نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

فروش جهانی فیلم Alita: Battle Angel از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد

سرانجام فروش جهانی فیلم Alita: Battle Angel از مرز ۴۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرد تا احتمال ساخت دنباله این فیلم کمی افزایش پیدا کند.

مدتی می‌شود که اکران جهانی فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) آغاز شده است، اما این فیلم لایو اکشن نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و نقدهای متوسطی را نیز دریافت کرد و در ادامه این فیلم عملکرد نسبتا متوسطی را نیز در گیشه داشته. به‌لطف بازار چین، فروش جهانی فیلم Alita: Battle Angel باعث امیدوار شدن سازندگان فیلم به چراغ سبز برای ساخت دنباله این فیلم شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فروش جهانی این فیلم از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. طبق آماری که باکس آفیس موجو منتشر کرده، فیلم Alita: Battle Angel که اقتباسی از یک مانگا ژاپنی به‌نام Battle Angel Alita (آلیتا فرشته جنگ) اثر یوکیتو کیشیرو است، تا به امروز حدود ۴۰۰.۳۵۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است که این رقم شامل فروش بیش از ۸۴.۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۳۱۶.۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود.

طبق گزارش‌هایی که در ابتدا منتشر شده بود، فیلم Alita: Battle Angel که با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، باید حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند تا شرکت فاکس قرن بیستم/والت دیزنی به ساخت دنباله آن چراغ سبز نشان دهد، اما گزارش دیگری می‌گوید که برای تایید ساخت دنباله این فیلم، Alita: Battle Angel باید بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند. بااین‌حال، زمان مشخص خواهد کرد که کدام گزارش درست بوده است، اما قطعا والت دیزنی که اکنون فاکس قرن بیستم را به دست آورده است، می‌تواند نقش مهم و کلیدی را در ساخت یا عدم ساخت دنباله فیلم Alita: Battle Angel داشته باشد. رزا سلزار، کریستف والتس، ماهرشالا علی، جنیفر کانلی، اد اسکرین، لانا کاندر، میشل رودریگز، جکی ارل هیلی، ایزا گونزالس، کین جانسون، جرج لندبورگ جونیور و مارکو زارور، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Alita: Battle Angel حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده رابرت رودریگز بوده است و جیمز کامرون نیز به‌عنوان تهیه کننده در این فیلم حضور دارد.


منبع Animemojo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده