// جمعه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵

معرفی بازی Bendy & The Ink Machine؛ بندی در یک ماجراجویی جدید

Bendy & The Ink Machine دومین بازی از سری بازی‌های ماجراجویی و جذاب شخصیت محبوب کارتونی، بندی (Bendy) است. با معرفی این بازی جذاب در زومجی همراه باشید.

امروزه به لطف پیشرفت بسیار خوب سخت افزارهای گوشی‌های هوشمند، این دستگاه‌ها توانایی انجام پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین عملیات را پیدا کرده‌اند. این امر که برای بازیکنان و بازیسازان بسیار خوش‌آیند بوده، باعث شده تا شاهد عرضه‌ بازی‌های بسیار خوش ساخت و با کیفیتی برای پلتفرم موبایل باشیم. همچنین این سخت افزار سطح بالا، راه را برای بسیاری از بازی‌های بزرگ که برای ویندوز و کنسول‌ها منتشر شده بودند، باز کرده است. Bendy & The Ink Machine دومین نسخه از سری بازی‌های ماجراجویی ساخته استودیوی Joey Drew Studios Inc است که داستان جذاب این شخصیت کارتونی را روایت می‌کند. این بازی اندروید و آیفون که با برچسب قیمتی ۶.۹۹ دلار در اپ‌استور و پلی‌استور عرضه شده، توانسته به خوبی راه نسخه‌ی اول بازی را ادامه دهد و در یک سبک کاملا متفاوت، تجربه‌ای جذاب برای بازیکنان رقم بزند. این بازی برای سیستم‌ عامل iOS حدود ۱.۳ گیگابایت حجم دارد و بر خلاف بازی Bendy In Nightmare Run، یک بازی ماجراجویی و معمایی اول شخص است.

Bendy & The Ink Machine

گیم‌پلی بازی آیفون و اندروید Bendy & The Ink Machine، کاملا با نسخه‌ی اول خود متفاوت است و این بازی دیگر یک رانر بی‌انتهای کلاسیک نیست. سازندگان این بازی در این نسخه با تغییری ۱۸۰ درجه، به ساخت یک بازی ماجراجویی و حل پازل با زاویه دید اول شخص رو آورده‌اند. در این بازی دیگر خبری از نبرد با هیولاهایی که به دنبال بندی‌اند، نیست و بیشتر گیم پلی بازی به گشت و گذار در محیط بازی، حل پازل‌های مختلف و کشف راز‌های دنیای بازی طی می‌شود. پازل‌های بازی از گستردگی و درجه سختی خوبی بهره می‌برند و محیط‌های بازی نیز بسیار متنوع و رمزآلود هستند.

Bendy & The Ink Machine نسبت به نسخه‌ی قبلی یک تجربه‌ی کاملا متفاوت محسوب می‌شود و حالا یک بازی ماجراجویی اول شخص است

اتفاقات بازی Bendy & The Ink Machine از دید هنری استاین (Henry Stein)، یکی از انیماتورهای بازنشسته استودیو، رخ می‌دهد که پس از ۳۰ سال، نامه‌ای عجیب از سمت جویی درو (Joey Drew)، مدیر استودیو دریافت می‌‌کند که او را به محل استودیو دعوت کرده است. در رویدادهای بازی اثراتی از المان‌های سبک وحشت نیز دیده می‌شود اما این عناصر آن قدر کمرنگ هستند که نمی‌توان بازی BATIM را یک بازی ترسناک نامید. تلاش بازیکنان در این بازی، در جهت رمزگشایی معماهای محیط بازی است تا بتوانند به اتفاقات عجیبی که در استودیو رخ داده است پی ببرند. این مسئله که با پیشرفت در طول بازی، به مرور بخش‌های مختلف داستانی خود را به بازیکنان نشان می‌دهند، از نقاط قوت Bendy & The Ink Machine به شمار می‌رود.

Bendy & The Ink Machine

از میان دیگر تفاوت‌های بازی Bendy & The Ink Machine  با نسخه‌ی اول خود، می‌توان به اضافه شدن رنگ زرد به ترکیب رنگ‌های بازی و تغییر زاویه دوربین به اول شخص اشاره کرد. اما در سایر بخش‌های گرافیکی و طراحی‌های بازی، کماکان از همان سبک کارتونی نوستالژیک و جذاب نسخه اول استفاده شده است که کماکان زیبا و چشم‌نواز است. همچنین محیط استودیو Joey Drew که اتفاقات بازی در آن رخ می‌دهد، بسیار گسترده و پر جزئیات طراحی شده است و بازیکنان از گشت و گذار در آن برای رمز گشایی راز‌های آن لذت خواهند برد. از آنجایی که این بازی برای ویندوز و نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است، شاهد کمی کاهش گرافیک در نسخه‌های موبایلی نسبت به نسخه‌های کنسولی و ویندوزی هستیم. همچنین کماکان موسیقی‌های متن بازی و صداگذاری‌ها به نحو نوستالژیک و به سبک کارتون‌های موفق دهه‌ ۲۰ و ۳۰ میلادی انجام شده که بسیار خاص و متفاوت است.

Bendy & The Ink Machine

به طور کلی در بازی Bendy & The Ink Machine شاهد تغییراتی عظیم و مثبت نسبت به نسخه اول هستیم و بازی سر و شکلی جذاب و کامل‌تر به خود گرفته است. اما نمی‌توان از این نکته غافل شد که کماکان نقاط قوت بازی اول مانند طراحی‌های نوستالژیک و گیم‌پلی جذاب در این نسخه نیز دیده می‌شوند که این مسئله در کنار تغییرات مثبت، Bendy & The Ink Machine را به یک بازی درجه یک تبدیل کرده است.

اگر از طرفداران کارتون‌های قدیمی هستید یا به تجربه کردن یک بازی معمایی اول شخص با داستانی جذاب و مرموز با چاشنی عناصر ژانر وحشت علاقه دارید، Bendy & The Ink Machine یکی از بهترین گزینه‌های موجود در اپ‌استور و گوگل‌پلی است که می‌توانید آن را به صورت آفلاین تجربه کنید. ضمنا یادآوری می‌کنیم که اسامی بازی‌های برگزیده اندروید به تفکیک ماه و هفته را می‌توانید در مقالات بهترین بازی های اندروید مشاهده کنید.

دانلود بازی اندروید و آيفون Bendy & The Ink Machine


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده