نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

شبکه HBO سریال حماسی و فانتزی با نام Asunda را در دست ساخت دارد

شبکه HBO، در حال ساخت سریالی حماسی و فانتزی و برگرفته از کامیک بوک‌ها، با عنوان Asunda (آساندا) است.

طبق گزارش سایت وِرایتی، شبکه HBO در حال ساخت سریالی حماسی و فانتزی و برگرفته از کامیک بوک‌ها، با عنوان Asunda (آساندا) است. سباستین ای. جونز، این کامیک را به رشته تحریر درآورده است و وی یکی از نویسندگان فیلمنامه و همچنین تهیه‌کنندگان این پروژه خواهد بود. این کامیک از لحاظ داستانی بسیار غنی توصیف شده است و در سرزمین‌های فانتزی که جنگ هم جزو جدانشدنی این سرزمین‌هاست، روایت می‌شود.

در توصیف داستان این کامیک چنین آمده است که افسانهٔ آساندا در مورد دختری با نام نایوبی آیوتامی است که این دخترِ یتیم دو ملیتی است و در میان خشونت، جنگ و خونریزی بزرگ شده و با این فضا خو گرفته است و در شهر صحرایی کوچکی زندگی می‌کند. این شخصیت در رمان گرافیکی The Untamed (رام‌نشده) که مجموعه‌ای داستانی بود و در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، برای اولین مرتبه معرفی شد. پدر شخصیت نایوبی، پادشاه سرزمینی است که کلیت آن برگرفته از قارهٔ اروپا و کشور انگلستان است، درحالی‌که مادر این شخصیت، زنی آشپز بود که توسط یک قبیله کوچ‌گر اِلف‌ها دزدیده می‌شود؛ این قبیله در جنگل‌های که برگرفته از مناطق غربی قارهٔ آفریقا است، همیشه در حال کوچ کردن هستند. هدف شخصیت نایوبی مشخص بوده و وی به‌دنبال اجداد خود است و باید از آن‌ها را دربرابر دشمنان باستانی محافظت کند.

Asunda

کامیک سباستین ای. جونز شباهت زیادی به دنیای میانهٔ جی. آر. آر. تالکین و افسانه‌های یونانی داشته و همچنین این مجموعه شباهت‌هایی نیز به داستان‌های جی. آر. آر. مارتین دارد که در حال حاضر بینندگان و طرفداران، با اشتیاق فراوان منتظر فصل هشتم سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) همین شبکه HBO دارند. موفقیت فوق‌العادهٔ مجموعهٔ محبوب Game of Thrones، در ساخت سریالی در همان اتمسفر از سوی شبکه HBO بی‌تأثیر نبوده است و باید منتظر ماند و دید که این سریال به موفقیت مجموعهٔ تلویزیونی Game of Thrones خواهد رسید یا خیر.

کامیک سباستین ای. جونز شباهت زیادی به دنیای میانهٔ جی. آر. آر. تالکین و افسانه‌های یونانی داشته و همچنین این مجموعه شباهت‌هایی نیز به داستان‌های جی. آر. آر. مارتین دارد

شرکت Stranger Comics چندین عنوان از داستان‌های حماسی و تاریخی آساندا را با عناوین نایوبی (Niobe)، دوسو (Dusu)، اراثون (Erathune) و اسِسا (Essessa) منتشر کرده است و تمامی این عناوین در دل دنیای بزرگتری که آساندا نام دارد، اما طی جنگ‌های مختلف نابود شده است، قرار دارند.

همچنین چند روز پیش در گزارشی از سایت دِدلاین اعلام شد شبکه HBO چراغ سبز ساخت مینی سریال Perry Mason (پری میسون) را داده است و همکار طولانی مدت این شبکه، یعنی تیم ون پتن، قرار است کارگردانی فصل جدید را بر عهده داشته باشد. مجموعهٔ Perry Mason براساس شخصیتی با همین نام و خلق‌شده توسط ارل استنلی گاردنر است. در ریبوت سریال Perry Mason قرار است زندگی این شخصیت در زمانی‌ که به‌عنوان کارآگاهی شخصی درجه پایین فعالیت می‌کرد، به تصویر کشیده شود. شخصیت پری میسون تحت تأثیر دوران حضور در جنگ در کشور فرانسه است و از طرفی در زندگی شخصی نیز اوضاع مطلوبی نداشته و از همسرش جدا شده است و این اتفاقات ضربات روحی جبران‌ناپذیری به وی زده‌اند.

لازم به ذکر است فیلم Deadwood (دِدوود) نیز که سریال آن طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، در ۳۶ قسمت و در قالب ۳ فصل از شبکه HBO روی آنتن رفت و در مجموع نامزد دریافت ۲۸ جایزه اِمی‌شد و توانست ۸ جایزه در بخش‌های مختلف اِمی دریافت کند، در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۹ (۱۰ خرداد ماه) از شبکه HBO پخش خواهد شد.

گفتنی است اولین قسمت از فصل هشتم سریال Game of Thrones در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ (۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۸) با مدت زمان ۵۴ دقیقه از شبکه HBO روی آنتن خواهد رفت. کیت هرینگتون، امیلیا کلارک، نیکولای کاستر-والدو، لینا هیدی، پیتر دینکلیج، گوئندولین کریستی، ایزاک رایت، سوفی ترنر، میسی ویلیامز، جان بردلی-وست، آلفی آلن، ایان گلن، لیام کانینگهام، کنلت هیل، روری مک‌کین، هافثور یولی‌یس پی‌یرشون، کاریس فن هاوتن و جروم فلین، از جمله بازیگرانی هستند که در فصل پایانی سریال Game of Thrones حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. مانند ۷ فصل گذشته، دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، وظیفهٔ ساخت فصل هشتم این سریال را نیز بر عهده داشته‌اند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده