// یکشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶

بازسازی بازی Star Wars: Dark Forces با استفاده از موتور Unreal Engine 4

یکی از کاربران وب سایت یوتیوب متوجه شده است که یکی از طرفداران مجموعه جنگ ستارگان، بازی Star Wars: Dark Forces را در موتور Unreal Engine 4 بازسازی کرده است.

دو بازی اخیر از مجموعه Star Wars که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ و تحت نام‌های Star Wars Battlefront و Star Wars Battlefront II در بازار‌های جهانی عرضه شده‌اند، چندان در جذب مخاطبین و جلب نظر منتقدین موفق نبودند. این دو بازی که محصول مشترک استودیو DICE (دایس) و کمپانی Electronic Arts (الکترونیک آرتز) محسوب می‌شوند به دلایلی همچون کمبود محتوا و لوت باکس‌هایی که روی گیم پلی تاثیر دارند، مورد انتقاد قرار گرفتند. ناامیدی بازیکنان از ارائه یک تجربه بدون اشکال از مجموعه جنگ ستارگان توسط کمپانی الکترونیک آرتز باعث شده است که خود آن‌ها دست به ساخت بازی بزنند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، جمعی از طرفداران جنگ ستارگان و تعدادی از بازی‌سازان با کمک گرفتن از موتور آنریل انجین 4 اقدام به بازسازی بازی Star Wars: Dark Forces کرده است.

نسخه باز‌سازی بازی مذکور توسط یوتیوبری به نام BlueDrake42 کشف شده است. این نسخه که از لحاظ جلوه‌های بصری با بازی‌های Star Wars Battlefront و Star Wars Battlefront II برابری می‌کند، دارای ظاهری چشم‌نواز و زیبا است. دموی کوتاه نسخه بازسازی بازی Star Wars: Dark Forces فاقد هر‌گونه صحنه اکشن و دشمنان است، اما به خوبی قادر است که پیشرفت‌های بازی نسبت به نسخه اصلی را به نمایش بگذارد. سطح بالای جزئیات این نسخه طرفداران بازی Star Wars: Dark Forces و علاقه‌مندان مجموعه جنگ ستارگان را به وجد خواهد آورد. ویدیوی منتشر شده از بازسازی بازی Star Wars: Dark Forces را در زیر مشاهده می‌کنید:

دانلود از آپارات

نکته حائز اهمیت در رابطه با نسخه باز‌سازی بازی Star Wars: Dark Forces، این است که طراح ارشد محیط استودیو Obsidian Entertainment (آبسیدین اینترتینمنت) یعنی جیسون لوییس مدیریت پروژه را بر عهده دارد و تعدادی از طرفداران و بازی‌سازان در ساخت بازی به او یاری می‌رسانند. این پروژه هیچ ارتباطی به استودیو آبسیدین و کمپانی‌های الکترونیک آرتز و دیزنی ندارد. برای دریافت این بازی می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

بازی Star Wars: Dark Forces در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ روی پلتفرم‌هایی همچون پی سی، لینوکس و پلی استیشن عرضه شد. این بازی تیراندازی اول شخص دارای ویژگی‌هایی همچون مراحلی با طبقات چند‌گانه و امکان نگاه کردن به بالا و پایین است که در زمان عرضه چندان مرسوم نبودند. منتقدین ضمن تقدیر از طراحی مراحل و پیشرفت‌های فنی، از گرافیک ضعیف و نرخ فریم پایین بازی راضی نبودند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده