاص به‌حساب می‌آید. درخت مهارت‌ها، گیم‌پلی تکنیکی و گرافیک بصری و هنری از نقاط قوت سکیرو هستند،‌ اما مواردی نظیر طراحی یکنواخت دشمنان و هوش مصنوعی باعث شده است نتوانید یک تجربه‌ی بی‌عیب و نقص و کامل را کسب کنید. 

آی‌جی‌ان: ۹.۵ از ۱۰

Sekiro: Shadows Die Twice فرمول موفق همیشگی بازی‌های فرام‌سافتور را گسترش می‌دهد که نتیجه آن، یک اثر اکشن/مخفی‌کاری با‌کیفیت است که برای موفقیت در آن باید به مهارت بالایی در مبارزاتش رسید. Sekiro: Shadows Die Twice در واقع تعادل خیلی خوبی بین مخفی‌کاری و مبارزات نفس‌گیر ایجاد کرده است و نبرد با دشمنان انسانی بازی و موجودات ماوراطبیعی آن به یک میزان لذت‌بخش هستند. در مجموع سکیرو یک نگرش نو در فرمول ثابت بازی‌های فرام‌سافتور است که هم به‌عنوان یک بازی منحصر‌به‌فرد و هم به‌عنوان نسخه جدیدی از بازی‌های این استودیو اثری موفق به‌شمار می‌رود. 

گیم‌اسپات: ۹ از ۱۰

نبرد‌های یک در برابر یک با باس‌های بازی که به معنی واقعی کلمه مهارت بازیکن را به‌چالش می‌کشند و قسمت‌های مخفی‌کاری بازی که آزادی‌عمل خوبی هم به مخاطب می‌دهند، واقعا فوق‌العاده هستند و حتی بهتر از ساخته‌های پیشین فرام‌سافتور ظاهر می‌شوند. سازندگان آن حس تنش و چالش همیشگی بازی‌هایشان را به بهترین شکل در این بازی هم ارائه کرده‌اند و بازی به همان میزان که چالش‌برانگیز و سخت است، به همان میزان هم تجربه ارزشمندی به‌شمار می‌رود. 

گیم اینفورمر: ۹ از ۱۰

Sekiro: Shadows Die Twice یک ماجراجویی چالش‌برانگیز در دنیایی زیبا و چشم‌نواز است که برای موفقیت در آن، حتما باید اصول و قواعدش را یاد بگیرید. اما با وجود تمام سختی‌های بازی، رسیدن به موفقیت و پیروزی در این بازی آنقدر لذت‌بخش است که هر بار به تجربه مجدد بازی تشویق شوید. به بیان بهتر، سکیرو یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی است که به‌شخصه تجربه کرده‌ام اما برای آن‌هایی که به دنبال یک ماجراجویی واقعی و قرار گرفتن در نقش یک نینجا هستند، اثری است که ارزش تحمل این سختی‌ها را دارد. 

هاردکور گیمر: ۸ از ۱۰

بردن بازی به ژاپن و محیط‌های زیبای آن، حس و حال جدیدی در Sekiro: Shadows Die Twice پدید آورده است. Sekiro: Shadows Die Twice آن حس و حال همیشگی بازی‌های فرام‌سافتور را با ویژگی‌های جدیدی ترکیب می‌کند و بدین ترتیب اثری پدید می‌آورد که طرفدارانش قطعا عاشق آن خواهند شد. با اینکه در این بازی بارها و بارها طعم مرگ را خواهید چشید، اما Sekiro: Shadows Die Twice آنقدر جذاب است که هر بار با شوق بیش‌تر به تجربه مجدد بازی تشویق شوید. 

نمره های Sekiro: Shadows Die Twice

نمره های Sekiro: Shadows Die Twice

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده