نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

حضور آنیا تیلور جوی در سریال جدید نتفلیکس

آنیا تیلور جوی، بازیگر فیلم Split، نقش اصلی سریال The Queen's Gambit سرویس استریم نتفلیکس را ایفا خواهد کرد.

آنیا تیلور جوی، بازیگر جوان آرژانتینی-بریتانیایی سینمای هالیوود که در چند سال اخیر نامی برای خود در سینما دست‌وپا کرده است و نشان داده بازیگر بااستعدادی است و انتخاب‌های خوبی دارد، بازیگر اصلی سریال محدود و جدید سرویس استریم نتفلیکس با عنوان The Queen's Gambit (گامبی ملکه) خواهد بود. وظیفهٔ ساخت سریال شش قسمتی جدید سرویس استریم نتفلیکس را اسکات فرانک، خالق سریال Godless بر عهده خواهد داشت که آخرین ساختهٔ تلویزیونی وی به همراه استیون سودربرگ، با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد. در سریال Godless، جک اوکانل در نقش روی گود، میشل داکری در نقش الیس فلچر، اسکوت مک‌نری در نقش بیل مک نیو، مریت ویور در نقش مری اگنس، توماس سنگستر در نقش وایتی وین، تانتو کاردینال در نقش ایووی، کیم کوتس در نقش اد لوگان، سم واترسون در نقش مارشال جان کوک و جف دنیلز در نقش فرانک گریفین حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ این سریال در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر ماه) از سرویس استریم نتفلیکس به‌صورت رسمی پخش شد.

آنیا تیلور جوی، ستاره فیلم‌های The Witch (جادوگر) و Split (گسست)، نقش اصلی سریال The Queen's Gambit را ایفا خواهد کرد. داستان این سریال در مورد زندگی دختربچه‌ای یتیم است که نبوغ بالایی در شطرنج دارد و در دوران جنگ سرد روایت خواهد شد. این سریال بر اساس رمانی با همین عنوان، نوشتهٔ والتر تویس، ساخته خواهد شد. در سریال درام The Queen's Gambit، از ۸ سالگی تا ۲۲ سالگی شخصیت بث هارمن (با نقش‌آفرینی آنیا تیلور جوی) به تصویر کشیده خواهد شد و در توصیف این شخصیت چنین آمده است که بث هارمن درگیر اعتیاد بوده و از طرفی وی تبدیل به برترین شطرنج‌باز دنیا شده است.

split

اسکات فرانک برای نویسندگی و کارگردانی سریال Godless، نامزد دریافت جایزهٔ اِمی شد و در این مجموعه به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی نیز حضور خواهد داشت. اسکات قرار است کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنند‌گی اجرایی سریال The Queen's Gambit را بر عهده خواهد داشت. ویلیام هاربرگ و آلن اسکات، دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال جدید سرویس استریم نتفلیکس هستند.

داستان این سریال در مورد زندگی دختربچه‌ای یتیم است که نبوغ بالایی در شطرنج دارد و در دوران جنگ سرد روایت خواهد شد

آخرین نقش‌آفرینی آنیا تیلور جوی در فیلم اکشن، علمی و تخیلی، درام، اسرارآمیز، هیجان‌انگیز و ترسناک Glass (گلس) کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) بود که به‌دست ام نایت شیامالان، کارگردان فیلم Split، فیلم The Visit (ملاقات)، فیلم After Earth (پس از زمین)، فیلم The Last Airbender (آخرین باد افزار) و فیلم The Happening (اتفاق)، ساخته شد. وی در این فیلم با بازیگرانی چون بروس ویلیس در نقش دیوید دان، ساموئل ال جکسون در نقش الیجا پرایس ملقب به آقای گلس، جیمز مک‌ آووی در نقش کوین وندل کرامب ملقب به بیست، اسپنسر تریت کلارک در نقش جوزف دان (پسر دیوید دان)، چارلین وو دارد در نقش خانم پرایس (مادر الیجاه پرایس) و سارا پلسن در نقش دکتر الی استیپل، همبازی بود. فیلم Glass نتوانست رضایت منتقدین را جلب کند، در گیشه فروشی خوبی داشت و با بودجهٔ ۲۰ میلیون دلاری، ۲۴۶ میلیون دلار فروخت.

آنیا تیلور جوی در فصل پنجم سریال محبوب Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) نیز حضور دارد. وی در فیلم The New Mutants (میتونت‌های جدید) هم یکی از نقش‌های اصلی را ایفا خواهد کرد که این فیلم اگر بار دیگر تأخیر نخورد، در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده