// جمعه, ۲ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۹

سونی برنامه ویدیویی State Of Play را معرفی کرد؛ رونمایی از جدیدترین تریلرها و بازی‌ها به سبک Nintendo Direct

سران پلی‌استیشن در اقدامی کاملا ناگهانی، از برنامه‌ی استریمی و جدید State Of Play که نخستین قسمت آن سه‌شنبه‌ی همین هفته پخش می‌شود و تریلرهایی جدید را برای اولین بار نشان مخاطبان خواهد داد، رونمایی کردند.

The Last of Us 2

از آن‌جایی که این‌روزها دیگر جنس ارتباط گرفتن کمپانی‌های بزرگ ویدیوگیمی با مخاطبان‌شان خیلی خیلی متفاوت با قبل شده است و مایکروسافت فارغ از کنفرانس‌هایش همواره با پخش اپیزودهای جدید Inside Xbox و نینتندو نیز به کمک Nintendo Direct، دائما فصل به فصل و بعضا ماه به ماه، دوست‌داران کنسول‌های‌شان را در جریان تازه‌ترین اخبار می‌گذارند، بسیاری از دنبال‌کنندگان پروپا قرص پلی استیشن و سونی هم دل‌شان می‌خواست که هرچه سریع‌تر، چنین برنامه‌ای را از سوی کمپانی ژاپنی ببینند؛ تا دیگر هر بار برای شنیدن مستقیم و بی‌واسطه‌ی تازه‌ترین اطلاعات یا تماشای جدیدترین تریلرها و آشنایی با تک‌تک بازی‌های انحصاری جدید، مجبور به انتظار کشیدن برای از راه رسیدن یک کنفرانس مطبوعاتی نباشند. در ماه‌های اخیر هم که با عدم ارائه‌ی کنفرانس سونی در هیچ رویدادی از دنیای هنر هشتم بعد از E3 2018 و تایید شدن عدم حضور آن‌ها در E3 2019، معرفی چنین چیزی به عنوان یک جایگزین حداقلی، تبدیل به آرزوی خیلی از عاشقان کریتوس، الی و تاریکی‌های گوشه به گوشه‌ی یارنهام (Yarnham) شد؛ آرزویی که حالا با معرفی برنامه‌ی ویدیویی State Of Play، رنگ واقعیت را به خود گرفته است. نخستین اپیزود از این سری ویدیویی نیز راس ساعت ۰۱:۳۰ بامداد روز سه شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۸ به وقت ایران پخش خواهد شد و بازیکنان می‌توانند برای تماشای آن به کانال‌های رسمی PlayStation در توییچ و یوتیوب، مراجعه کنند.

مطابق نوشته‌های رسمی منتشر شده در بلاگ پلی‌استیشن، اولین قسمت از این مجموعه‌ی ویدیویی، با محوریت بازی‌های در حال ساخت برای PS4 و هدست واقعیت مجازی PS VR پیش می‌رود و شامل تریلرهای جدید، رونمایی‌های تازه و نمایش ویدیوهای دیده‌نشده از گیم‌پلی این محصولات می‌شود. همچنین سونی تایید کرده است که State Of Play در طول سال با چند قسمت دیگر هم بازخواهد گشت و به آپدیت کردن اطلاعات طرفداران و معرفی بازی‌ها و نشان دادن تریلرهای بیشتر به آن‌ها ادامه می‌دهد. و با این که مشخصا شاید چنین حرکتی به تنهایی برای متحول کردن مدل ارتباط گرفتن برند پلی‌استیشن با دنبال‌کنندگانش کافی نباشد، به نظر می‌توان State Of Play را یکی از محصولات همان طرز فکر جدید شرکت که شان لیدن موقع توضیح چرایی شرکت نکردن سونی در E3 2019 راجع به آن صحبت کرده بود، به حساب آورد.

State of Play

مشخصا در این لحظه ما هیچ اطلاعی درباره‌ی جزئیات موارد حاضر در اولین قسمت از State Of Play نداریم و فقط می‌توانیم به مواجهه با ثانیه‌هایی شیرین در دل آن امیدوار و برای تماشایش هیجان‌زده باشیم. آیا پروژه‌های شدیدا مورد انتظاری مانند بازی The Last of Us Part II از استودیوی ناتی‌داگ، بازی Ghost of Tsushima از ساکرپانچ یا حتی بازی Death Stranding استودیوی کوجیما پروداکشنز، جایی در این برنامه‌ی ویدیویی خواهند داشت؟ چون ما با توجه به زمان قطعی یا تقریبی عرضه و اطلاعات‌مان از میزان پیشرفت بازی‌های Dreams و Days Gone، تقریبا از حضور آن‌ها در چنین نمایشی مطمئن هستیم و اصلی‌ترین شرط‌های‌مان را از ته دل، روی درخشش یکی از سه غول مورد انتظار و انحصاری پلی‌استیشن می‌بندیم؛ مخصوصا روی Death Stranding که هم دقیقا یک ماه بعد از این تاریخ، پنلی شصت‌دقیقه‌ای و مفصل با حضور هیدئو کوجیما، نورمن ریداس و جف کیلی در جشنواره‌ی فیلم ترایبکا (Tribeca Film Festival) خواهد داشت و هم به تازگی، شاهد حضور چند تن از مدیران تبلیغاتی سونی در استودیوی سازنده‌اش بودیم.

نظر شما چیست؟ ایا State Of Play و مخصوصا اپیزود اول آن که به زودی از راه می‌رسد هیجان‌زده‌تان کرده‌اند یا انتظار خاصی از این محتوای ویدیویی ندارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده