// یکشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱

گرافیک بازی Red Dead Redemption 2 احتمالا به واسطه آپدیت ها افت می کند

برخی از بازیکنان بازی Red Dead Redemption 2 با بررسی تاثیر آپدیت‌های این بازی روی گرافیک آن، خبر از کاهش جزئیات گرافیکی داده‌اند.

بازی Red Dead Redemption 2 را باید یکی از برترین‌ آثار تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی دانست. اثری که علاوه بر شبیه‌سازی غرب وحشی با بیشترین جزئیات و روایت داستانی عالی و بی‌مانند، در جنبه‌های گرافیک هنری و فنی به دستاوردی مثال‌زدنی تبدیل شده است. با این حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، با استناد به گفته تعدادی از اعضای جامعه بازی مذکور، در صورتی که قصد دارید از بالاترین گرافیک بازی Red Dead Redemption 2 بهره ببرید، لازم است آن را آپدیت نکنید؛ زیرا با هر آپدیت گرافیک بازی افت می‌کند.

این افراد اعلام کرده‌اند که کمپانی Rockstar (راک استار) ویژگی Ambient Occlusion را به کلی حذف یا تغییر داده‌ است. این ویژگی را می‌توان نور‌پردازی واقع‌گرایانه بر اساس عوامل محیطی و مجاور معرفی کرد. به واسطه ویژگی مذکور مکان‌هایی که نور به آن‌ها نمی‌رسد یا از منبع نور دور بوده و دارای ابعادی کوچک هستند، به صورت تیره نمایش داده می‌شوند. با مشاهده تصویر زیر درک بهتر از تاثیر این ویژگی خواهید داشت:

Ambient Occlusion

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با نام کاربری Darealbandicoot برای اولین بار با انتشار تصاویری به مقایسه نسخه‌های 1.00 و 1.06 بازی Red Dead Redemption 2 پرداخته است. این تصاویر را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

با دقت در تصویر دوم متوجه حجم بیشتر سایه‌ها و رنگ‌های تیره و غنی‌تر آن می‌شوید. به واسطه موارد ذکر شده در مجموع می‌توان این تصویر را واقع‌گرایانه‌تر دانست. برای مثال با بررسی کت آرتور در دو تصویر مشخص می‌شود که در مقایسه با نسخه 1.00، آپدیت‌ 1.06 باعث شده است این پوشش روشن‌تر شود و سایه‌های آن کاهش پیدا کنند. همچنین سایه‌های زیر بار به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده‌اند و در مجموع شاهد فضایی روشن‌تر از قبل هستیم. سایه‌زنی متفاوت بین نسخه‌های 1.00 و 1.06 به وضوح قابل مشاهده است، اما در لیست تغییرات آپدیت‌ها تغییر یا حذف ویژگی Ambient Occlusion ذکر نشده است و سازندگان اشاره‌ای به آن نکرده‌اند.

یکی از عواملی که نباید تاثیر آن را در وقوع شرایط متفاوت از یاد برد، متغیر‌های موجود در بازی Red Dead Redemption 2 است. پیش از این در قبال بازی Marvel's Spider-Man نیز شایعاتی مبنی بر افت گرافیکی بازی منتشر شده بود که با واکنش سازندگان و توضیحات آن‌ها در رابطه با تاثیر آب و هوا و مقطع زمانی رو‌به‌رو شد. همچنین تغییرات عمدی یا غیر‌عمدی در دارایی‌های بازی در آپدیت‌های بعدی که به موجب آن‌ها بازی بیش از پیش بهینه‌سازی می‌شود، امری مرسوم و متداول است.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ (۴ آبان) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد. این بازی یکی از موفق‌ترین عرضه‌های تاریخ را تجربه و رکورد‌هایی را به نام خود ثبت کرده است. کمپانی Take-Two Interactive (تیک تو اینتراکتیو) در گزارش مالی خود اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۳ میلیون نسخه از بازی مذکور را عرضه کرده است. همچنین این بازی در سه روز اول انتشار توانست ۷۲۵ میلیون دلار فروش را تجربه کند. از جوایزی که بازی Red Dead Redemption 2 از مراسم‌های مختلف دریافت کرده است، می‌توان به جایزه بهترین موسیقی از رویداد The Game Awards 2018 و جایزه منتخب منتقدین از مراسم Golden Joystick Awards اشاره کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده