// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

نقشه Vertigo جایگزین Cobblestone در بخش رقابتی بازی CS:GO شد

کمپانی ولو در تغییرات جدید بازی نقشه Vertigo، را جایگزین Cobblestone، کرد و یک قابلیت جدید را به Scoreboard، بازی CS:GO، اضافه کرد.

سال گذشته بود که کمپانی Valve نقشه Cobblestone، را از لیست نقشه‌های مسابقاتی بازی Counter Strike: Global Offensive حذف کرد و با تغییراتی که بر روی نقشه ایجاد شد با بازخورد منفی طرفداران بازی همراه بود. حال در آخرین به‌روزرسانی که روی سرورهای اصلی بازی بارگیری شده است این نقشه به کلی از بخش رقابتی (Competetive Matchmaking) بازی حذف و با نقشه Vertigo، جایگزین شده است.

نقشه Vertigo در آپدیت جدید بازی با تغییراتی همراه بوده است که مهم‌ترین آن می‌تواند تغییرات مربوط به وسط نقشه باشد. از این به بعد بازیکنان تیم CT می‌توانند با امنیت بیشتری در این منطقه موضع گیری کنند.

البته موارد بالا تنها تغییرات بازی نبوده‌اند و بخش مهم دیگر اضافه شدن شمارنده تعداد باخت‌های پیاپی تیم حریف است که در بخش Scoreboard بازی قابل مشاهده است. در آپدیتی که چند روز قبل شاهد آن بودیم، بازی با یک تغییر بزرگ در بخش اقتصادی همراه بوده است. از این به بعد تیم‌هایی که باخت‌های پیاپی را تجربه می‌کنند با شروع هر راند مقدار پول بیشتری را به‌دست می‌آورند و همین موضوع باعث می‌شود که بازگشت یا همان کام‌بک به بازی تیم‌ها روند راحت‌تری داشته باشد. به عنوان مثال تیمی که برای اولین بار باخت را تجربه می‌کند با شروع دست جدید با ۱۹۰۰ پول بیشتر به بازی ادامه می‌دهد و این موضوع با باخت‌های پیاپی به اعداد ۲۴۰۰، ۲۹۰۰ و ۳۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند. بدین معنی که اگر تیمی چهار راند پیاپی به تیم حریف واگذار کرده باشید با شروع راند پنجم تیم شما با ۳۴۰۰ عدد پول بیشتر به بازی ادامه خواهد داد. نکته جالب توجه دیگر این است که این سیستم برخلاف گذشته با کسب اولین پیروزی فقط یک مرحله به قبل بازمی‌گردد. یعنی اگر شما بعد از واگذار کردن چهار راند پیاپی، به پیروزی دست یابید، در راند جدید با ۲۹۰۰ عدد پول بیشتر بازی را شروع خواهید کرد و این مبلغ به ۱۴۰۰ (تیمی که راند جدید بازی را بدون باخت شروع کند ۱۴۰۰ عدد پول بیشتر دریافت می‌کند) تغییر نمی‌کند.

  • بدون برد: ۱۴۰۰ دلار
  • با ۱ برد: ۱۹۰۰ دلار
  • با ۲ برد: ۲۴۰۰ دلار
  • با ۳ برد:۲۹۰۰ دلار
  • با ۴ برد و یا بیشتر: ۳۴۰۰ دلار

دلیل اصلی اضافه شدن قابلیت جدید بخش Scoreboard شکایاتی بود که توسط بازیکنان صورت گرفته بود. بسیاری از بازیکنانی که اطلاعات کمتری نسبت به بازی دارند با مطرح کردن این موضوع که نمی‌توانند مقدار پول تیم حریف را با شروع هر راند تشخیص دهند، درخواست راه‌حلی جدید کرده بودند. این موضوع قطعا با بازخوردهای خوب و بد زیادی همراه است که در روزهای آتی شاهد آن خواهیم بود.

در مورد بخش حذف شدن نقشه Cobblestone نیز حدس‌هایی وجود دارد. دو تقشه Dust II و Infero پیش از اضافه شدن به بخش رقابت‌های حرفه‌ای بازی از بخش عمومی حذف شده بودند و بعد از تغییرات کلی و بازنگری به بازی اضافه شدند. این موضوع می‌تواند برای نقشه Cobblestone نیز اتفاق افتد.


منبع counter-strike
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده