نویسنده: یونس بهرامی
// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱

عرضه کنسول Atari VCS دوباره تاخیر خورد

آتاری با همکاری شرکت AMD، سخت‌افزار جدیدترین کنسول خود را ارتقا می‌دهد، اما به‌ازای تأخیر دوباره‌ی انتشار این کنسول. 

متأسفانه، افرادی که منتظر بودند تا تجربه‌ی کار با کنسول جدید شرکت آتاری را کسب کنند، باید بیشتر از قبل منتظر بمانند. طبق اخبار گذشته و قرار قبلی، قرار بود تا کنسول Atari VCS بعد از تأخیر قبلی، در تابستان امسال منتشر شود. اما این تأخیر با توجه به این‌که آتاری تصمیم به تغییرات سخت‌افزاری این کنسول گرفته است، معقول به نظر می‌رسد. شرکت سازنده تصمیم گرفت تا پردازنده کنسول را به 14nm AMD و معماری گرافیکی را به Radeon Vega و دو هسته Zen CPU ارتقا دهد و ریزپردازنده‌های جدیدی را جایگزین مدل قبلی (که جزو خانواده Bristol Ridge محسوب می‌شدند) کند. همه این تغییرات باعث می‌شود تا تاریخ عرضه این کنسول به اواخر سال ۲۰۱۹ کشیده شود. 

البته که چنین موضوعی شامل چند خبر خوب و خبر بد است؛ خبر خوب این‌که ارتقای کنسول به پردازنده‌ی AMD با چیپست رایزن (Ryzen) باعث می‌شود تا در آینده شاهد کنسولی سریع‌تر، خنک‌تر و با کارآیی بهینه‌تر در بلندمدت باشیم. پردازنده‌ی جدید از فناوری Ethernet داخلی، رزولوشن 4K نیتیو مهجز به HDCP مدرن و یک فریم بافر باثبات که به‌طور کامل از DRM پشتیبانی می‌کند، بهره می‌برد. مورد آخر باعث می‌شود تا کاربرها بتوانند در این کنسول به تماشای سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود در شبکه‌های نتفلیکس (Netflix) و اچ‌بی‌اُ (HBO) بپردازند. 

خبر بد این‌که این اولین تأخیر از سوی آتاری نیست. در اصل، عرضه‌ی این کنسول برای سال پیش برنامه‌ریزی شده بود، اما امروز متوجه شدیم که تقریباً یک سال دیگر باید صبر کنیم. علاوه بر این، شرکت سازنده هنوز به‌طور رسمی تأیید نکرده است که چه بازی‌هایی برای این کنسول منتشر خواهد شد، دارای چه لوازم جانبی خواهد بود و رابط کاربری آن به چه شکل است. نبود این اطلاعات بعد از این همه مدت، مقداری باعث نگرانی می‌شود، اما ما امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک درباره‌ی چنین مواردی شاهد جزییات بیشتری باشیم.

کنسول Atari VCS

در وب‌سایت مدیوم، آتاری از همکاری شرکت AMD به جهت ارتقای Atari VCS تشکر و از هوادارها و پشتیبان‌هایش در این مدت قدردانی کرد. در بیانیه‌ای که منتشر کرده‌اند نوشته شده است: 

آتاری جامعه‌ای فوق‌العاده از هوادارها و پشتیبان‌ها را دارد و تیم Atari VCS خود را مؤظف می‌داند تا جای امکان، نهایی‌ترین محصول و بهترین تجربه را در دست مشتری‌های خود قرار دهد. کنسول Atari VCS بازتاب‌دهنده‌ی بخش بزرگی از آینده‌ی شرکت آتاری است و بنابراین در دستیابی به این فرصت سازش نداشته و نمی‌خواهیم محصول و تجربه‌ای درجه دو و نامرغوب ارائه دهیم. 

تیم Atari VCS از طریق به اشتراک‌گذاری فرآیند تولید کنسول و انتشار برنامه‌ی جدید (بعد از نهایی شدن کارهای شرکت و سهام‌دارها)، به پشتیبانی و مطلع نگه داشتن طرفدارها ادامه خواهد داد. به‌طورکلی، برنامه‌ی ما این است تا در ماه‌های آتی درباره سایر جنبه‌های کنسول Atari VCS اطلاعات جدیدی را منتشر کنیم؛ مانند اخباری پیرامون معماری طراحی کنسول، مشارکت توزیع، لوازم و متعلقات جانبی، بخش بازی و رسانه و سایر محتوای این‌چنینی، تجربه کاربری VCS، تصاویر داشبورد، خدمات و سرویس‌های قابل ارائه و همین‌طور درباره APU جدید AMD و تأثیر آن روی کنسول. 

مانند همیشه، از پشتیبانی پیوسته‌ی شما تشکر می‌کنیم. تا بعد! 

Atari VCS که قرار است بازی‌های کلاسیکی همچون Asteroids ،Missile Command و Centipede را روی خود اجرا کند، اواخر امسال منتشر خواهد شد. همچنین، می‌توانید تاریخ و جزییات پیش‌فروش این کنسول را از اینجا مشاهده کنید. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده