نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۴

دنی بویل از دلیل ترک پروژه جیمز باند 25 سخن گفت

پس از مدتی سرانجام کارگردان نام‌آشنای بریتانیایی، دنی بویل، از دلیل ترک پروژه James Bond 25 سخن گفت.

دنی بویل، کارگردان نام‌آشنا و معروف بریتانیایی سینمای هالیوود که قرار بود کارگردانی قسمت جدید فیلم James Bond (جیمز باند) را بر عهده داشته باشد، به علت اختلاف نظر و عقیده پروژه ساخت این فیلم را ترک کرده بود و تا این زمان که حدود ۹ ماه از ماجرا می‌گذرد، صحبتی در این رابطه نکرده بود و حال از دلیل اصلی ترک پروژه James Bond 25 سخن گفت. وی در مصاحبه با سایت امپایر در رابطه با جدایی از پروژهٔ جدید شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures)، چنین گفت:

فکر می‌کنم همکاری من و جان هاج بسیار خوب بود. کار هنوز به پایان نرسیده بود، اما نتیجهٔ آن می‌توانست واقعاً خوب باشد. ما دو نفر بسیار عالی کار می‌کردیم، اما آن‌ها [تهیه‌کنندگان] نمی‌خواستند راهی را که ما می‌رویم دنبال کنند؛ از همین رو تصمیم به جدایی از پروژه گرفتیم و منصفانه نبود که در آن زمان حرفی به میان بیاوریم و نمی‌دانم کری فوکوناگا با پروژه چه می‌کند، اما در آن زمان پیامی بسیار زیبا از وی گرفتم و من هم بهترین‌ها را برایش آرزو کردم؛ تنها می‌توانم بگویم حیف شد.

در آن زمان دنیل کریگ، باربارا براکلی و مایکل ویلسون، با انتشار یک بیانیه رسمی در صفحهٔ رسمی مجموعه فیلم جیمز باند در توییتر این خبر را تأیید و اعلام کردند که به علت اختلاف نظر و عقیده تصمیم به قطع همکاری با دنی بویل گرفته‌اند و او دیگر در این پروژه حضور نخواهد داشت. اسفند دو سال پیش بود که بویل که بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون فیلم Slumdog Millionaire (میلیونر زاغه‌نشین)، فیلم Steve Jobs (استیو جابز) و فیلم Trainspotting (رگ‌بازی)، شناخته شده، اعلام کرد که کارگردانی فیلم Bond 25 (باند ۲۵) را بر عهده گرفته است. با این حال، حدود ۵ ماه مانده به شروع فیلمبرداری قسمت جدید فیلم 007، این فیلم دوباره کارگردان خود را از دست داد تا کری فوکوناگا پروژه در دست بگیرد. علاوه بر کارگردانی، بویل به‌همراه جان هاج، نویسنده فیلم Trainspotting، وظیفهٔ نگارش فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشتند. پیش از این سم مندس کارگردانی دو قسمت قبلی مجموعه جیمز باند را که شامل فیلم Spectre (اسپکتر) و فیلم Skyfall (اسکای‌فال) می‌شود، بر عهده داشت. با این حال، در سال ۲۰۱۶ او اعلام کرد دیگر فیلمی از این مجموعه را کارگردانی نمی‌کند. گفتنی است شرکت یونیورسال پیکچرز وظیفهٔ انتشار فیلم James Bond 25 را در سراسر جهان بر عهده خواهد داشت و جانشین شرکت سونی پیکچرز (Sony Picture) شده است. علاوه بر این، شرکت آناپورنا پیکچرز (Annapurna Pictures) وظیفه انتشار این فیلم را در آمریکای شمالی بر عهده خواهد داشت.

James-Bond

طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، بخش‌هایی از قسمت جدید فیلم James Bond قرار است در شهر مترا در جنوب کشور ایتالیا فیلمبرداری شود. این شهر در ناحیه باسیلیکاتا واقع شده و بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و قرار است یک صحنه اکشن بزرگ در شهر مترا فیلمبرداری شود که بزرگی و اندازه آن با صحنه شروع فیلم Spectre مقایسه شده که این صحنه در شهر مکزیکو سیتی فیلمبرداری شده بود. گفته می‌شود که این صحنه اکشن در ابتدای فیلم جیمز باند 25 خواهد بود. همچنین کشور ایتالیا پیش از این میزبان دیگر فیلم‌های مجموعه جیمز باند نیز بوده است که از جمله آن‌ می‌توان به فیلم Spectre و فیلم Quantum of Solace (ذره‌ای آرامش) اشاره کرد.

من و جان هاج عالی کار می‌کردیم، اما آن‌ها (تهیه‌کنندگان) نمی‌خواستند راهی را که ما می‌رویم دنبال کنند؛ از همین رو تصمیم به جدایی از پروژه گرفتیم 

دنیل کریگ، بازیگر نقش جیمز باند قرار است برای پنجمین بار نقش 007 را در قسمت ۲۵ام این مجموعه بازی کند. همچنین انتظار می‌رود که علاوه بر کریگ، در این فیلم شاهد بازگشت لیا سدو، نائومی هریس، رالف فاینز، بن ویشاو و روری کینیار، باشیم. علاوه بر این، گفته می‌شود که رامی ملک ممکن است در نهایت نقش شرور و منفی اصلی قسمت جدید فیلم James Bond را بازی کند. رامی ملک در فیلم Bohemian Rhapsody (حماسه کولی) جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد اسکار 2019 را از آن خود کرد. اسکات زد برنس، نویسنده فیلم The Bourne Ultimatum (اولتیماتوم بورن)، وظیفهٔ بازنویسی فیلمنامه فیلم James Bond 25 را بر عهده دارد که نسخهٔ اصلی آن توسط نیل پرویس و رابرت وید، نویسندگان با سابقه مجموعه جیمز باند، نوشته شده بود.

فیلم James Bond 25 قرار است در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۰ (۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹) اکران شود.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده