نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸

طراح مراحل Cyberpunk 2077 از پیچیدگی ساخت مراحل بازی می‌گوید

در جریان صحبت‌هایی که طراح مراحل بازی Cyberpunk 2077 در بلاگ ردیت انجام داده است، به‌نظر می‌رسد که طراحی مراحل بازی پیچیده‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد و بازیکنان آزادی بالایی در انجام دادنشان خواهند داشت.

اثر جدید استودیو لهستانی CD Projekt یعنی بازی Cyberpunk 2077 چند سالی است که معرفی شده و طی یک/دو سال گذشته، سازندگانش به‌صورت قطره‌چکانی اطلاعاتی را از آن به‌اشتراک گذاشته‌اند و جزئیات داستان و گیم‌پلی اثرشان را برای دنبال‌کنندگان این بازی مورد انتظار، روشن کرده‌اند. سی دی پراجکت که با ساخت مجموعه بازی‌های The Witcher، توانایی خود در روایت یک داستان کاملا سیال و انعطاف‌پذیر با تصمیمات بازیکنان را به‌نمایش گذاشت، حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، با توجه به صحبت‌های طراح کوئست‌های بازی، در کنار آزادی‌عمل بازیکن در انتخاب راه به‌خصوصش در پیش‌برد داستان، بازی قرار است مسیرهای مختلفی را برای به‌پایان رساندن مراحل در اختیار بازیکنانش قرار بدهد؛ موردی که در اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی مدرن دیده‌ایم.

فیلیپ وبر، طراح کوئست‌های بازی، پیرامون مورد مذکور چنین می‌گوید:

حالا باید با توجه به موقعیت‌هایی که پیش‌روی بازیکنان [با توجه به مهارت‌های خاصشان] قرار می‌دهیم، سناریوهای مختلفی را بسازیم تا با حل کردن چند چالش، مرحله‌ای را که در آن هستند به‌سرانجام برسانند. این موضوع که طراحی مراحل بازی را چالش‌برانگیز و پیچیده می‌کند، جذاب و انجام دادنش حقیقتا لذت‌بخش است.

البته که قرار دادن راه‌های مختلف پیش‌روی بازیکن در بازی‌های نقش‌آفرینی مدرن، چیزی مثل بازی Dishonored، اصلا مورد جدیدی نیست، اما اینکه سی دی پراجکت که پیش‌تر با دادن آزادی‌عمل شدیدا بالا به بازیکنانش طی کمپین داستان بازی‌هایی که ساخته شناخته می‌شد، حالا تصمیم دارد چنین روشی را به گیم‌پلی آثارش هم بیاورد، هیجان بازیکنان و رسانه‌ها را بالا برده است.

بازی «سایبرپانک 2077» در تاریخی نامشخص راهی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی خواهد شد. گفتنی است که نسخه‌ی پی سی این بازی قرار نیست به شکل انحصاری از طریق فروشگاه اپیک‌گیمز فروخته شود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده