نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰

هر آنچه که باید در مورد تویوتا یاریس سدان 2019 دانست

در این رپورتاژ آگهی از خصوصیات تویوتا یاریس سدان 2019 گفته‌ایم و نگاهی به قیمت این خودرو در دیوار انداخته‌ایم.

تویوتا یاریس برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۹ میلادی روی خط تولید رفت و همچنان تولید آن ادامه دارد. این خودرو امروزه در 3 تیپ هاچ بک، کوپه و سدان تولید می‌شود که هرکدام دارای نسخه‌های متفاوتی هستند. در اصل تویوتا یاریس به‌منظور کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها و برای شهرهای شلوغ و پرترافیک ساخته شد و به‌عنوان یک مینی خودرو در تمام تیپ‌های خود شناخته می‌شود که یک سال هم عنوان برترین خودروی ژاپن را به خودش اختصاص داده است و تا به امروز 3 نسل متفاوت از این خودرو ساخته شده است که هرساله دستخوش تغییراتی می‌شود.

تویوتا یاریس سدان 2019

تویوتا یاریس سدان که در سال‌های قبل با نام‌هایی مانند تویوتا سایون IA و سپس تویوتا یاریس IA شناخته می‌شد در سال 2019 با نام تویوتا یاریس سدان رونمایی شد. البته این خودرو در کشورهای مختلف نام‌های متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال تویوتا ویتز و تویوتا پلاتز نیز نام‌های دیگر این خودرو هستند. شرکت تویوتا در سال 2019 از یک طراحی جدید برای این خودروی محبوب خود در 3 تریم متفاوت استفاده کرده است.

ظاهر این خودرو اسپر‎ت‎تر از مدل‌های قبلی خود به نظر می‌رسد؛ هرچند که نمای جلوی آن تغییرات زیادی را متحمل نشده است و همچنان شبیه یک گربه‌ماهی با یک شانه عسلی بزرگ است و چراغ‌های آن نیز ظاهری جذاب و زیبا را به نمایش می‌گذارند. بیشتر تغییرات تویوتا یاریس سدان در قسمت کابین آن است که از سیستم مالتی مدیای جدیدی با صفحه نمایشی 7 اینچی با قابلت تاچ، تشخیص صوتی و اینترفیس ریموتی استفاده کرده است. همچنین ارتباط بلوتوثی و کنترل‌های روی فرمان در هر سه تیپ این محصول پیاده شده است. چراغ‌های مه شکن، چراغ‌های هالوژنی در جلوی خودرو، چراغ‌های روشنایی LED در روز و رینگ‌های اسپرت 15 اینچی ازجمله تغییرات مشهود این مدل نسبت به مدل قبلی یاریس سدان است.

مشخصات فنی یاریس سدان 2019

همان‌طور که گفته شد یاریس سدان 2019 در سه تیپ مختلف XLE ،LE و L به بازارها عرضه می‌شود که در هر ۳ نسخه از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱۵۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند که توانایی تولید ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ پیشرانه و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری در دور ۴۰۰۰ را دارد. همچنین این خودرو دارای یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر ۶.۷ لیتر است.

تویوتا یاریس سدان 2019

مزایا و معایب مدل 2019 تویوتا یاریس سدان

این خودرو در مقایسه با مدل‌های پیشین خودش دارای مزایایی همچون استانداردهای جذابیت، هماهنگی در طراحی، استهلاک پایین، فضای داخل کابین مناسب و مصرف سوخت خوب آن است و ایراداتی که به آن وارد است شتاب اولیه آن است که کمتر از حد انتظار بوده و همچنین رانندگی بلندمدت با آن می‌تواند سخت و کسل‌کننده باشد. البته قیمت تویوتا یاریس سدان نسبت به رقبای جهانی که دارد نیز یکی از امتیازات ویژه این خودرو در سال 2019 است.

تویوتا یاریس سدان 2019

امکانات و آپشن های تویوتا یاریس سدان 2019

یاریس سدان دارای تجهیزاتی مانند دوربین عقب، سیستم صوتی و تصویری، کنترل کروزر، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع، سنسورهای برف و باران، سیستم ایمنی، سیستم ترمز و پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم هوشمند پیشگیری از برخورد، سیستم انتخابی رانندگی اسپرت و نرمال، سیستم اطلاعات و سرگرمی و هر آنچه که یک خودروی سدان امروزی نیاز دارد است که باعث شده بسیاری از کارشناسان معتقد باشند که خریدوفروش تویوتا یاریس سدان 2019 در بازار رقابت با خودروهایی مانند هیوندای ورنا، هوندا سیتی، اشکودا رپید و سایر رقبای خود رونق بیشتری داشته باشد.

خریدوفروش تویوتا یاریس سدان 2019 در بازارهای جهانی

باتوجه‌به آنکه هنوز شرکت تویوتا قیمت پایه را برای این محصول خود اعلام نکرده است اما باتوجه‌به تغییرات و تیپ‌های مختلف و امکاناتی که در آن قرار داده شده است قیمت تویوتا یاریس سدان 2019 احتمالاً مبلغی مابین ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار باشد. باتوجه‌به محبوبیت بالای مدل‌های قبلی این نسل از خودروهای تویوتا انتظار می‌رود که خریدوفروش تویوتا یاریس سدان 2019 نیز در بازارهای هدف به‌خوبی و با رونق بیشتر صورت بگیرد.

قیمت تویوتا یاریس سدان 2019 در بازارهای ایران

این خودرو هنوز راهی به بازارهای ایران پیدا نکرده است اما می‌توان انتظار داشت قیمت تویوتا یاریس سدان 2019 در ایران باتوجه‌به تیپ‌ها و امکانات مختلفی که دارد بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد؛ چراکه مدل‌های پایین‌تر این خودرو مانند مدل ۲۰۱۶ که در ایران حضور دارند باتوجه‌به نرخ ارز و واردات محدود تا ۳۰۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شوند. باتوجه‌به برند خوش‌نام این محصول و محبوبیت بالای آن در میان ایرانیان بازار بسیاری خوبی دارد و خرید تویوتا یاریس سدان کارکرده نیز از قیمت‌های ۱۳۰ میلیون تومان به بالا صورت می‌گیرد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده