// شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲

حضور بیش از ۱۱ میلیون کاربر در بازی آمیرزا تنها در هشت ماه

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال و استودیوی نردبان اندیشه فردا با انتشار گزارشی از عملکرد بازی آمیزرا در یک سال گذشته، از آمار بیش از ۱۱ میلیونی کاربران این بازی اندروید خبر دادند.

بی‌شک بازی آمیرزا را می‌توانیم یکی از آثار موفق در سال ۹۷ معرفی کنیم. آمیزرا که یک بازی کلمه‌ای است، با موسیقی سنتی، طراحی جذاب و روند سرگرم‌کننده ساده اما گاهی چالش‌برانگیزی که دارد، توانسته در کوتاه مدت یکی پس از دیگری موفقیت‌ها را پشت سر بگذارد و نظر بسیاری از مخاطبین با سلایق متفاوت را جلب کند.

بازی آمیرزا نخستین بار در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ توسط نردبان اندیشه فردا، سازنده بازی موفق باقلوا در کافه بازار منتشر شد و به لطف تجربه گذشته سازندگان بازی، توانست در کوتاه مدت تنها در کافه بازار به بیش از پنج میلیون دانلود برسد. این در حالی است که طبق گفته سازندگان بازی آمیرزا نزدیک به ۱۷ میلیون ثبت و دریافت را خارج از بستر کافه بازار داشته است.

اکنون اما مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) گزارشی جامع را تحت عنوان «آمیرزا: دروازه لغوی» براساس عملکرد این بازی ایرانی در پنل بازی و GameAnalytics آماده کرده است. نکته حائز اهمیت در این گزارش، استخراج داده‌های بازی از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ تا انتهای دی ماه ۱۳۹۷ از طریق گوگل آنالیتیکز است.

طبق آمار ارائه شده از ابتدای خردادماه تا انتهای دی ماه ۱۳۹۷، در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۳۲۴ کاربر در سامانه آنالیتیکز بازی ثبت شده‌اند. از طرفی به صورت میانگین ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۲۱۸ کاربر فعال ماهیانه و ۸۹۹ هزار و ۸۴ کاربر فعال روزانه برای بازی گزارش شده است‌؛ این معیار به معنای تعداد کاربرهای منحصربه‌فردی است که در یک بازه یک ماهه و روزانه وارد بازی می‌شوند. اما این تنها آمار جالب آمیرزا نیست. طبق اعلام دایرک، زمان صرف شده برای بازی آمیرزا، در مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۸۴ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۰۱ دقیقه بوده است و در مجموع ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۴۳ دست (Session) آمیرزا بازی شده است.

از دیگر آمار بازی اندروید آمیرزا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به طور متوسط، هر کاربر فعال روزانه نزدیک به ۱۷ دست آمیرزا در روز بازی کرده است.
  • ارزش طول عمر کاربران (Life Time Value) در دوره ۹۰ روزه ۹۱ تومان و در دوره ۱۸۰ روزه ۱۲۱ تومان بوده است.

پیش از این در زومجی بازی آمیرزا را معرفی کرده بودیم. اگر علاقمند به دانلود بازی آمیرزا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم حتما معرفی این بازی را در زومجی مطالعه کنید.


منبع دایرک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده