نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

نگاهی به ویژگی ها خودرو کیا سول مدل ۲۰۱۵

خودروی سول ساخت برند کیا، یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است که در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های آن می‌اندازیم.

سول یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات کیا است که از سال ۲۰۰۸ تاکنون تولید می‌شود و این مدل برخلاف مدل‌های دیگر مصرف سوخت پایین دارد. خارج کردن موتور بنزینی و قرار دادن یک باتری بزرگ معمولاً به‌معنی به خطر افتادن ظاهر خودرو است اما سول EV با هدفی مشخص ساخته شده است.

قدرت موتور خودرو سول EV، معادل ۱۰۹ اسب‌بخار و میزان گشتاور آن برابر با ۲۱۰ نیوتون متر است. باتری در قسمت زیرین خودرو قرار گرفته که توسط بدنه آن محافظت می‌شود و با جریان برق ۱۱۰ ولت، ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا باتری کاملاً شارژ شود. اما زمانی‌که از جریان ۲۲۰ ولت استفاده کنید این زمان به پنج ساعت می‌رسد. اگر به یک کمپ تجاری دسترسی داشته باشید، این پورت کمک می‌کند تا در عرض ۳۳ دقیقه، ۸۰ درصد باتری پر شود. موتورهای برقی شتاب اولیه خیلی خوبی دارند و حس کنده شدن از زمین را به خوبی منتقل می‌کنند، موتور سول سروصدای زیادی تولید نمی‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن برابر با ۱۱ ثانیه است. در حالت رانندگی بدون ترمز یعنی زمانی‌که پا را از روی پدال گاز برداشته باشید؛ البته در صورتی که حواس خود را به‌طور کامل جمع کنید علاوه‌بر شارژ مجدد باتری برای توقف کردن اصلاً نیاز به فشار دادن پدال ترمز ندارید. نیسان لیف، شورولت اسپارک EV، ای گلف، و بی‌ ام‌ و i3 بعد از شارژ کامل می‌توانند ۱۳۰ کیلومتر حرکت کنند ولی سول می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند؛ این حالت مانند این است که خودرویی ۴ گالن سوخت دارد و پر شدن دوباره باک آن ۵ ساعت زمان می‌برد.

داخل کابین کیا سول برقی به‌طور شگفت آوری ساکت است؛ از آنجایی که باتری کف خودرو کار گذاشته شده است مرکز ثقل پایینی دارد. دور زدن در پیچ‌ها بسیار جالب است و باتری لیتیومی ثبات و سنگینی خوبی به خودرو داده است. داخل خودرو هم احساس خوبی به سرنشینان می‌دهد؛ طراحی داخلی منحصر‌به‌فرد EV، آدمی را به یاد اولین آیپاد می‌اندازد. حدود ۲۳ کیلوگرم پلاستیک گیاهی داخل خودرو کار شده است؛ قسمت‌های الکترونیکی دستگاه بسیار کارآمدتر از بخش‌هایی مثل گرم کردن یا خنک کردن کل خودرو یا فقط راننده عمل می‌کند. رابط کاربری شباهت زیادی به آیپد دارد و سیستم ناوبری استاندارد شما را به سمت ایستگاه‌های شارژ راهنمایی می‌کند. اگر از حالت اکونومی استفاده کنید به احتمال زیاد می‌توانید مسافت بیشتری طی کنید؛ به خاطر وجود باتری کف خودرو ۷، ۸ سانتی‌متر بالاتر است اما این مسئله اصلاً از راحتی آن کم نمی‌کند.

 از آپشن‎های این خودرو می‎توان به گرمکن صندلی‌های عقب، محل شارژ گوشی، تکیه گاه دستی برای صندلی‌های عقب، کابین بی صدا، تمیز، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل و در تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین اشاره کرد. این خودرو در نوع خود بسیار جادار است؛ گاهی اوقات تبدیل کردن خودروی بنزینی به برقی ممکن است فضای صندوق عقب را محدود کند، اما فضای صندوق عقب سول تغییر نکرده است البته این فضا خیلی هم بزرگ نیست.

 باتوجه‌به اینکه سایت دیوار هم‌اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو کیا سول به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده