نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

گزارش فروش سینمای ایران: صدرنشینی پارادایس

در این هفته سینمای ایران، «پارادایس» بلاخره به صدر جدول راه پیدا کرد و فیلم‌های دیگر نیز به فروش‌شان ادامه دادند.

در هفته‌ای که اکران مردمی فیلم‌های نوروزی در حال پیگیری است، سینمای ایران همان فروش معمولی هفته‌های گذشته‌اش را داشت. در این هفته فیلم سینمایی «پارادایس» ساخته علی عطشانی بیشترین فروش را تجربه کرد. این فیلم سینمایی با بازی جواد عزتی و مهران رجبی در هشتمین هفته اکرانش در ۹۸ سینما روی پرده رفت. «پارادایس» در این هفته ۲۲۶ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش «پارادایس» حالا به ۴ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان رسیده است. فیلم سینمایی «پارادایس» یک کمدی عامه‌پسند است که از فرمول تکراری «حضور بازیگران پول‌ساز بعلاوه بازیگران زن خارجی» پیروی می‌کند و خوب، نتیجه هم گرفته است. رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته‌ی محسن امیر یوسفی است. این فیلم سینمایی این هفته پنجمین هفته اکرانش را تجربه کرد و ۱۰۳ سینما در اختیار داشت. «آشغال‌های دوست داشتنی» در این هفته ۲۲۳ میلیون تومان فروخت. این فیلم ایرانی حالا به مجموع درآمد ۳ میلیارد ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است. از بازیگران «آشغال‌های دوست داشتنی» می‌توان به شهاب حسینی، حبیب رضایی، صابر ابر و اکبر عبدی اشاره کرد.

آشغال‌های دوست‌داشتنی

رتبه سوم این هفته در اختیار جدیدترین ساخته رامبد جوان یعنی «قانون مورفی» است. «قانون مورفی» حالا در یازدهمین هفته اکرانش است و این هفته در ۱۰۱ سینما به نمایش درآمده است. این فیلم سینمایی در این هفته ۱۴۶ میلیون تومان فروخت و مجموع درآمدش را به ۹ میلیارد ۶۲۵ میلیون تومان رساند. «قانون مورفی» یک فیلم کمدی با بازی بازیگرانی مانند امیر جدیدی و امیر جعفری است. «قانون مورفی» پرفروش‌ترین ساخته رامبد جوان است. رتبه چهارم این هفته سینمای ایران در اختیار فیلم سینمایی «هت‌تریک» ساخته‌ی رامتین لوافی است. این فیلم سینمایی که حالا در پنجمین هفته اکرانش روی پرده رفته است، این هفته ۹۰ سینما در اختیار داشت. «هت‌تریک» در این هفته ۱۳۱ میلیون تومان فروخت. با این حساب مجموع درآمد فیلم سینمایی «هت‌تریک» با بازی امیر جدیدی و پریناز ایزدیار به یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان رسیده است.

پنجمین فیلم پرفروش این هفته سینمای ایران «تخته گاز» ساخته محمد آهنگرانی است. این فیلم سینمایی در دهمین هفته اکرانش ۱۰۸ سینما در اختیار داشت. فیلم سینمایی «تخته گاز» در این هفته ۱۰۹ میلیون تومان فروخت. مجموع درآمد این فیلم سینمایی حالا به ۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان رسیده است. با وجود اینکه انتظار می‌رفت هفته‌ی گذشته به دلیل اکران نوروز آخرین حضور فیلم‌های مذکور در این گزارش در فهرست پرفروش‌ها باشد، اما اینطور نبود. چرا که فیلم‌های اکران نوروز اکثرا به صورت مردمی اکران شدند و به احتمال بالا از این هفته اکران جدی‌ترشان آغاز خواهد شد.  شما در ادامه می‌توانید فهرست ده فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهفروش هفتگی
۱پارادایس۸۲۲۶,۵۷۱,۰۰۰
۲آشغال‌های دوست داشتنی۵۲۲۳,۹۳۳,۰۰۰
۳قانون مورفی۱۱۱۴۶,۱۴۹,۰۰۰
۴هت تریک۵۱۳۱,۲۱۸,۰۰۰
۵تخته گاز۱۰۱۰۹,۳۳۹,۰۰۰
۶جن زیبا۵۸۹,۰۲۸,۰۰۰
۷ماموریت غیر ممکن۵۶۵,۳۱۷,۰۰۰
۸دزد و پری ۲۱۲۱۸,۸۱۱,۰۰۰
۹سوء تفاهم۵۱۵,۳۹۶,۰۰۰
۱۰بمب؛ یک عاشقانه۱۵۱۲,۳۸۳,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده