پیش نمایش بازی Devil May Cry 5

پیش نمایش بازی Devil May Cry 5

شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

بازی Devil May Cry 5 متفاوت‌تر از گذشته ساخته شده است و کپکام با توجه به تغییراتی که در گیم‌پلی و موتور گرافیکی به‌وجود آورده است، سعی کرده مخاطبان بازی‌های هک اند اسلش را به این بازی جذب کند.

کپکام (Capcom) را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های بازیسازی دانست که قطعا مخاطبان بازی‌های ویدیویی، با مجموعه‌هایی نظیر Resident Evil یا Devil May Cry خاطرات بسیاری دارند. این در حالی است که کپکام در اواخر نسل هفتم تا حدی افت کرد و هواداران از روند توسعه بازی‌ها و دور شدن از ریشه‌های‌شان ناراضی بودند. با این‌حال چند سالی است که کمپانی Capcom به روزهای اوج خود برگشته است و با احیای مجموعه‌های قدیمی خود، در تلاش است تا دل مخاطبان را یک بار دیگر به‌دست بیاورد. در نمایشگاه E3 2018 و کنفرانس خبری مایکروسافت بود که بازی Devil May Cry 5 معرفی شد. البته در گذشته شایعاتی از ساخت نسخه‌ی پنجم به‌گوش می‌رسید، اما کاربران مشتاق نمایشی از این بازی و دانته بودند.

Devil May Cry 5 / دویل می کرای ۵

Devil May Cry 5 با اینکه کاراکترهایی نظیر دانته، نیرو و همچنین V را در اختیار دارد، اما از نظر ظاهر و مکانیزم‌های گیم‌پلی شاهد تفاوت‌هایی با نسخه‌های پیشین هستیم. یکی از مواردی که تیم سازنده سعی کرده است تا حدی آن را تغییر دهد، داستان و روایت داستانی DMC 5 است. در سه نسخه اول، کپکام یک روند خطی را برای بازی در پیش گرفته بود؛ به طوریکه تنها شاهد کاراکتر دانته بودیم که با شیاطین مبارزه می‌کند و در این راه اشخاص دیگری هم به او کمک می‌کنند. این در حالی است که در Devil May Cry 4، بینگو موریهاشی، نویسنده مجموعه Devil May Cry، از دو کاراکتر متفاوت برای روایت داستان استفاده کرد. حال در دویل می کرای 5 شاهد شکل کامل‌تر و متفاوت‌تر روایت چند شاخه‌ای در داستان هستیم.

بازیکنان برای بهتر فهمیدن نحوه آشنایی نیرو و نیکو و یک سری از وقایع پیش درآمد نسخه پنجم، می‌توانند رمان تصویری Before the Nightmare را مطالعه کنند

در این نسخه سه کاراکتر اصلی در نظر گرفته شده است. از این رو سه خط داستانی را تجربه خواهیم کرد. وی (V)، شخصیت جدیدی است که در نسخه‌ی پنجم با او آشنا خواهیم شد و برای نابودی یک شیطان قدرتمند، به‌سراغ دانته می‌رود. V از دانته می‌خواهد تا این شیطان را از بین ببرد. با این‌حال او هدف و مقصود خاصی در این راه دارد و تیم سازنده هم صحبتی در این مورد نکرده است. حتی نام اصلی این کاراکتر هم هنوز معرفی نشده است (البته اگر نام کاملی در کار باشد). از طرفی دانته هم مراحل و داستان مخصوص به‌خودش را دارد و در این راه شاهد اضافه شدن کاراکترهای قدیمی سری نظیر تریش و لیدی به تیم دانته هستیم. از آن سوی میدان نیرو هم تیم شکار شیطان خود را با نام دویل می کرای راه‌اندازی کرده است و نیکو در این راه او را یاری می‌دهد.

Devil May Cry 5 / دویل می کرای ۵

تا به‌حال در نمایش‌های مختلف داستانی DMC 5، نکات مختلفی از داستان به‌نمایش در آمده است. در بخش داستانی دانته، در رویاروی‌اش با یورایزن، کاراکتر منفی نسخه پنجم، شاهد شکسته شدن دویل تریگر دانته و شکست خوردن در طول مبارزه هستیم. همچنین در بخش داستانی V، می‌بینیم که در یکی از سکانس‌ها او قصد دارد دانته را بکشد! با این‌حال جالب‌ترین خط داستانی و نکات مخفی را می‌توان به خط داستانی نیرو ربط داد. در ویدیو معرفی این بازی دیدیم که ورجیل بازوی شیطانی نیرو را قطع می‌کند. تا به امروز کپکام هیچ اطلاعات خاصی را از ورجیل در دسترس قرار نداده است. حتی در مصاحبه‌های هیدئاکی ایتسونو، کارگردان DMC 5، از وی در مورد ورجیل پرسیده شده است و او هیچ جوابی به کاربران نداده است. همچنین کپکام در گفت‌وگوهای مختلف خود اعلام کرده است که داستان دویل می کرای 5 احساسی‌ و حماسی‌تر از نسخه‌های گذشته است و شاهد اتفاق‌های مهمی هستیم. از این رو به‌نظر می‌رسد ورجیل نقش بسیار مهمی در داستان بازی دارد.

اگر ورجیل در داستان بازی حضور داشته باشد، نقش بسیار مهمی را در وقایع داستانی ایفا خواهد کرد

با اینکه اشاره کردم داستان بازی در شاخه‌های مختلفی روایت می‌شود، اما این شاخه‌ها در طول بازی به‌هم تنیده می‌شوند و کاراکترها در طول مراحل مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در انتها هم در یک مسیر ثابت قرار داده می‌شوند. در واقع تغییرات داستانی و داستان‌سرایی، نقش‌ بسزایی در گیم‌پلی Devil May Cry 5 دارد. از این رو گیم‌پلی هم نسبت به نسخه‌های پیشین دستخوش تغییرات زیادی شده است. اولین و اصلی‌ترین موردی که در گیم‌پلی بازی تغییر کرده است، نبرد کاراکترهای بازی در کنار یکدیگر است. به‌خاطر داستان و رویارویی کاراکترها، در بعضی از مراحل شخصیت‌های بازی در کنار یکدیگر با شیاطین مبارزه می‌کنند. از طرفی کپکام یک حالت کوآپ برای بازی در نظر گرفته است. در مواقعی که کاراکترهای بازی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. با این‌حال این قسمت‌ها را هم می‌توانید به‌صورت تک‌نفره تجربه کنید و عملکرد کاراکتر دوم، با توجه به‌نوع عملکرد شما متفاوت خواهد بود.

Devil May Cry 5 / دویل می کرای ۵

سیستم کوآپ بازی به‌نحوی طراحی شده است که بازیکنان در تمامی قسمت‌های بازی قادر به استفاده از آن نباشند

مورد بعد که گیم‌پلی و مبارزات کاراکتر نیرو را تغییر داده است، بازوی مکانیکی او است که Devil Breaker نام دارد. به‌خاطر قطع شدن دست نیرو در طول داستان، نیکو از یک بازوی مکانیکی برای نیرو استفاده می‌کند. بازیکنان از ابتدا تا انتهای بازی با بازوهای مکانیکی مختلفی روبه‌رو می‌شوند. در مجموع هشت دویل بریکر برای نیرو در نظر گرفته شده است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به‌خودشان را دارند و در ویدیو زیر نام و عملکردشان را مشاهده خواهید کرد. بازیکنان در طول گیم‌پلی و پشت سر گذاشتن مراحل، می‌توانند دویل بریکر خود را از بین ببرند و یک دویل بریکر دیگری را از روی زمین بردارند،‌ اما استفاده‌ی عمده و کاربردی از نابودی دویل بریکرها، در واقع استفاده از حالت شارژی آن‌ها است. هر دویل بریکر عملکرد مخصوص به‌خودش را دارد که این عملکرد در حالت شارژی قوی‌تر و در بعضی از دویل بریکر‌ها متفاوت است. برای مثال اورچر (Overture) در حالت عادی یک ضربه سنگین را به شیاطین وارد می‌کند، اما در حالت شارژی یک بمب را به دشمن مورد نظر وصل می‌کند.

دانلود ویدیو از آپارات

مورد دیگری که در سیستم مبارزات شاهد حذف شدنش هستیم، ویژگی اینرشیا (Inertia) است. به‌بیان ساده‌تر اینرشیا به‌شما این قابلیت را می‌داد که در طول حرکت کردن بتوانید از کومبوها و ضربات مختلفی استفاده کنید. همچنین موبیلیتی کاراکتر به‌هنگام استفاده از کومبوها هم افزایش پیدا می‌کرد. اینرشیا برای اولین بار در نسخه سوم به کاربران معرفی شد و در DMC 4 شکل کامل‌تر آن را مشاهده کردیم. در جریان نسخه دمو و ویدیوهای گیم‌پلی بازی دویل می کرای 5 اینرشیا تقریبا از بازی حذف شده است که این مورد تا حدی به تغییرات موتور گرافیکی بازی مربوط می‌شود. از این رو شاید کاربران هاردکور و قدیمی سری فکر کنند که دیگر قادر به لینک کردن کومبوهای مختلف نیستند، اما تیم سازنده سعی کرده است با تغییراتی در فریم دیتا ضربات و لینک کردن‌شان، شیوه و مبارزات جدیدی را به‌وجود بیاورد. همچنین به‌لطف موتور گرافیکی بازی در دویل می کرای 5 استفاده از EX Attackها راحت‌تر و سریع‌تر شده است. ضربات EX در واقع ضرباتی هستند که نیرو از طریق شارژ کردن شمشیر خود قادر به انجام‌شان است. حال با یادگیری این دسته از کومبوها همیشه می‌توانید شمشیر خود را در حالت آتشین قرار بدهید.

 

ضربات EX جدا از جلوه‌های نمایشی، آسیب بیشتری را به‌دشمنان وارد می‌کنند و در باس فایت‌ها همیشه کمک حال شما خواهند بود. صحبت از باس فایت‌ها شد باید بگویم که طراحی دویل بریکرهای نیرو به‌شکلی است که روی هر باس عملکرد متفاوتی دارند. از این رو بازیکنان می‌توانند Inventory دویل بریکرهای خود را به‌نحوی بچینند که از طریق آن بتوانند ضربات مختلفی را به باس مورد نظر اعمال کنند. برای مثال از طریق پانچ لاین و ضربه شارژی این دویل بریکر می‌توانید یک آپرکات بسیار قوی به Goliath، نام یکی از باس‌های بازی، وارد کنید. از طرفی تیم سازنده در بخش باس فایت‌ها و غول‌های بازی اطلاعات دقیقی از تعداد آن‌ها منتشر نکرده است، اما تا به اینجای کار حضور ۸ الی ۹ باس در بازی تایید شده است. با توجه به ۲۰ مرحله‌ای بودن Devil May Cry 5، به‌احتمال زیاد با باس‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوید. همچنین تمامی باس‌های این نسخه، جدید هستند و در روند بازی تکرار نمی‌شوند.

به لطف سیستم جدید گیم‌پلی بازی، Jump Canceling هم ساده‌تر و کاربردی‌تر از گذشته شده است

از نظر مبارزات و گیم‌پلی مخصوص کاراکترها، جدا از نیرو، دانته و V هم سیستم گیم‌پلی مخصوص به‌خودشان را دارند. دانته همانند نسخه‌های پیشین، شیوه‌های مبارزه‌ای متفاوتی دارد. به‌عبارتی چهار شیوه مبارزه‌ای دانته از نسخه چهارم به این نسخه هم اضافه شده است. البته هیدئاکی ایتسونو اعلام کرده است که موارد شگفت‌انگیز مختلفی برای دانته در نظر گرفته شده است. طبق شایعاتی که وجود دارند، این موارد می‌توانند به شیوه‌های مبارزه‌ای جدید یا دویل تریگر جدید دانته مرتبط باشند. این در حالی است که V سیستم مبارزاتی کاملا متفاوتی نسبت به نیرو و دانته دارد. V یک احضار کننده شیاطین است و با استفاده از آن‌ها می‌تواند دشمنانش را از بین ببرد. همچنین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف و کشتن باس‌های مخصوص به خودش، نیروهای جدیدتری را دریافت می‌کند. از این رو می‌تواند شیاطین تازه‌ای را احضار کند. در کنار تمامی این موارد یک بخش فروشگاهی هم برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که می‌توانید مهارت‌های جدیدی را کسب کنید. همچنین بازی دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم هست. البته گفته شده که این بخش تاثیر خاصی روی گیم‌پلی نمی‌گذارد و صرفا برای آن دسته از کاربرانی قرار داده شده است که نمی‌خواهند چالش‌های بازی را انجام بدهند و اورب کسب کنند.

Devil May Cry 5 / دویل می کرای ۵

از نظر بصری، بازی Devil May Cry 5 پیشرفت بسیاری با نسخه‌های پیشین داشته است. حال به‌لطف موتور گرافیکی جدید بازی شاهد طراحی‌های واقع‌گرایانه و جزئیات بی‌نظیر محیط‌های بازی هستیم. همچنین موتور گرافیکی بازی و بهینه بودنش باعث شده است تا بازیکنان بتوانند از حرکات EX بیشتری در مبارزات استفاده کنند و شاهد افت فریم‌های نسخه پیشین نباشیم. موسیقی و صداگذاری هم یکی از نکات قوت و بسیار خوب سری Devil May Cry به‌حساب می‌آید. در نسخه پنجم شاهد موسیقی‌های گوش‌نوازی هستیم که بعضی از آن‌ها مخصوص کاراکترهای بازی هستند و در طول مبارزات با توجه به نوع عملکرد بازیکن، ضرب آهنگ متفاوتی به‌خود می‌گیرند.

با تمام این تفاسیر بازی Devil May Cry 5 در تاریخ ۱۷ اسفند ماه (هشت مارس) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه می‌شود. با توجه به‌نمایش‌های بسیار خوب بازی و رضایت کاربران از دموی دویل می کرای 5، انتظار می‌رود این بازی بتواند نظرات بسیار مثبتی را از سوی منتقدان و کاربران دریافت کند. نظر شما کاربران زومجی چیست؟ آیا DMC 5 می‌تواند به‌بهترین نسخه در این سری تبدیل شود؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده