نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی شخصیت‌های جدید و تمامی نکات اولین تریلر انیمیشن Toy Story 4

در این مقاله شخصیت‌های جدید انیمیشن Toy Story 4 و تمامی نکات و Easter Egg‌های فاش شده در اولین تریلر آن را بررسی می‌کنیم.

۲۴ سال پیش بود که اولین قسمت انیمیشن Toy Story (داستان اسباب بازی) به روی پرده‌های سینما رفت و سازندگان آن همیشه با استفاده از راه‌های مختلف احساسات طرفداران را بر انگیخته‌اند که انتظار می‌رود در قسمت چهارم این موضوع به اوج خود رسیده باشد. مدتی پیش بود که شرکت والت دیزنی و استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار اولین تریلر رسمی و کامل انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) را منتشر کردند که در آن شاهد تصاویر بسیاری از اتفاقات قسمت چهارم این انیمیشن سینمایی بودیم. در این تریلر شاهد معرفی شخصیت‌های جدید این قسمت از جمله شخصیت فرکی بودیم که نقش مهمی در اتفاقات قسمت چهارم انیمیشن Toy Story دارد. همچنین در این تریلر شاهد بازگشت شخصیت بو پیپ نیز بودیم که نقش این شخصیت نسبت به حضورهای قبلی آن بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. علاوه‌بر این این تریلر و پوستر رسمی آن حاوی نکات و Easter Egg‌های جالب و بسیاری است که شاید این نکات در نگاه اول دیده نشوند یا به آن توجه نکنید. حال در این مقاله به مهم‌ترین نکات و Easter Egg‌های این تریلر پرداخته‌ایم و اطلاعات منتشر شده شخصیت‌های جدید انیمیشن Toy Story 4 را نیز بررسی کرده‌ایم و در ادامه مقاله برای بررسی این تریلر همراه باشید.

Toy Story 4

با فرکی آشنا شوید

فرکی یکی از چند شخصیت جدید انیمیشن Toy Story 4 است که نقش مهمی در اتفاقات آن دارد

اگر شما پایان انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب بازی ۳) را به یاد بیاورید، قطعا می‌دانید که اندی به کالج رفت و تمامی اسباب بازی‌های دوران کودکی خود را به دختر کوچکی به نام بانی سپرد. حال در انیمیشن Toy Story 4، بانی یک اسباب بازی جدید به نام فرکی ساخته که تونی هیل صداپیشگی این شخصیت را بر عهده دارد. فرکی یک چنگالی پلاستیکی است که دست او از کاموا و پای او از چوب بستنی ساخته شده و بانی او را در کلاس خود ساخته است و در ادامه می‌بینیم که وودی او را به دیگر اسباب بازی‌ها معرفی می‌کند. اگر به زیر پای فرکی توجه کنید، متوجه خواهید شد که مانند وودی، بانی نام او را زیر پای این چنگال پلاستیکی نوشته است:

Toy Story 4

فرکی درواقع دچار بحران هویت شده و او اعتقاد دارد که جای او پیش اسباب بازی‌ها نیست و همین موضوع باعث شروع ماجراجویی انیمیشن Toy Story 4 خواهد شد.

Toy Story 4

سفر جاده‌ای خانواده بانی

انیمیشن Toy Story 4 آخرین ماجراجویی وودی، باز لایتیر و دیگر اسباب بازی‌ها است

خانواده بانی یک سفر جاده‌ای با ماشین کاروان را تدارک دیده‌اند،‌ اما مشخص نیست که آن‌ها قصد سفر به چه مکان یا مکان‌هایی را دارند. بااین‌حال، شهر Grand Basin (گرند بیسین) که در یک منطقه نامشخص در آمریکا واقع شده است، یکی از مقاصد سفر آن‌ها خواهد بود. بسیاری اعتقاد دارند که خانواده بانی مانند خانواده اندی در اوهایو زندگی می‌کنند، اما در انیمیشن Toy Story شخصیت‌های اصلی آن ممکن است در هر جایی زندگی کنند و محدود به یک شهر یا منطقه نباشند. بااین‌حال، بخش مهمی از اتفاقات این قسمت قرار است در شهر Grand Basin جریان داشته باشد.

Toy Story 4

عملیات نجات فرکی توسط وودی

آیا فقط اسباب بازی‌ها در دنیای انیمیشن دارای جان و زندگی هستند؟

زمانی‌که همه در ماشین کاروان در حال حرکت خواب هستند، فرکی تصمیم به فرار می‌گیرد. فرکی اعتقاد دارد که یک اسباب بازی نیست و او باید به غذا خوردن مردم کمک کند و به همین منظور فرار می‌کند که در ادامه وودی نیز به همراه فرکی از ماشین به جاده پرت می‌شود تا آخرین ماجراجویی وودی آغاز شود. اگر فرکی اعتقاد دارد که یکی از ظروف برای غذا خوردن است آیا همه اشخاص بی جان در این جهان (دنیای انیمیشن) یک هدف دارند و مانند اسباب بازی‌ها دارای جان و زندگی هستند؟ یا فقط آن‌ها پس از تبدیل شدن به اسباب بازی به آن‌ها زندگی و جان بخشیده می‌شود؟ در هر حال شما می‌توانید نام بانی را روی یک دیگر از چکمه‌های وودی مشاهده کنید که در زیر چکمه دیگر او نام اندی نوشته شده است:
Toy Story 4

به شهر گرند بیسین خوش آمدید

شهر گرند بیسین یک شهر خیالی در دنیای انیمیشن Toy Story 4 است که اتفاقات اصلی این قسمت در آن جریان دارد

جاده ورودی شهر گرند بیسین شباهت زیادی به منطقه بلک هیلز در ایالات متحده دارد و ممکن است از این منطقه برای طراحی این شهر الهام گرفته شده باشد. بااین‌حال، شهر گرند بیسین که شهر بزرگی هم نیست، وجود خارجی ندارد و درواقع یک شهر داستانی (خیالی) در انیمیشن Toy Story 4 است. مناطق مختلفی با نام گرند بیسین مثل پارک ملی گرند بیسین در نوادا وجود دارد، اما هیچ یک ارتباطی با شهر اتفاقات این انیمیشن ندارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که هنوز ساختمان‌ها و مردم شهر ظاهر گذشته و قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و هنوز خبری از مدرن شدن در این شهر نیست و درواقع این شهر حس و حال هر شهری که در سفر جاده‌ای در آمریکا به آن سر می‌زنید یا در فیلم‌ها و سریال‌ها ممکن است آن را دیده باشید، را خواهد داشت. در ادامه وودی و فرکی وارد شهر می‌شوند که آباژور با طرح گوسفند در یک مغازه آنتیک نظر وودی را جلب می‌کند و به نظر می‌رسد طرح آن یادآور بو پیپ برای وودی است که مدت زمان زیادی می‌شود که او رفته است:

Toy Story 4

Toy Story 4

پس از ورود به مغازه آنتیک، وودی و فرکی با گروهی از عروسک‌هایی که برای شکم گویی استفاده می‌شوند و درواقع به نظر می‌رسد عروسک‌های اسلپی هستند یا به آن شباهت دارند، مواجه خواهند شد و در ادامه آن‌ها به وودی و فرکی حمله‌ور می‌شوند:

Toy Story 4

آن‌ها درواقع از یک عروسک دیگر به نام گبی گبی که یک عروسک دختر است، دستور می‌گیرند که یکی دیگر از شخصیت‌های جدید این قسمت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اما قطعا صحنه عروسک‌های اسلپی می‌تواند صحنه نسبتا ترسناکی برای یک انیمیشن باشد که مثل زامبی‌های فیلم World War Z (ورلد وار زد) حمله‌ور می‌شوند! 

Toy Story 4

بو پیپ وارد می‌شود

شخصیت بو پیپ تفاوت زیادی با نسخه قبلی خود دارد

در ادامه شاهد ورود بو پیپ هستیم که به وودی و فرکی برای فرار از دست گبی گبی و عروسک‌های اسلپی کمک می‌کند و با اینکه وودی بالاخره بو پیپ را پیدا کرده است، اما بو پیپ با آن چیزی که پیش از این از او به یاد می‌آوریم بسیار تفاوت دارد. بو پیپ می‌گوید که زمانی برای توضیح دادن نیست و به وودی می‌گوید که چه نیازی به اتاق بچه وجود دارد، درحالی‌که میتونه همه‌ی اینارو داشته باشه؟ در این صحنه درواقع یک نمای کلی از کارناوال گرند بیسین به ما داده می‌شود که نقش مهمی در اتفاقات این قسمت دارد و به نظر می‌رسد که حرفای بو پیپ (و احتمالا اتفاقاتی که پس از آن رخ می‌دهد) روی وودی حداقل در ابتدا تاثیر گذاشته است.

Toy Story 4

عملیات نجات توسط باز لایتیر

آیا باز لایتیر در عملیات نجات وودی شکست می‌خورد؟

خانواده بانی نیز به شهر گرند بیسین رسیده‌اند و به‌طور اتفاقی وارد کارناوال شهر شده‌اند و خب احتمالا وودی نیز می‌دانسته است که اینجا جایی است که احتمالا بانی به آن برای تفریح و بازی سر خواهد زد و باید دید که چه اتفاقاتی برای وودی و فرکی در این زمان رخ داده است. بااین‌حال، شاهد خروج باز لایتیر از ماشین کاروان خانواده بانی هستیم که به‌دنبال کمک کردن به وودی و فرکی (و شاید تنها وودی) است، اما می‌دانیم که این عملیات قرار نیست موفق باشد یا طبق برنامه پیش برود و او درواقع به بخشی از عروسک‌ها و اسباب بازی‌های جایزه خواهد شد که در یک صحنه که پیش از این در اولین تبلیغ تلویزیونی انیمیشن Toy Story 4 مشاهده کرده بودیم، او با شخصیت بانی و داکی مواجه و درگیر می‌شود که ممکن است درنهایت به باز لایتیر برای فرار از این وضعیت کمک کنند:

Toy Story 4

درواقع پیش از نمایش این صحنه به دوستان جدید اشاره می‌کند که احتمالا بانی و داکی منظور آن است و باید دید که این عروسک‌های جایزه چه نقشی را در اتفاقات این قسمت خواهند داشت، اما این دو عروسک شخصیت منفی نیستند و درواقع در حال شوخی و بازی هستند.

Toy Story 4

آیا بو پیپ شخصیت شرور اصلی انیمیشن Toy Story 4 است یا او هدف دیگری دارد؟

بو پیپ به اسباب بازی‌های زیادی پناه داده است

بو پیپ با شخصیتی که ما، وودی و دیگر اسباب بازی‌های این مجموعه آن را می‌شناختند، تفاوت زیادی پیدا کرده است و همین موضوع باعث می‌شود تا هر کاری از او سر بزند. در یک صحنه گروهی از اسباب بازی‌ها و عروسک‌های قدیمی را مشاهده می‌کنیم که توسط بو پیپ به آن‌ها در نزدیکی فروشگاه عتیقه پناه داده است و او درواقع به‌دنبال تحت تاثیر قرار دادن وودی برای ماندن پیش او است که ظاهرا در ابتدا نیز در این کار کاملا موفق خواهد بود. شاید هدف بو پیپ تنها حفظ وودی باشد و اهداف او شیطانی نباشد، اما او انگیزه‌های زیادی را برای اینکه تبدیل به شخصیت شرور و منفی اصلی انیمیشن Toy Story 4 شود، دارد که از جمله آن می‌توان به تغییر نظر وودی برای ترک دیگر اسباب بازی‌ها و پیوستن به او باشد. 

Toy Story 4

Toy Story 4

بو پیپ به‌دنبال جلب توجه وودی برای پیوستن به او است

همچنین در بخشی از تریلر شاهد آن هستیم که وودی پس از دیدن ماشین کاروان خوشحال می‌شود و احتمالا تغییر نظر وودی باعث خواهد شد تا بو پیپ عصبانی شود و مانع بازگشت او و فرکی پیش بانی گردد. اگرچه این نمی‌تواند دلیل محکمی باشد، اما اگر به صحبت‌های وودی و بو پیپ توجه کنید، بو پیپ از دست کودکانی که او را ترک کرده‌اند، ناراحت است و او اکنون ارتشی از این اسباب بازی‌ها نیز در اختیار دارد و در صحنه بعدی گبی گبی و عروسک‌های اسلپی اگر دقت کنیم، شاهد تفاوت نور صحنه داریم که ظاهرا این صحنه در روز در جریان است:

Toy Story 4

و درنهایت او نیز احتمالا از بو پیپ دستور خواهد گرفت یا حداقل برای حفظ وودی همکاری خواهد کرد و باید تا زمان اکران این انیمیشن یا انتشار اطلاعات بیشتر در مورد آن صبر کنیم. البته برخی اعتقاد دارند که گبی گبی دشمن اصلی بو پیپ است و درنهایت وودی به بو پیپ برای شکست گبی گبی و نجات اسباب بازی‌های تحت سرپرستی او کمک خواهد کرد و پس از آن، آن‌ها برای همیشه از یکدیگر خداحافظی خواهند کرد تا هر یک مسیر خود را دنبال کنند. بااین‌حال، فعلا پیکسار شخصیت بو پیپ را شخصیتی خاکستری نشان داده و همین موضوع می‌تواند خط داستانی او را در انیمیشن Toy Story 4 جذاب‌تر کند. در هر حال بو پیپ ممکن است مانع بازگشت وودی پیش بانی در ابتدا شود، اما در مقابل وودی و باز لایتیر ممکن است به بو پیپ برای شکست گبی گبی نیز کمک کنند و برای جواب این سوالات احتمالا باید تا اکران این انیمیشن صبر کنیم.

Toy Story 4

معرفی دیگر شخصیت‌های جدید انیمیشن Toy Story 4

کیگان-مایکل کی صداپیشگی شخصیت داکی و جردن پیل صداپیشگی شخصیت بانی را بر عهده دارند

پیش از این در دومین تیزر تریلر قسمت چهارم انیمیشن Toy Story شاهد معرفی دو شخصیت بانی و داکی بودیم که کیگان-مایکل کی صداپیشگی شخصیت داکی و جردن پیل صداپیشگی شخصیت بانی را در این انیمیشن سینمایی بر عهده دارند. باز لایتیر و احتمالا وودی در کارناوال شهر با با یک گروه از اسباب بازی‌ها و عروسک‌های جایزه که هیچ ایده‌ای ندارند که چه احساسی روی دیوار جوایز دارند و به چه چیزی علاقه‌مند هستند، مواجه خواهند شد. بدین ترتیب باز لایتیتر در ابتدا با بانی و داکی در روی دیوار جوایز ملاقات خواهد کرد که احتمالا به او برای فرار از دیوار و احتمالا نجات وودی کمک خواهند کرد و شاید این دو عروسک نیز به اسباب بازی‌های بانی اضافه شوند یا حتی صاحب جدیدی پیدا کنند. پیش از این با شخصیت فرکی نیز آشنا شده بودیم، اما علاوه‌بر فرکی، بانی و داکی، شخصیت‌های جدید دیگری در انیمیشن Toy Story 4 نیز حضور دارند.

Toy Story 4

شخصیت Duke Caboom مانند کیانو ریوز اصالت کانادایی دارد

طبق اطلاعاتی که EW به‌صورت اختصاصی منتشر کرده، در ابتدا با Duke Caboom (دوک کابوم) آشنا می‌شویم که حداقل طبق تبلیغات، او اکشن فیگور یک موتورسوار بی‌باک در دهه ۷۰ میلادی در کانادا بوده است. بااین‌حال، مشکل این است که دوک حداقل طبق وعده شرکت سازنده‌اش نمی‌تواند این کارهای که وعده داده شده بود، را انجام دهد و البته در تریلر نیز به آن اشاره می‌شود؛ البته نه با موتور! بااین‌حال، وودی و بو به دوک این فرصت را می‌دهند تا از این فرصت برای اثبات توانایی خودش استفاده کند. کیانو ریوز صداپیشگی دوک کابوم را در انیمیشن Toy Story 4 بر عهده دارد که خود ریوز نیز کانادایی است.

Toy Story 4

افسر گیگل مک‌دیمپلس (Officer Giggle McDimples) دیگر شخصیت جدید انیمیشن Toy Story 4 است. اگرچه او مثل دوک یک محصول با وعده‌های غیر واقعی نیست، اما او یک افسر پلیس الهام گرفته شده از عروسک‌های Polly Pocket است که عروسک Giggle McDimples نیز در دهه ۸۰ میلادی منتشر شده و او یکی از شخصیت‌های شهر کوچک Miniopolis (مینیپولیس) است. همچنین این شخصیت، تبدیل به کوچک‌ترین شخصیت تاریخ انیمیشن Toy Story نیز شده است. الای مکی صداپیشگی شخصیت گیگل مک‌دیمپلس را در انیمیشن Toy Story 4 بر عهده دارد. 

Toy Story 4

شخصیت گبی گبی یادآور عروسک‌های شیطانی فیلم‌های ترسناک است

و درنهایت شخصیت گبی گبی (Gabby Gabby)، سومین شخصیت جدید دیگری است که به‌تازگی رسما معرفی شده است. گبی گبی شخصیت شرور جدید انیمیشن Toy Story 4 است که درواقع طرفداران فیلم‌های ترسناک به خوبی با عروسک‌های شیطانی مثل گبی گبی و آنابل آشنایی دارند. گبی گبی یک عروسک دهه ۵۰ میلادی است که گروهی از عروسک‌های به شکل عروسک اسلپی، از او دستور می‌گیرند. کریستینا هندریکس صداپیشگی شخصیت گبی گبی را در این انیمیشن بر عهده داشته است.

چند Easter Egg و نکته جالب دیگر از تریلر و پوستر رسمی انیمیشن Toy Story 4

تغییر ظاهر اندی توسط پیکسار در شبکه‌های مجازی جنجال آفرین شده است

در طول تریلر جدید انیمیشن Toy Story 4 شاهد نمایش اندی در دوره کودکی هستیم که درواقع این صحنه، یک فلش بک به گذشته است که ظاهر اندی با ظاهر او در دو قسمت اول تفاوت بسیاری دارد. درواقع این آخرین ملاقات ما با شخصیت‌های این مجموعه است و به نظر می‌رسد که پیکسار اندی را نیز فراموش نکرده و در هر حال او صاحب اصلی این اسباب بازی‌های دوست داشتنی است و نباید او را فراموش کرد. بااین‌حال، ظاهر اندی کمی در شبکه‌های مجازی جنجالی شده، اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی احتمالا پیکسار به این نتیجه رسیده است که ظاهر اندی بهتر است کمی نرمال‌تر و معمولی‌تر باشد تا ظاهر دو قسمت اول او که بسیاری حتی تصور می‌کردند او شخصیت شرور اصلی داستان است! 

Toy Story 4

در تریلر و پوستر انیمیشن Toy Story 4 شاهد اشاره به انیمیشن Up و انیمیشن Monsters, Inc هستیم

اما پیش از آنکه به سراغ پوستر انیمیشن Toy Story 4 برویم، در طول تریلر و کلاس بانی، شاهد حضور یک شخصیت ناشناس بودیم که نظر ما را به خود جلب کرد. درست است اگر کمی دقت کنید یکی از دختران کلاس بانی شباهت زیادی به شخصیت بو در انیمیشن Monsters, Inc (شرکت هیولاها) دارد و این تصویر می‌تواند بار دیگر ثابت کند که اتفاقات انیمیشن‌های پیکسار در یک دنیا جریان دارند و شاهد ارتباطات این چنینی در انیمیشن‌های این مجموعه هستیم و این تصویر قطعا می‌تواند یک سرنخ تازه برای نظریه پردازان باشد. همچنین در انیمیشن Toy Story 4 باید به‌دنبال سرنخ‌هایی از انیمیشن Onward (به پیش) نیز بود که انیمیشن بعدی و اورجینال پیکسار است.

Toy Story 4

و در پوستر انیمیشن Toy Story 4 اگر کمی دقت کنید، شاهد یک تابلو به سبک کارهای کاسیوس مارسلوس کولیج هستیم که در آن اشاره‌ای به انیمیشن Up (بالا) دارد. درواقع در این تابلو شاهد شخصیت‌های این انیمیشن از جمله چهار سگ این انیمیشن و شخصیت چارلز مانتس هستیم:

Toy Story 4

Up

Up

انیمیشن Toy Story 4 برای اکران در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۳۱ خرداد ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده