نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵

خالق سریال Friends: ریبوت کردن این مجموعه اشتباه است

طبق صحبت‌های مارتا کافمن، ساخت ریبوت سریال محبوب Friends (دوستان) کار اشتباهی است و ریبوت چنین سریالی، به هیچ عنوان موفق نخواهد شد.

مارتا کافمن، یکی از خالقین مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Friends (فرندز)، در سخنانی اعلام کرد که ساخت ریبوت این مجموعهٔ فراموش‌نشدنی، تصمیمی کاملاً اشتباه است و قطعاً ریبوت، فاقد روح و احساسات مجموعهٔ اولیه خواهد بود. مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Friends، توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ می ۲۰۰۴ از شبکه NBC روی آنتن رفت. این مجموعه دارای دَه فصل است و هنوز در شبکه‌های مختلف در حال بازپخش است. مجموعهٔ تلویزیونی Friends نظرات مثبتی از منتقدین دریافت کرد و به یکی از محبوب‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شد و در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه اِمی به دست آورد و در سال ۲۰۰۲ نیز جایزه بهترین سریال کمدی اِمی را برای فصل هشتم از آن خود ساخت. این سریال در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ TV Guide در ردهٔ ۲۱ و در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ مجلهٔ معروف امپایر، در ردهٔ ۷ قرار دارد. گفتنی است در سال ۱۹۹۷، اپیزود «ویدئوی جشن رقص آخر سال» در ردهٔ ۱۰۰ فهرست صد اپیزود برتر تاریخ TV Guide قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳، سریال Friends در فهرست بهترین سیت‌کام‌های نوشته شده از طرف انجمن نویسندگان آمریکا در ردهٔ ۲۴ و در فهرست ۶۰ سریال برتر تاریخ TV Guide در رتبهٔ ۲۸ قرار گرفت.

Friends

قطعاً ساخت ریبوت چنین سریال موفق و فوق‌العاده محبوبی که بیشتر طرفدارانش چندین مرتبه ۱۰ فصل آن را با اشتیاق تماشا کرده‌اند، تصمیمی با ریسک بالا است و حال مارتا کافمن، یکی از خالقین مجموعهٔ تلویزیونی Friends این موضوع را قبول کرده است و خود به‌خوبی می‌داند که ریبوت کردن برخی آثار، هیچ دلیل منطقی ندارد و تنها با هدف درآمدزایی بیشتر است. صحبت‌های مارتا کافمن را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

چند دلیل وجود دارد که تیم بازیگری و سازندگان مجموعهٔ تلویزیونی Friends بار دیگر دور هم جمع نمی‌شوند که همان راه قدیم را ادامه دهند. به نظر من ریبوت کردن آن مجموعه، اگر ریبوت شود، تصمیمی کاملاً ناامیدکننده و اشتباه خواهد بود. دلیل اول اینکه آن مجموعه مربوط به زمان خودش بود، زمانی که دوستان شما همچون خانوادهٔ شما بودند؛ اکنون دیگر چنین چیزی وجود ندارد. فقط می‌توان شِش بازیگر را دور هم جمع کرد و مجموعه‌ای ساخت، اما چنین مجموعه‌ای، روح و احساسات مجموعهٔ اولیه را نخواهد داشت. دلیل دوم هم اینکه نمی‌دانم که این کار چه منفعتی برای ما دارد؛ سیت‌کام Friends در آن زمان به‌خوبی رضایت بینندگان را جلب کرد، مردم دوستش داشتند، ولی دوباره جمع شدن و ساخت ریبوت، قطعاً تصمیمی ناامیدکننده خواهد بود.

ساخت ریبوت چنین سریال موفق و فوق‌العاده محبوبی که بیشتر طرفدارانش چندین مرتبه ۱۰ فصل آن را با اشتیاق تماشا کرده‌اند، تصمیمی با ریسک بالا است

سال گذشته بود که رابرت گرین بالت، مدیر اجرایی شبکه NBC، از احتمال بسیار پایین ساخت ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی Friends سخن گفت و در سخنانش اعلام کرد که یکی از دلایل اصلی ریبوت نشدن این مجموعه، دستمزد بالایی است که بازیگران برای حضور دوباره خواستار شده‌اند.

مجموعهٔ تلویزیونی Friends در ده فصل و در مجموع ۲۳۶ قسمت به علاوه چند قسمت اضافه، ساخته شد و طبق گزارش نیویورک تایمز، قسمت آخر این مجموعه، ۵۲.۵ میلیون نفر بیننده را پای تلویزیون نشاند. این مجموعه سالانه فروشی حدود ۱ میلیارد دلار دارد و بازیگران اصلی آن هنوز هم درآمدی ۲۰ میلیون دلاری در سال از این مجموعهٔ تکرارنشدنی دارند. در مجموعهٔ تلویزیونی Friends بازیگرانی چون جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت له بلانچ، متیو پری و دیوید شویمر به‌عنوان بازیگران ثابت در هر ده فصل حضور داشتند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده