نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۴

بازی Rage 2 روی ایکس باکس وان ایکس به صورت 1080p 60fps اجرا می‌شود

با وجود قدرت بالای کنسول مایکروسافت، بازی Rage 2 روی ایکس باکس وان ایکس رزولوشن 4K نخواهد داشت.

بازی Rage 2 حدود دو ماه دیگر توسط کمپانی بتسدا (Bethesda Softworks) منتشر خواهد شد و طرفداران بازی‌های اید سافتور (id Software) می‌توانند اثر جذابی را تجربه کنند که استودیو آوالانچ (Avalanche Studios) آن را با همکاری اید سافتور تولید می‌کند. در این میان خبری منتشر شده است که می‌تواند باعث ناامیدی بعضی دوست‌داران بازی شود؛ خبری مبنی بر اینکه بازی روی کنسول قدرتمند مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس با رزولوشن 4K اجرا نخواهد شد.

سایت Hardcore Gamer مصاحبه‌ای با تیم ویلیتس، از اعضای ارشد اید سافتور و یکی از کارگردان‌های این استودیو انجام داده است که در بخشی از آن ویلیتس به اهمیت بالای فریم ریت و سرعت بازی در مقایسه با رزولوشن اشاره می‌کند و می‌گوید:

بازی Rage 2 روی کنسول‌های ارتقا یافته‌ی سونی و مایکروسافت (پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس) به شکل 1080p 60fps اجرا می‌شود، روی کنسول‌های معمولی 30fps خواهد بود و روی کامپیوتر هم محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. به صورت کلی ما روی کنسول‌های پیشرفته، سرعت و روان بودن بازی را به 4K بودن آن ترجیح داده‌ایم.

هرچند این خبر می‌تواند برای عده‌ای ناراحت‌کننده باشد، ولی خیلی‌ها هم صحبت‌های ویلیتس را تأیید می‌کنند که فریم ریت اهمیت بیشتری نسبت به رزولوشن دارد؛ البته از طرف دیگر قدرت بالای کنسول مایکروسافت هم باعث می‌شود انتظارات از بازی Rage 2 روی این کنسول بالا باشد.

ویلیتس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به محتویاتی اشاره می‌کند که بعد از انتشار بازی برای آن عرضه خواهند شد:

ما برنامه‌هایی برای محتویات رایگان و پولی داریم. Rage 2 یک بازی تک‌نفره و داستانی است که در آینده آن را گسترش خواهیم داد و اطلاعاتی را در این زمینه منتشر می‌کنیم. تکنولوژی‌های به کار رفته در بازی هم به ما اجازه می‌دهند به سادگی تغییرات زیادی در دنیای آن اعمال کنیم.

بازی Rage 2 در تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۹ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد و چند روز قبل هم ویدیوی جدیدی از آن منتشر شد که سلاح‌های کشنده بازی را نمایش می‌داد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده