// چهار شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

الکترونیک آرتز ۳۵۰ نفر از کارمندان خود را برکنار کرد

مطابق گزارش‌های رسمی، شرکت EA به‌تازگی ۳۵۰ تن از کارمندان خود را که در قسمت‌های گوناگونی همچون تبلیغات و انتشار بازی‌ها فعالیت می‌کردند، از کار برکنار کرده است. 

متاسفانه در ماه‌های اخیر، همه‌ی ما اخبار متعدد و گوناگونی درباره‌ی اخراج‌های گسترده‌ی صورت‌گرفته در دنیای ویدیوگیم را شنیده‌ایم. اخبار تلخی که بدون شک بدترین‌های‌شان، برکناری نزدیک به ۸۰۰ نفر از کارمندهای شرکت اکتیویژن بلیزارد و بیرون انداخته شدن ناگهانی تک‌تک اعضای استودیوی بازی‌سازی تل‌تیل، بعد از نابودی و ورشکستی غیرمنتظره‌ی آن بودند. اما از آن‌جایی که انگار سال ۲۰۱۹ میلادی می‌خواهد همچنان به آزار دادن فعالان صنعت بزرگ بازی‌های ویدیویی ادامه بدهد، الکترونیک آرتز نیز در ساعات اخیر، خبر اخراج نزدیک به ۳۵۰ نفر از کارمندان مشغول به فعالیت در شاخه‌های متفاوتش را تایید کرده است. اندرو ویلسون، مدیر اجرایی ثروتمند EA که اکثر مخاطبان دنیای بازی‌ها از او و صحبت‌هایش دل خوشی ندارند، در متن ایمیلی که برای کارکنان برکنارشده فرستاده شد، می‌نویسد:

ما در شرکت EA، چشم‌اندازی برای بودن در جایگاه بزرگ‌ترین و عالی‌ترین شرکت بازی‌سازی دنیا را داریم و اگر با خودمان صادق باشیم، باید بپذیریم که در این لحظه در آن جایگاه قرار نگرفته‌ایم. ما باید روی بازی‌های‌مان، روی روابط‌مان با بازیکنان و نحوه‌ی تجارت‌مان کار کنیم. 

Andrew Wilson

همچنین وب‌سایت رسمی کمپانی، بیانیه‌ای در این‌ رابطه منتشر کرده است که می‌توانید همین‌جا، به مطالعه‌ی متن کامل آن بپردازید:

امروز ما به‌عنوان یک شرکت، قدم‌های مهمی برای نشان دادن چالش‌های پیش‌روی‌مان به خود و آماده شدن برای فرصت‌هایی که از راه خواهند رسید، برداشتیم. وقتی به دنیای در حال تغییر اطراف‌مان نگاه می‌کنیم، برای‌مان واضح است که باید همراه‌ با آن تغییر کنیم. ما در حال به سرانجام رساندن حرکاتی حساب‌شده هستیم تا بتوانیم بهتر از قبل، به تعهدات‌مان پایبند باشیم، تشکیلات‌مان را خالص‌سازی کنیم و با نیازهای طرفداران‌مان روبه‌رو شویم. به‌عنوان بخشی از این پروسه، ما تغییراتی را در گروه‌های مارکتینگ و عرضه و انتشار بازی‌ها که جزئی از واحدهای عملیاتی‌مان هستند، به وجود آورده‌ایم و میزان حضور خود در ژاپن و روسیه را کاهش می‌دهیم. چرا که تصمیم گرفته‌ایم که برای خدمت‌رسانی به بازیکنان این بازارها، تمرکزمان را به سمت روش‌های دیگری سوق بدهیم. علاوه‌بر تغییرات سازمانی، ما عمیقا روی افزایش کیفیت بازی‌ها و سرویس‌های‌مان، متمرکز شده‌ایم. بازی‌های عالی همچنان در مرکز نتایج همه‌ی کارهای ما خواهند بود و ما مشغول اندیشیدن به چگونه مات و مبهوت کردن بازیکنان‌مان و الهام بخشیدن به آن‌ها هستیم.

امروز، برای ما روز سختی است. تغییراتی که در روز جاری در حال اعمال کردن آن‌ها هستیم، به ۳۵۰ کارمند از جامعه‌ی ۹ هزار نفری شرکت‌مان آسیب خواهند زد. این‌ها حاصل تصمیماتی مهم و بسیار سخت هستند که خود ما هم آن‌ها را سبک و کم‌ارزش به حساب نمی‌آوریم. در EA، همه‌ی ما همکار و دوست یکدیگر محسوب می‌شویم و مشارکت تک‌تک افراد در همه‌ی کارها را قدر می‌دانیم و تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا مطمئن شویم که به خوبی، به این افراد برای رسیدن به دوران کاری بعدی‌شان، کمک کرده‌ایم. این، اولویت اصلی ما در انجام پروسه‌ی است که پیش‌رو داریم.

مطابق گفته‌های کارمندان متعلق به شاخه‌های گوناگون شرکت که تحت تاثیر تغییرات توصیف‌شده قرار گرفته‌اند، اکنون مدت زیادی از زمان اعلام نزدیک بودن این برکناری‌ها می‌گذرد. به‌گونه‌ای که بعضی از اعضای تیم‌های تبلیغات و انتشار بازی‌ها، از ماه اکتبر سال گذشته منتظر انتشار رسمی اخبار نهایی مرتبط با موضوع بوده‌اند. EA ادعا کرده است که تلاشش را به کار می‌بندد تا کارمندان اخراجی را درون خود شرکت و در جایگاه‌هایی متفاوت با قبل، مشغول به کار کند. البته به این شرط که خود افراد گفته‌شده، علاقه‌مند به ادامه‌ی همکاری با ناشر شناخته‌شده‌ی آمریکایی باشند. فارغ از تمامی صحبت‌های مطرح‌شده، کارمندانی که به‌صورت کامل شرکت را ترک خواهند کرد نیز، مبالغ جبرانی‌شان در قبال اخراج را دریافت می‌کنند.

به نظر می‌رسد که مطابق سیاست‌های جدید و اکثرا سودجویانه‌ی ناشران بزرگ دنیای هنر هشتم، دیگر هرچندوقت یک بار باید به‌سادگی شاهد یکی از اخبار مرتبط با چنین برکناری‌های گسترده‌ای بود. بدتر از همه هم اینکه آن‌ها در اکثر موارد، توضیحات خاص و باورپذیری درباره‌ی علت به سرانجام رساندن چنین تغییرات بزرگی نمی‌دهند و مثل اندرو ویلسون، هر اتفاقی را به‌عنوان رخدادی گذرا برای بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شدن خودشان می‌شناسند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده