نویسنده: علی ولی خانی
// دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱

دسترسی متقلبین به بازی Apex Legends برای همیشه از آنها گرفته می شود

تقلب کردن بازیکنان در Apex Legends، به خصوص در نسخه‌ی کامپیوتر آن، به یکی از معضلات بزرگ این بازی تبدیل شده است و استودیو Respawn تصمیم گرفته مجازات سنگینی را برای این کار در نظر بگیرد.

بازی‌های سبک بتل رویال از همان روزهای اولیه‌ی انتشار خود به جولانگاه متقلبین تبدیل شده‌اند، که تعداد این متقلبین روی کامپیوتر نسبت به سایر پلتفرم‌ها بسیار بیشتر است. میزان تقلبی که در دوران طلایی PUBG در این بازی انجام می‌گرفت، سرسام آور بود. امروزه، تازه‌ترین بازی مطرح این ژانر، Apex Legends، با مشکلی مشابه دست و پنجه نرم می‌کند. هفته‌ی گذشته پستی در وب سایت Reddit منتشر شد که کاربران را به کمپینی جهت تقاضای محدودیت دسترسی منطقه‌ی چین به بازی Apex Legends را داشت. دلیل به‌وجود آمدن این کمپین شایع بودن تقلب و استفاده از نرم افزارهای Thrid Party در بین بازیکنان این منظقه است. حالا در تصمیمی قاطع، Respawn اعلام کرده است که قصد دارد دسترسی دستگاه‌های متقلبین به بازی را برای همیشه مسدود کند.

به گزارش وب سایت خبری Daily Esports، مسئله‌ی قطع شدن دسترسی و مجازات متقلبین در چندین انجمن آنلاین به اشتراک گذاری راه‌های تقلب در بازی‌ها به بحث و گفتگو گذاشته شده است و برخی کاربران مدعی شده‌اند که دسترسی‌شان به طور کامل قطع شده. همانطور که بالا اشاره شد، این قطع دسترسی یک محدودیت ساده نیست. اگر Respawn متوجه شود کاربری در حال تقلب است، هم حساب کاربری وی و هم کامپیوترش برای همیشه دسترسی خود به بازی را از دست خواهند داد. به علاوه، اگر حساب کاربری جدیدی از کامپیوتر متخطی ساخته شود، این حساب در کمتر از سی دقیقه شناسایی و بن می‌شود. یکی از کاربران سایت Reddit تصویری از صحبت‌های یکی از متقلبین بازی Apex Legends را به اشتراک گذاشته است. این پست حاوی فعالیت‌ها و اعمالی است که این بازیکن متقلب به امید اینکه دسترسی دوباره‌ی خود به بازی Apex Legends را به دست آورد، انجام داده.

apex legends

صد البته، بازیکنان نهایتا راهی برای دور زدن سیستم بن سخت افزار Respawn پیدا خواهند کرد. متقلبین خود اغلب اوقات افرادی باهوش هستند و انتظار چنین برخوردهایی را از استودیو و تیم توسعه دهنده‌ی بازی دارند. با این حال، تعداد زیادی از آن‌ها از این تصمیم خوشنود نخواهند بود. سایت Daily Esports عنوان کرد که برخی وب سایت‌ها نرم افزارهایی جهت تقلب به فروش می‌رساندند که قیمت برخی از آن‌ها به بیشتر از ۱۵۰ دلار نیز می‌رسید. برخی از این سایت‌ها حتی مدعی بودند که نرم افزارهایشان قابل ردیابی نیست، اما با این وجود بسیار از خریداران می‌گویند Respawn سریعا متوجه وجود این نرم افزارها می‌شد و استفاده از آن‌ها منجر به مسدود شدن همیشگی دسترسی کامپیوتر آن‌ها به بازی Apex Legends شده است.

تقلب کردن برخی افراد باعث می‌شود که بازی جذابیت خود را برای سایر بازیکنان از دست بدهد، اما مهم تر از این، وجود متقلبین به کلی می‌تواند از نظر تجاری بر ضد یک بازی تمام شده و باعث ریزش شدید بازیکنان آن شود، که امری بسیار ناعادلانه برای تیم توسعه دهنده‌ای است که زمان، سرمایه و انرژی خود را برای تولید بازی صرف کرده‌اند. بعضی کاربران معتقدند بن سخت افزاری کمی زیاده روی است، اما شواهد نشان می‌دهند که چنین تصمیماتی برای ساماندهی جامعه‌ی بازیکنان یک بازی آنلاین با تعداد کاربران بالا ضروری است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده