نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰

مقایسه مشخصات و قیمت آیفون 8 و پی 20 پرو در دیوار

در این رپورتاژ آگهی به قیمت گوشی آیفون 8 و پی 20 پرو در سایت دیوار نگاهی انداخته‌ایم.

بعد از تولید آیفون 7، اپل به این نتیجه رسید که باید تغییری در گوشی‌های خود بدهد و نسل جدیدی از آیفون را طراحی و به دنیا عرضه کند. به هر حال با ساخت تلفن‌های همراه متنوع چینی و کره‌ای، بازار بیش‌ازپیش رقابتی شده است و غلفت تولیدکنندگان با عقب ماندن از گردونه رقابت‌ به‌دست آوردن بازار مساوی خواهد بود. در نتیجه آیفون 8 که نسل جدید گوشی‌های شرکت اپل خوانده می‌شد، به بازار آمد. کیفیت و طراحی بی‌نظیر رمز موفقیت این تلفن همراه از دیروز تا همین امروز است. با گذشت یک سال، چینی‌ها نیز برای مقابله با آیفون 8 اقدام به طراحی هواوی پی 20 پرو کردند. حتی کار تا آن‌جا پیش رفت که از نظر ارزش‌گذاری، هواوی P20 Pro با قیمت گوشی اپل تا اندازه‌ای برابری می‌کرد. اما آیا چینی‌ها در گوی رقابت موفق بودند؟

وزن تلفن همراه، حالا دیگر به یک مسئله مهم و چالشی تبدیل شده است و دلیل اصلی آن هم این است که در طول روز بیشتر از قبل با گوشی‌هایمان سر و کله می‌زنیم و خب، اگر سنگین باشند به مرور زمان به بلای جان تبدیل می‌شوند. حالا اگر بخواهیم پی 20 پرو و آیفون 8 را از نظر وزن با یکدیگر مقایسه کنیم، باید برتری را از آن آیفون بدانیم؛ با وزن ۱۴۸ در مقابل ۱۸۰ گرم. هر دو گوشی هوشمند، گواهی IP67 دارند؛ یعنی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم هستند. آیفون 8 دربرابر هواوی پی 20 پرو کوچک‌تر است اما محافظی که روی این گوشی هوشمند از جنس شیشه سخت شده با یون به همراه پوشش اولفوبیک که در جهت کاهش بازتاب نور قرار گرفته، مزیتی به شمار می‌رود که در پی 20 پرو خبری از آن نیست. از نظر سرعت و کیفیت، باتوجه‌به سیستم‌عامل، پردازنده و نوع آن هر دو گوشی هوشمند در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند. اما آن چه که هواوی P20 Pro را با قیمت گوشی اپل آیفون 8 تقریبا برابر کرده‌، دوربین فوق‌العاده این اندروید است؛ یک دوربین سه‌گانه اصلی به همراه دوربین باکیفیت سلفی. البته تنها تفاوت دوربین پی 20 پرو و آیفون 8 را می‌توان در همین سه‌گانه بودن جست‌و‌جو کرد چون هر دو از نظر قابلیت‌های دوربین مثل لرزش‌گیر اپتیکال و فلاش ال ای دی در یک جایگاه ایستاده‌اند.

در سایت دیوار آیفون 8 با ظرفیت ۶۴ گیگابایت و آکبند ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در یک آگهی قیمت‌گذاری شده است، فروشنده می‌گوید در سایت دیجی کالا همین تلفن همراه ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری خرید قیمت گوشی اپل آیفون 8 در حد نو و کم کارکرد، ۶۴ گیگابایت و به رنگ گلد (طلایی) ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آگهی شده است. فروشنده در جزئیات این محصول به وجود گارانتی ۱۸ ماهه به همراه کلیه لوازم جانبی اورجینال و استفاده نشده اشاره کرده است.

اما در این سایت هواوی پی 20 پرو در مقایسه با آیفون 8، آگهی‌های چندانی ندارد با این وجود در یک مورد در حد نوی این تلفن همراه ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین هواوی P20 Pro آکبند در آگهی دیگری ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده