// شنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵

هر آنچه باید درباره هواپیمایی تابان بدانید

شرکت هواپیمایی تابان از جمله ایرلاین‌های جوان ایرانی است که قطب اصلی آن در مشهد قرار دارد و متعلق به بخش خصوصی است.

شرکت هواپیمایی تابان یکی از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی داخلی است که با مشارکت بخش خصوصی در زمینه پروازهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از تابان ایر یا سایر شرکت‌های هواپیمایی را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تابان ایر

تاریخچه هواپیمایی تابان

شرکت هواپیمایی تابان توسط خلبان اصغر عبدالله‌پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و از سال ۱۳۸۵ پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد. قطب اصلی این شرکت در شهر مشهد قرار دارد.

کلاس‌های پروازی هواپیمایی تابان

هواپیماهای شرکت تابان ایر فقط دارای کلاس اکونومی هستند و در حال حاضر، هیچ بخش فرست یا بیزینسی در هواپیماهای این شرکت ارائه نمی‌شوند.

تابان ایر

مقصدهای پروازی هواپیمایی تابان

مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی تابان از مشهد، اصفهان و تهران تنظیم شده است و این هواپیمایی به مسیرهای داخلی شامل اهواز، خرم‌آباد، کیش، رشت، شیراز، تبریز، یزد و زاهدان و در مسیرهای خارجی به عراق، پاکستان، روسیه، ترکیه، گرجستان و ارمنستان پرواز دارد.

تابان ایر

ناوگان هواپیمایی تابان

ناوگان هواپیمایی تابان ایر از ۱۱ فروند هواپیما شامل یک فروند ایرباس A310، یک فروند BAE146، سه فروند بوئینگ 737 کلاسیک، یک فروند بوئینگ 757 و پنج فروند هواپیمای مک‌دانل داگلاس 80-MD تشکیل شده است.

تابان ایر

بار مجاز و قوانین مسافر در هواپیمایی تابان

در این شرکت هواپیمایی نیز مانند سایر شرکت‌های فعال در این عرصه از قوانین یاتا پیروی می‌کند و از اینرو، ورود اشیایی مانند انواع مواد آتش زا، منفجره و سريع الاشتعال، انواع كپسول و اسپری‌های شيميایی تحت فشار مانند گاز اشك آور، بيهوش كننده، انواع مواد اسيديی و خورنده مانند اسيد، سركه و... به تمامی هواپیماهای مسافربری این شرکت ممنوع است. 

همچنین، نرخ محاسبه اضافه بار در ایرلاین تابان به ازای هر کیلوگرم، ۱.۵ درصد نرخ تمام بهای بلیط یکسره درجه عادی در همان مسیر مربوطه است.

تابان ایر

سوانح و حوادث هواپیمایی تابان

در سوم بهمن ۱۳۸۸ یک فروند هواپیمای توپولوف ۱۵۴ با ۱۵۷ مسافر و ۱۳ خدمه که از آبادان عازم مشهد بود در هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار آتش‌سوزی شد. داخل هواپیما و موتورها به کل سوخت و بال سمت راست و دم و چرخ هواپیما به علت این آتش‌سوزی جدا شد. این حادثه ۴۷ مصدوم داشت، ولی کسی در آن کشته نشد.

  • در ۱۵ بهمن ۱۳۹۰، پرواز شماره ۶۲۶۲ هواپیمایی تابان از کیش به تهران، دقایقی پس از پرواز به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در کیش شد.
  • در هشتم اردیبهشت ۱۳۹۴، پرواز شماره ۶۳۵۷ مسیر تهران - نجف پس از حدود یک ساعت و نیم پرواز به دلیل نقص فنی به وجود آمده در طی مسیر و آنچه که از دست دادن یکی از موتورهای هواپیما عنوان شده، مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی شد.
  • در ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، هواپیمای مسیر تهران - مشهد پس از ۳۵ دقیقه پرواز به دلیل نقص فنی و تکان‌های شدیدی که در حین پرواز رخ داد، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده