نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

نگاهی به تفاوت‌های مدل های مختلف شورلت

شورلت یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خودروسازی دنیا است. در این مطلب به مقایسه دو مدل مشهور این خودروساز می‌پردازیم.

 شورلت کوروت در مدل ZR1 به‌جای سپر یک پارچه استفاده شده در مدل‌های قدیمی‌تر از ۴ ورودی هوا در سپر خود استفاده کرده است. برای قرار گرفتن موتور بزرگ این خودرو یک بخش برآمده در قسمت میانی کاپوت ایجاد کرده‌اند. در نمای عقب خودرو، باله استاندارد عملکرد بهتری از نمونه‌های قبلی خود داشته و توانایی تولید نیروی عمودی ۷۰ درصد را دارد. کابین‌های خودرو اسپرت بوده و از صندلی‌های روکش چرم مرغوب استفاده شده است.

در نمای خارجی وایپر SRT، دو نوار رنگی روی این افعی مشاهده می‌کنید و رینگ‌های آلومینیومی پولیش شده زیبایی آن را دو چندان کرده است. در این مدل بدنه کمی زاویه‌دارتر شده و هنوز ظاهر ترسناک خود را حفظ کرده است.

 کوروت ZR1،، قدرتی معادل ۶۳۸ اسب‌بخار، گشتاور ۸۱۸ نیوتون بر متر مربع، موتور ۶.۲ لیتری و ۸ سیلندر وی شکل دارد؛ اما یک سوپر شارژ بزرگ روی سیلندرها نصب شده است. شورلت این موتور را IS9 می‌نامد. از طرفی SRT به توانایی موتورهای خود آگاه است به‌علاوه کوروت دیسک کلین بزرگ کربن سرامیکی با قطر ۶.۹۳ سانتی‌متر دارد.

SRT وایپر، ۶۴۰ اسب‌بخار، گشتاور ۸۱۳ نیوتن بر متر مربع، موتور ۸.۴ لیتری (بزرگ‌ترین موتور طراحی شده برای ماشین‌های سواری در جهان تا به امروز است) دارای ۱۰ سیلندر که به‌صورت وی شکل چیده شده‌اند. بیش‌ترین گشتاور را در ۵۰۰۰ دور در دقیقه نشان می‌دهد و دقیقاً در همین محدوده است که غیر قابل کنترل می‌شود. سیستم پایداری کنترل و کاهش سرخوردن خودرو روی این مدل از وایبر نصب شده است. سیستم ترمز وایپر دیسک کلین فولادی ۳۵.۵۶ سانتی‌متر است، وایپر فقط ۳۱.۷۵ کیلوگرم از کوروت سنگین‌تر است.

وایپر بعد از ۴۸۲ کیلومتر رانندگی در جاده نقص‌های خود را نشان داده است؛ فرم پدال و فرمان به‌گونه‌ای است که هنگام رانندگی طولانی مدت راننده را منقبض می‌کند، صندلی‌ها سفت هستند، صدای موتور شنیده می‌شود و اگزوز فولادی که از بغل طراحی شده است کف کابین را خیلی داغ می‌کند. این خودرو در ۵۰۰۰ دور در دقیقه واقعاً می‌درخشد، موتور V10 بیشترین گشتاور را در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این خودرو راننده را خیلی درگیر می‌کند و همانند کوروت راحت و راه دست نیست بیشتر بالا و پایین می پرد و سیستم تعلیق آن کاملاً سفت‌تر است؛ سرعت گرفتن با این خودرو نسبت به کوروت زحمت بیشتری دارد. اما وقتی به محدوده قرمز نهایی آمپر دور موتور می‌رسید یک مار قرمز رنگ روی آمپر ظاهر می‌شود که انگار می‌خواهد شما را نیش بزند؛ البته در این حالت ماشین شما را مچاله می‌کند و شتاب گیری آن در مسیر مستقیم عالی است و خیلی قدرت دارد. چسبندگی این خودرو به اندازه کوروت نیست اما باز هم عالی است.

 رانندگی با خودرو کوروت ZR1 عالی است، حتی در پیچ‌هایی که مسطح نباشند خودرو پرش ندارد، محدوده ترمز قبل از پیج بسیار طولانی است و در عوض ترمزهای صفحه‌های بزرگی دارد، در کل این خودرو با دیسک‌های کربن سرامیکی و لاستیک‌های آجدار و چسبنده به‌راحتی می‌توان کنترل داشت. پایداری این خودرو بسیار عالی است و گاز خور آن متفاوت و عالی است و در سرعت زیر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ترمز گیری سریع‌تر انجام می‌شود. توربو شارژ خودرو در پیچ‌ها هم عالی عمل می‌کند.

 باتوجه‌به اینکه سایت دیوار هم‌اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو شورلت کوروت ZR1 و SRT  وایپر به آگهی‌های بخش خرید و فروش مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده