نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶

نسخه کامپیوتر بازی Halo: Master Chief Collection روی ویندوز 7 هم اجرا می‌شود؛ احتمال پشتیبانی از ماد

براین جارارد از استودیو 343 اینداستریز در جریان یک پرسش و پاسخ در وب‌سایت ردیت، اطلاعاتی جدید از نسخه‌ی پی سی بازی Halo: Master Chief Collection را منتشر کرد. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش و در جریان یکی از اپیزودهای برنامه‌ی Inside Xbox، استودیو 343 اینداستریز انتشار بازی Halo: Master Chief Collection را برای پی سی تایید کرد و حالا پی سی‌بازها پس از مدت‌ها انتظار بالاخره می‌توانند ماجراجویی‌های مسترچیف را دنبال کنند. به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، براین جارارد از تیم سازنده‌ی بازی، در وب‌سایت ردیت با نام کاربری Ske7ch حاضر شده و به سوالات کاربران، پاسخ داده است. در جریان این پرسش و پاسخ، اطلاعات جدیدی از بازی اعم از پشتیبانی آن از ویندوز 7 و مواردی این‌چنینی در دسترس هواداران قرار گرفته که در ادامه‌ی مطلب، همه‌ی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در ابتدا و همانطور که پیش‌تر ذکر شد، بازی نه‌تنها روی ویندوز 10 بلکه روی ویندوز 7 نیز اجرا می‌شود و سازندگان مشغول بررسی شرایط ویندوز 8 هستند. بازی روی استیم و فروشگاه ویندوز منتشر می‌شود و کاربران این دو سرویس می‌توانند بازی را همراه با یکدیگر تجربه کنند. سازندگان بازی در حال حاضر و طی همکاری با تیم ElDewrito، مشغول آماده‌سازی پشتیبانی رسمی از مادهای مختلف برای بازی هستند و احتمالا این پشتیبانی در روز عرضه‌ی بازی، در دسترس بازیکنان قرار نمی‌گیرد.

Halo: Master Chief Collection

بازی روی ویندوز 10 و 7 اجرا می‌شود و مشخص نیست از ویندوز 8 پشتیبانی می‌کند یا خیر. بازی Halo 5 هنوز مشخص نیست که به این کالکشن اضافه می‌شود یا خیر و اینکه حالت «فایرفایت» بازی Halo 3: ODST پس از انتشار و احتمالا در قالب یک آپدیت، در دسترس قرار می‌گیرد

طبق گفته‌ی تیم سازنده‌ی بازی، نسخه‌ی پی سی Halo: Master Chief Collection احتمالا با نرخ فریم متغیر اجرا خواهد شد؛ برنامه‌ی سازندگان این است که بازی روی سیستم‌های مختلف، با نرخ فریم‌های پویا اجرا شود و ممکن است برخی از قسمت‌های بازی دارای محدودیت در زمینه‌ی Frame Rate باشند. بازی با سایزهای مختلفی روی صفحه‌های نمایش مختلف اجرا خواهد شد. از سایز «4:3 جعبه‌ای» تا «21:9 عریض» و اجرا در حالت پنجره‌ای یا Windowed mode، همه در همان زمان عرضه در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت؛ البته فعلا صحبتی از اجرای بازی با «سایزهای شخصی‌سازی شده» به میان نیامده است. فعلا هیچ سیزن‌پس و پرداخت درون‌برنامه‌ای برای این بازی درنظر گرفته نشده است و هر ۶ نسخه‌ از مجموعه‌ی هیلو زمانی که آماده باشند، در قالب یک باندل عرضه خواهند شد. بخش چندنفره‌ی بازی از برنامه‌های ضد تقلب یا Anti Cheat بهره می‌برد و گفتنی است بازی Halo: Reach که در قالب این باندل در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت، یک سیستم پیشرفت و شخصی‌سازی جدید را به‌بازیکنان معرفی خواهد کرد. اعضای 343 اینداستریز اعلام کرده‌اند که ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی در زمینه‌ی کنترل با ماوس و کیبورد یکی از اولویت‌های اصلیشان است.

در ادامه، جارارد صحبت‌هایی درباره‌ی بازی انجام داد که از آن‌ها می‌توان نتایج زیر را استنباط کرد.

ابتدا باید به قابلیت کراس‌پلتفرم اشاره کرد و به‌نظر می‌رسد که بازی از این سیستم بین پی سی‌ها و دستگاه‌های ایکس باکس بهره نمی‌برد؛ سازندگان بازی فعلا مشغول بررسی مورد ذکرشده هستند و ممکن است در ادامه‌ی ساخت بازی، شاهد تغییر این وضعیت باشیم. استودیو 343 اینداستریز فعلا برنامه‌ای برای اضافه کردن بازی Halo 5 به نسخه‌ی پی سی Halo: Master Chief Collection ندارد. احتمالا قابلیت بازی چندنفره به‌صورت Split-screen در بازی موجود نباشد اما سازندگان فعلا دنبال این هستند که ببینند بازی از چه مدل حالت‌های بازی برای قسمت مولتی‌پلیر پشتیبانی خواهد کرد. طبق گفته‌ی تیم سازنده، قسمت «فایرفایت» بازی Halo 3: ODST در آینده به بازی اضافه خواهد شد ولی بازی Halo: Reach از همان لحظه عرضه شدنش، حالت مذکور را در دسترس بازیکنانش قرار می‌دهد. سازندگان بازی پیرامون پشتیبانی اثرشان از قابلیت Play Anywhere ایکس باکس، اعلام کرده‌اند که دنبال مسیرهایی می‌گردند تا به‌پشتیبانی از بازیکنان ایکس باکس ادامه دهند و احتمالا در زمان عرضه، سرورهایی به‌سبک بازی‌های پی سی برای Drop In/Out کردن بازیکنان سرویس Play Anywhere وجود نداشته باشد.

در حال حاضر، قیمت بازی و تاریخ انتشارش مشخص نیست و به‌نظر می‌رسد که زمان انتشار اثر، به تعداد ایراداتی که در زمان بتای آن، رهگیری و مرتفع شود برمی‌گردد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده