// دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

پتنت نسخه بی سیم هدست پلی استیشن VR ثبت شد

کمپانی سونی اخیرا پتنتی را ثبت کرده است که با استناد به آن، این کمپانی درصدد عرضه نسخه بی‌سیم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR است.

کمپانی Sony (سونی) در سال ۲۰۱۶ هدست واقعیت مجازی‌اش را با نام پلی استیشن VR در بازار‌های جهانی عرضه کرد. این هدست که با کنسول پلی استیشن 4 سازگاری کامل دارد، دارای ویژگی‌هایی همچون پنل ۵.۷ اینچی OLED با رزولوشن 1080 و صدای سه‌بعدی است. نقاط قوتی همچون راحتی استفاده و راه‌اندازی آسان در کنار بازی‌های مختلف و متعدد، باعث شده است هدست مذکور فروشی بیش از سه میلیون دستگاه را تجربه کند. تعداد سیم‌هایی که برای استفاده از هدست PlayStation VR لازم است از آن‌ها بهره ببرید نسبتا زیاد هستند و این مورد ممکن است مورد رضایت برخی از بازیکنان نباشد. حال به نظر می‌رسد کمپانی سونی برای این دسته از افراد برنامه ویژه‌ای دارد؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، این کمپانی پتنت نسخه بی‌سیم پلی استیشن VR را ثبت کرده است.

با این وجود که نسخه جدید هدست مذکور بی‌سیم خواهد بود، اما همچنان لازم است واحد پردازشی آن را به کنسول PS4 وصل کنید. پس از اتصال، هاب سیگنال‌ها را به صورت بی‌سیم به هدست ارسال می‌کند که این ویژگی آزادی عمل را برای بازیکنان فراهم می‌کند. تصویری از نسخه بی‌سیم پلی استیشن VR به عنوان پتنت جدید کمپانی سونی را در زیر مشاهده می‌کنید:

هدست PSVR / پلی استیشن VR

عرضه نسخه بی‌سیم موجب می‌شود هدست PSVR مرحله جدیدی را تجربه و طیف گسترده‌تری از مخاطبین را به خود جذب کند. مرحله اول استفاده از هدست پلی استیشن VR، برقراری اتصال کنسول پلی استیشن 4 با دوربین پلی استیشن و واحد پردازشی PlayStation VR است. پس از این مرحله لازم است واحد پردازشی را به نمایشگر و با استفاده از کابل USB به کنسول وصل کنید. در نهایت پس از وصل کردن کابل برق، باید به سراغ کابل اتصال هدست به هاب بروید. با انجام تمامی این مراحل می‌توانید هدست را روشن و از تجربه بازی‌های واقعیت مجازی کنسول Playstation 4 لذت ببرید. کنار گذاشتن بخشی از این اتصالات مسلما به معنای راحتی هر چه بیشتر استفاده از هدست مذکور است.

لازم به ذکر است که نسخه بی‌سیم پلی استیشن VR تنها در حد یک پتنت بوده و تا‌کنون کمپانی سونی به صورت رسمی آن را معرفی نکرده است. سال گذشته نیز پتنت‌هایی از سوی این کمپانی ثبت شده بودند که آینده هدست مذکور را به نمایش می‌گذاشتند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده