نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۹

کارگردان بازسازی فیلم The Craft مشخص شد

زوئی لیستر-جونز، کارگردان جوان سینمای هالیوود، برای نویسندگی و کارگردانی بازسازی فیلم The Craft کمپانی سونی پیکچرز انتخاب شد.

زوئی لیستر-جونز، هنرپیشه، کارگردان و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا که از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده، برای کارگردانی بازسازی فیلم The Craft (حیله) کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) انتخاب شد. این فیلم بازسازی قرار است برای دو کمپانی رد واگن اینترتینمنت (Red Wagon Entertainment) و بلوم هاوس (Blumhouse) ساخته شود.

در سال ۱۹۹۶، فیلم The Craft به کارگردانی اندرو فلمینگ، روی پرده‌ٔ سینما رفت. کار نوشتن فیلمنامه این فیلم که در سبک کالت، فانتزی و ترسناک ساخته شده بود، بر عهده فلمینگ و پیتر فیلاردی بوده است. در فیلم The Craft بازیگرانی چون رابین تونی، فیروزه بالک، نیو کمبل، ریچل ترو، اسکیت اولریش، کریستین تیلور، آسومپتا سرنا، برکین میر، برندا استرانگ، کلیف دیانگ و هلن شیور، حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با وجود اینکه نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و نقدهای متوسطی را دریافت کرد، اما توانست نظر مردم را جلب کند و عملکرد بسیار خوبی را در گیشه داشته باشد. بودجه ساخت فیلم The Craft حدود ۱۵ میلیون دلار بود و این فیلم موفق شد کمی بیش از ۵۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

Zoe-Lister Jones

داگ ویک، تهیه‌کنندهٔ اصلی فیلم ابتدایی The Craft، در فیلم جدید نیز با همکاری لوسی فیشر از کمپانی رد واگن اینترتینمنت، وظیفهٔ تهیه‌کنندگی را بر عهده خواهد داشت. جیسون بلوم از کمپانی فیلمسازی بلوم هاوس نیز دیگر تهیه‌کننده این پروژه و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی بازسازی فیلم The Craft خواهد بود. لوسی فیشر در زمان اکران فیلم ابتدایی، معاونت اجرایی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) را بر عهده داشت.

زوئی لیستر-جونز علاوه بر نویسندگی، سابقهٔ تهیه‌کنندگی اجرایی و نقش‌آفرینی در Lola Versus کمپانی فاکس سرچ‌لایت را در کارنامه دارد

زوئی لیستر-جونز علاوه بر نویسندگی، سابقهٔ تهیه‌کنندگی اجرایی و نقش‌آفرینی در Lola Versus (لولای مخالف) کمپانی فاکس سرچ‌لایت (Fox Searchlight) را در کارنامه دارد. وی همچنین یکی از نویسندگان، تهیه‌کنندگان و بازیگران فیلم مستقل Breaking Upwards (شکست ترقی‌ها) نیز بوده است. نویسندگی و کارگردانی فیلم مستقل Band Aid (گروه نجات) نیز از دیگر کارهای زوئی لیستر-جونز جوان است. در ابتدا قرار بود لی یانیاک کارگردانی فیلم The Craft را برعهده داشته باشد، اما این پروژه در نهایت به زوئی لیستر-جونز سپرده شد.

فیلم The Hunt (شکار) دیگر پروژهٔ جدید کمپانی بلوم هاوس است که با همکاری کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) ساخته خواهد شد. چندی پیش فهرست اولین بازیگران فیلم The Hunt تأیید و معرفی شد. شرکت یونیورسال پیکچرز در ابتدا اعلام کرد که جاستین هارتلی با سابقه بازی در سریال This Is Us (این ما هستیم)، اِما رابرتس با سابقه بازی در سریال American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی) و گلن هاوتون با سابقه بازی در فصل اول سریال Fargo (فارگو)، به جمع بازیگران این فیلم ترسناک اضافه شده‌اند. پس از آن اعلام شد که آیک بارینهولتز با سابقه بازی در فیلم Blockers (بازدارندگان) نیز به جمع بازیگران فیلم The Hunt اضافه شده است تا چهار بازیگر اصلی این فیلم رسماً انتخاب و معرفی شوند. در حال حاضر مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم The Hunt آغاز شده است که اکنون اطلاعات زیادی از داستان آن در دسترس نیست، اما هالیوود ریپورتر (THR)، مدتی پیش اعلام کرد که این فیلم داستان نشانه‌های یک خرابکاری را دنبال می‌کند که توسط دولتمردان و افراد سیاسی آمریکا رد می‌شود و به‌دنبال آن بین دو گروه چپ و راست و مردم شاهد افزایش درگیری، خشونت و افراط‌گرایی هستیم. این فیلم ترسناک که پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۵ مهر ماه ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود، عقب افتاده و فیلم The Hunt اکنون قرار است در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸) اکران شود.

دیمون لیندلوف و نیک کیوز، نویسندگان و سازندگان سریال The Leftovers (بازماندگان) و سریال Lost (لاست)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم The Hunt را بر عهده داشته‌اند. وظیفه کارگردانی این فیلم نیز بر عهده ریگ زوبل، کارگران فیلم Z for Zachariah، بوده است. لیندلوف بیشتر برای ساخت سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود و در حال حاضر وظیفه ساخت سریال Watchmen (واچمن) را بر عهده دارد که این سریال قرار است در سال ۲۰۱۹ از شبکه HBO منتشر شود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده