// شنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین شخصیت‌های مجموعه بازی‌های Metal Gear

در این مقاله می‌خواهیم سری به گذشته بزنیم و بهترین شخصیت‌های سری متال گیر را با یکدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.

چندی پیش بود که استودیو‌های سونی و مایکروسافت به فاصله کوتاهی از یکدیگر، در فهرست بازی‌های رایگان ماهانه خود، یک نسخه از مجموعه Metal Gear را قرار دادند تا طرفداران این مجموعه باری دیگر، یاد و خاطره‌های‌شان از این مجموعه ساخته هیدئو کوجیما زنده شود. مجموعه متال گیر بدون شک یکی از بهترین و تاثیرگذارترین سری‌های بازی‌های ویدیویی است که تاکنون منتشر شده است و الهام‌بخش بسیاری از بازی‌های سبک مخفی‌کاری بوده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت این مجموعه، شخصیت‌پردازی فوق‌العاده و روایت داستانی پیچیده آن است که باعث شده بازیکنان بیش از هر بازی دیگری با آن ارتباط برقرار کنند. کاراکترهایی با ویژگی‌های شخصیتی خاص و داستان پیش‌زمینه منحصربه‌فرد که دنیای این مجموعه را بسیار غنی کرده‌اند. در بین تمامی شخصیت‌های مختلف این مجموعه، قصد داریم برخی از آن‌ها را که تاثیر بیشتری روی روایت داستانی داشته‌اند، معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

.

The End/Metal Gear

۲۰. The End

حضور:

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater

برای معرفی اولین شخصیت این فهرست به سراغ بازی Metal Gear Solid 3 می‌رویم. در یکی از مراحل این بازی، اسنیک با یک تک‌تیرانداز افسانه‌ای به‌نام The End روبه‌رو می‌شود که می‌تواند روزها بدون غذا در کمین منتظر طعمه‌اش باقی بماند. The End عضو گروه Cobra Unit بود و با آلوده شدن به یک انگل خاص، به عمر بسیار طولانی دست پیدا کرده بود و بیش از ۱۰۰ سال سن داشت. مقابله با این شخصیت در دل یک جنگل سرسبز و بزرگ، حتی برای Naked Snake هم کار بسیار دشواری بود و نبرد بین این دو به‌راحتی می‌تواند یکی از بهترین باس‌فایت‌های سری متال گیر لقب بگیرد.

.

Vulcan Raven

۱۹. Vulcan Raven

حضور:

  • Metal Gear Solid

Vulcan Raven یکی از اعضای گروه FOXHOUND بود که در زمان حمله به جزیره Shadow Moses در بازی Metal Gear Solid با سالید اسنیک روبه‌رو شد. او بار اول درون یک تانک M1 Abrams قرار می‌گیرد و با آن به اسنیک حمله می‌کند. اسنیک در یک مبارزه نفس‌گیر موفق می‌شود با انداختن یک نارنجک درون تانک آن را از بین ببرد و برای بار اول ریون را شکست دهد. از آن‌جا ریون حریف بسیار قدرتمندی برای Solid Snake بود، اسنیک نمی‌توانست به‌صورت حمله مستقیم از عهده او بربیاید و باید از روش‌های دیگر استفاده می‌کرد. ریون در دومین نبرد، با در دست داشتن یک مسلسل بزرگ به استقبال اسنیک می‌رود که درنهایت از او شکست می‌خورد.

.

Roy Campbell/Metal Gear

۱۸. Roy Campbell

حضور:

  • Metal Gear 2: Solid Snake
  • Metal Gear Solid
  • Metal Gear Solid: Portable Ops
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Roy Campbell به‌عنوان یکی از فرماندهان پیشین گروه FOXHOUND، از دوستان نزدیک Solid Snake بود که درواقع پدر بیولوژیک Meryl Silverburgh به‌شمار می‌رفت. پس از واقعه Shadow Moses که در آن Liquid Snake فرمانده جدید FOXHOUND کنترل یک واحد تسهیلات هسته‌ای را در آن جزیره به کنترل در آورد، دوباره به صحنه مبارزه بازگشت و باری دیگر از سالید اسنیک خواست تا از بازنشستگی درآید و گروه FOXHOUND جدید را از بین ببرد.

.

Vamp/Metal Gear

۱۷. Vamp

حضور:

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Vamp یک عضو پیشین گروه Dead Cell بود که ویژگی‌هایی همانند یک خون‌آشام را دارا بود. او علاقه خاصی به خون داشت، می‌توانست روی آب بایستد یا بدود، دارای نیرو و سرعت فرابشری بود و زخم‌هایش به سرعت خوب می‌شد. او علاوه‌بر این ویژگی‌های خاص، تبهر خاصی در کار کردن با چاقو و مبارزات از نزدیک داشت که او را به دشمنی خطرناک تبدیل کرده بود. Vamp در سال ۲۰۰۹ به همراه سایر افراد گروه Dead Cell به عضویت گروه Sons of Liberty که توسط Solidus Snake هدایت می‌شد، درآمد.

.

The Sorrow/Metal Gear

۱۶. The Sorrow

حضور:

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

The Sorrow یکی از اعضای گروه Cobra Unit بود که برخلاف دیگر اعضای این گروه توانایی خاصی در مبارزه رودررو نداشت. سارو درواقع یک مدیوم بود که توانایی ارتباط با دنیای مردگان را داشت. او می‌توانست مردگان را زنده کرده و توانایی‌های مبارزه آن‌ها را جذب کند و در میدان نبرد مورد استفاده قرار دهد. جالب است بدانید که The Sorrow و The Boss هر دو به‌عنوان اعضای گروه Cobra در جنگ جهانی دوم درکنار یکدیگر جنگیده بودند. در مبارزه‌ای عجیب در متال گیر 3، شما وارد رویای سارو می‌شوید و باید با تمام ارواح اشخاصی که در بازی کشته‌اید، روبه‌رو شوید. پس هرچه بازی را با خشونت کم‌تری پیش برده باشید و افراد کم‌تری را کشته باشید، این مبارزه برای‌تان ساده‌تر بود.

.

Skull Face

۱۵. Skull Face

حضور:

  • Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
  • Metal Gear Solid V: Phantom Pain

آنتاگونیست اصلی بازی The Phantom Pain که به‌عنوان فرمانده گروه XOF به‌صورت مخفیانه از دهه ۶۰ میلادی فعالیت‌های تروریستی خود را طرح‌ریزی کرده بود. او ابتدا یک متحد مخفی Naked Snake در جریان مأموریت‌های Virtuous Mission و Operation Snake Eater بود و بعدا به عضویت نیروی ویژه گروه Cipher درآمد و درنهایت موفق شد کنترل این گروه را از Zero بگیرد. Skull Face با اینکه تنها در نسخه پنجم سری متال گیر حضور داشت، اما ثابت کرد دشمنی قابل برای اسنیک بوده است.

.

Raiden/Metal Gear

۱۴. Raiden

حضور:

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  • Metal Gear Rising: Revengeance

بسیاری از طرفداران مجموعه متال گیر وقتی متوجه شدند که نقش اول بازی Metal Gear Solid 2 یک اسنیک نیست، بسیار جا خوردند و از این تصمیم هیدئو کوجیما تا حد زیادی هم ناراحت شدند. اما کوجیما در بازی متال گیر 4 و در جریان اتفاقات Guns of the Patriots ثابت کرد که ریدن چه جایگاه مهمی در مجموعه متال گیر دارد. ریدن در زمان کودکی به‌عنوان یک سرباز زیر نظر Solidus Snake تعلیم دیده بود و درنهایت خود او بود که سالیدوس اسنیک را در یک مبارزه تن‌به‌تن فوق‌العاده شکست داد.

.

Meryl Silverburgh/Metal Gear

۱۳. Meryl Silverburgh

حضور:

  • Metal Gear Solid
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Meryl Silverburgh در بازی متال گیر سالید به‌عنوان دختر نوجوان برادر Roy Campbell به مجموعه متال گیر معرفی شد. او پس از عضویت در نیروهای ویژه Next-Generation به جزیره Shadow Moses اعزام شد و در جریان اتفاقاتی توسط اسنایپر ولف به‌اسارت درآمد. پس از این ماجرا سالید اسنیک برای نجات او اقدام می‌کند و در انتها هم مشخص می‌شود که مریل درواقع دختر واقعی Roy Campbell بوده است. او در بازی متال گیر 4، به‌عنوان فرمانده گروه Rat Patrol Team 01 به این مجموعه بازگشت تا فعالیت‌های ارتش خصوصی Liquid Ocelot مورد بررسی دهد.

.

Gray Wolf / Cyborg Ninja

۱۲. Gray Wolf / Cyborg Ninja

حضور:

  • Metal Gear
  • Metal Gear 2: Solid Snake
  • Metal Gear Solid: The Twin Snakes
  • Metal Gear Solid: Portable Ops

بدون شک طرفداران اولین برخورد با سایبورگ نینجا (Fank Jaeger) را که یکی از سخت‌ترین مبارزات سری متال گیر بود، فراموش نکرده‌اند. فرانک یاگر قبلا عضو گروه FOXHOUND بود و در زمان تشکیل گروه Outer Heaven از یاران اصلی Solid Snake به‌شمار می‌رفت. اما وفاداری او به Big Boss باعث شد تا در واقعه Zanzibar Land با سالید اسنیک رودررو شود و با او به مبارزه بپردازد. مبارزه با این شخصیت به هیچ وجه کار ساده‌ای نبود، چرا که او از تمامی ضربات و گلوله‌های اسنیک جاخالی می‌داد. یاگر در اوج انتهای داستان بازمی‌گردد تا جان سالید اسنیک را در نبرد با Metal Gear Rex نجات دهد.

.

Quiet/Metal Gear

۱۱. Quiet

حضور:

  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

کوایت یک قاتل حرفه‌ای از گروه XOF بود که پس از تلاش نافرجام به قتل رساندن Big Boss در بیمارستان، به دچار سوختگی بسیار شدیدی دچار شد. برای زنده ماندن کوایت به او انگل خاصی تزریق شد که باعث گردید تا کوایت تنها ازطریق پوست خود بتواند تنفس بکشد و بنوشد. در جریان بازی فانتوم پین او پس از شکست خوردن از Venom Snake در Mother Base زندانی شد و بعدا به گروه Diamon Dogs پیوست و اسنیک را در مراحل همراهی کرد.

.

Solidus Snake/Metal Gear Solid

۱۰. Solidus Snake

حضور:

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Solidus Snake با نام واقعی‌ George Sears، چهل و سومین رئیس جمهور امریکا در خط زمانی مجموعه متال گیر است. او سومین و برترین فرزند بیولوژیکی بیگ باس به‌شمار می‌رود که توسط گروه Patriots در سال ۱۹۷۲ به‌وجود آمد. سالیدوس اسنیک درنهایت در مبارزه‌ای حماسی با Raiden (شخصی که به او آموزش داده بود) در یک مبارزه با شمشیر بی‌نظیر از او شکست خورد.

.

Psycho Mantis/Metal Gear

۹. Psycho Mantis

حضور:

  • Metal Gear Solid
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

سایکو منتیس یک مزدور روسی در مجموعه متال گیر است که با ماسک گاز و توانایی‌های ذهنی خاص خود شناخته می‌شود. او بعدا به‌عنوان یک سرباز کودک تحت نام Tretij Rebenok (فرزند سوم به روسی)، برای گروه XOF شروع به‌کار کرد. در سال ۱۹۸۴ منتیس که علاقه خاصی به احساسات منفی پیدا کرده‌ بود، به همراهی با Man on Fire در‌ می‌آید و به او کمک می‌کند تا انتقام خود را بگیرد. او سپس گروه XOF را ترک می‌کند و به Liquid Snake جوان می‌پیوندند. او همچنین در بازه‌ای از زمان به عضویت گروه FOXHOUND درآمد و نقش مهمی در تسخیر جزیره Shadow Moses در سال ۲۰۰۵ داشت.

.

Sniper Wolf/Metal Gear

۸. Sniper Wolf

حضور:

  • Metal Gear Solid

Sniper Wolf یکی از اعضای ترد شده گروه FOXHOUND است که در جریان Shadow Moses Island درکنار نیروهای ویژه Next-Generation حضور داشت. در بازی متال گیر سالید او که مورد علاقه Otacon هم بود، در یک نبرد حماسی در مقابل سالید اسنیک قرار گرفت. این مبارزه که در یک طوفان برفی رخ می‌داد، به نوبه خود بسیار نفس‌گیر بود و به‌عنوان یکی از احساسی‌ترین نبردهای این مجموعه به‌شمار می‌رود.

.

Hal Emmerich/Metal Gear Solid

۷. Otacon (Hal Emmerich)

حضور:

  • Metal Gear Solid
  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

دکتر Hal Emmerich فرزند Huey Emmerich و Strangelove بود که به‌عنوان مهندس ارشد Metal Gear REX شناخته می‌شد. او در جریان واقعه Shadow Moses در بازی متال گیر سالید 2، خواهر ناتنی‌اش را از دست داد و پس از نجات یافتن توسط سالید اسنیک به دوست و هم‌پیمان او تبدیل شد. Hal به‌عنوان یک طرفدار انیمه، نام مستعار خود را از یک رویداد انیمه به‌نام Otakon انتخاب کرده است.

.

Kazuhira Miller/Metal Gear Solid

۶. Kazuhira Miller

حضور:

  • Metal Gear 2: Solid Snake
  • Metal Gear Solid: Peace Walker
  • Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

کازوهیرا میلر یک مرد دورگه ژاپنی-امریکایی بود که دست راست بیگ باس و فرمانده دوم گروه‌های Militaires Sans Frontières و Diamond Dogs به‌شمار می‌رفت. میلر به مطالعه زیاد و دانش گسترده‌اش در زمینه‌های مختلف مشهور بود. او در دو بازی The Phantom Pain و Peace Walker حضور پررنگی داشت و شکی در وفاداری‌اش به بیگ باس وجود نداشت. اما پس از مشخص شدن هویت اصلی Venom Snake، او از بیگ باس کینه به دل گرفت و این مسئله باعث شد در جریات اتفاقات Zanzibar Land Disturbance در مقابل بیگ باس قرار گیرد.

.

The Boss/Metal Gear Solid

۵. The Boss

حضور:

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater

مگر می‌شود صحبت از بهترین شخصیت‌های مجموعه متال گیر شود و نامی از The Boss برده نشود؟ The Boss کسی که با نام‌های دیگر همانند The Joy یا Voyevoda شناخته می‌شود، عضو ارتش امریکا و موسس و رهبر گروه Cobra Unit بود. او درواقع مادر بیولوژیک Ocelot و همچنین کسی بود که روش مبارزه CQC را به Naked Snake آموزش داده بود. در بازی Metal Gear Solid 3، بدون شک نبرد حماسی او و Naked Snake یکی از حماسی‌ترین و فوق‌العاده‌ترین مبارزات مجموعه متال گیر به‌شمار می‌رود.

.

Liquid Snake/Metal Gear

۴. Liquid Snake

حضور:

  • Metal Gear Solid: The Twin Snakes
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Liquid Snake که با نام واقعی Eli و نام مستعار White Mamba، یکی دیگر از فرزندان ژنتیکی بیگ باس است که در جریان پروژه Les Enfants Terribles به‌وجود آمد. او در بازی Metal Gear Solid گروه FOXHOUND جدید را در تسخیر جزیره Shadow Moses رهبری می‌کرد. او در این جزیره اولین‌بار برادر دوقلوی خود یعنی سالید اسنیک را ملاقات کرد و با اینکه ژن او نسبت به سالید اسنیک برتر بود، تصور می‌کرد که این برادر دوقلویش است که این ژن را به ارث برده است. او بارها با سالید اسنیک مبارزه کرد و درنهایت بر اثر تزریق ویروس FOXDIE کشته شد. 

.

Revolver Ocelot

۳. Revolver Ocelot

حضور:

  • Metal Gear Solid
  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid: Portable Ops
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Revolver Ocelat با نام واقعی Adamska، تنها فرزند The Boss و The Sorrow و یکی از اعضای اصلی گروه FOXHOUND و یکی از ماموران گروه Patriots بود. آسلات تبهر خاصی در بازجویی و تیراندازی داشت و بدون شک یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های مجموعه متال گیر به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید که آسلات در طول زندگی‌اش با تمامی افرادی که نام مستعار آن‌ها Snake بوده، آشنایی داشته است؛ او دوست Big Boss، دست راست Liquid Snake و Solidus Snake، یکی از مشاوران اصلی Venom Snake و در جریان متال گیر 4، دشمن سالید اسنیک بوده است. آسلات پس از جریان اتفاقات Shadow Moses، دست راست خود را با دست Liquid Snake جایگزین کرد و پس از مدتی این مسئله باعث شد تا شخصیت Liquid کنترل بدن او را به عهده بگیرد. او پس از این ماجرا در سری متال گیر با نام Liquid Ocelot شناخته می‌شد.

.

Big Boss

۲. (Naked Snake) Big Boss

حضور:

  • Metal Gear
  • Metal Gear 2: Solid Snake
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid: Portable Ops
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  • Metal Gear Solid: Peace Walker
  • Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

این موضوع را راحت بگوییم، هیچ متال گیری بدون Big Boss وجود ندارد. بیگ باس، با نام واقعی John که به‌نام‌های Jack و Naked Snake هم شناخته می‌شود، درواقع پدر ژنتیکی Solidus Snake ،Solid Snake و Naked Snake به‌شمار می‌رود. بیگ‌ باس، نیروهای ویژه FOXHOUND و سربازان مزدور Militaires Sans Frontières را تأسیس کرد و بعدها در ادامه جاه‌طلبی‌هایش برای ایجاد سربازان بدون مرز و کشور، دولت‌ نظامی Outer Heaven را تأسیس کرد و Zanzibar Land را به‌عنوان پایگاه نظامی اصلی خود قرار داد. او دنیا را در Metal Gear Solid 3 نجات داد و باعث شگفتی همه در Metal Gear Solid 4 شد.

.

Solid Snake/Metal Gear Solid

۱. Solid Snake

حضور:

  • Metal Gear
  • Metal Gear 2: Solid Snake
  • Metal Gear Solid
  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

درنهایت می‌رسیم به شماره یک این لیست. قهرمان مجموعه متال گیر بدون شک Solid Snake با نام واقعی David است. او فرزند کلون شده بیگ باس است و با توانایی‌های فوق‌العاده‌ای که داشت به «مردی که غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند» شناخته می‌شد. پس از جریان اتفاقات Big Shell، بدن سالید اسنیک شروع به پیر شدن می‌کند و هیچ دکتری نمی‌تواند علت آن را تشخیص دهد. به همین دلیل در سری متال گیر او با نام Old Snake هم شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۱۴ و جریان آخرین مأموریت زندگی‌اش، Liquid Ocelot را شکست داد و گروه Patriots را از بین برد و درنهایت در آخرین رویارویی‌اش با بیگ باس تصمیم گرفت تا روزهای انتهایی عمرش را در صلح سپری کند.به جرات Solid Snake را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان دنیای بازی‌های ویدیویی نامید.

در این مقاله سعی کردیم تا به‌صورت خلاصه بیست نفر از شخصیت‌های مهم مجموعه متال گیر را به شما معرفی کنیم. در ادامه این نوبت شما کاربران زومجی است که نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید و با ما بگویید که شخصیت‌های محبوب شما در این مجموعه چه کسابی بوده‌اند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده