// پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

نقشه تهران بازی زولا به صورت رسمی رونمایی شد

شب گذشته در جریان یک رویداد، نقشه تهران بازی زولا به‌صورت رسمی در ایران معرفی شد و در دسترس بازیکنان قرار گرفت.

چند سالی از انتشار بازی شوتر زولا، ساخته استودیوی ترکیه‌ای لوکوم گیمز در ایران می‌گذرد و بازیکنان بسیاری تاکنون با تجربه نسخه فارسی این اثر، به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند. بعد از برگزاری مسابقات بسیار و حتی حضور نمایندگان ایران در مسابقات ترکیش کاپ بازی زولا، شب گذشته استودیوی سورنا، ناشر ایرانی بازی زولا در جشن پایان سال، اقدام به رونمایی رسمی از نقشه تهران این بازی رایگان کرد. نقشه تهران دومین نقشه‌ای است که تاکنون با الهام از شهرهای ایران برای بازی زولا منتشر شده است و در حقیقت نشان‌دهنده‌ی همکاری نزدیک شرکت ترکیه‌ای لوکوم گیمز و استودیو ایرانی سورنا گیمز است.

اولوچ یوجا زولا

در ابتدای این مراسم اولوچ یوجا، مدیر بازاریابی جهانی زولا در سخنانی با اشاره به دومین سفر خود به تهران از شباهت‌های فرهنگی میان ایران و ترکیه گفت و با اشاره به رشد زولا در سطح جهان افزود:

زولا ۲۱ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و ما در خیلی از کشورها از جمله آمریکای لاتین، اروپا، ترکیه و ایران حضور داریم؛ این در حالی است که در آینده در کشورهای دیگر از جمله هند نیز حضور خواهیم داشت. یکی از اهداف‌مان در زولا که برای‌ ما اهمیت زیادی دارد، تمرکز روی بومی‌سازی بازی‌ها با محتوای بومی است؛ به‌ویژه در کشوری مانند ایران که مانند ترکیه فرهنگی غنی دارد، ما از رفتار و تفکر بازیکنان بومی مطلع باشیم.

یوجا در ادامه با اشاره به مسابقات ورزش‌های الکترونیک زولا که در جریان است گفت:

در حال حاضر مسابقات در هر یک از کشورها در حال برگزاری است و بهترین تیم هر کشور در تاریخ چهار می (۱۴ اردیبهشت)‌ در استانبول وارد رقابت‌های نهایی می‌شوند.

حسن مهدی‌اصل مدیرعامل سورنا

نقشه تهران در بازی زولا اکنون در دسترس قرار دارد و می‌توانید آن را تجربه کنید

یکی دیگر از سخنرانان رویداد حسن مهدی‌اصل، مدیرعامل استودیو سورنا گیمز بود. حسن مهدی اصل در ابتدا در رابطه با اشاره به برند زولا گفت:

تیم سورنا از زمان انتشار زولا در ایران تلاش کرد تا پی‌سی گیمینگ را با بازی‌های آنلاین مختلف در سبک‌های مختلف احیا بکند. خیلی خوشحالیم که امروز دیگر شخصی به اینکه بازی کامپیوتر یا جامعه پی‌سی گیمینگ نداریم،‌ فکر نمی‌کند. پی‌سی گیمینگ اکنون به مبحثی جدید تبدیل شده است و شاهد ساخت بازی‌های پی‌سی توسط بازیسازها هستیم. جامعه‌ای که زولا ایجاد کرده است، پتانسیلی را ایجاد کرد که بازی‌های خارجی دیگری نیز بتوانند در ایران فعالیت کنند و بازار را ارتقاء قابل توجهی دهند؛ در سال‌های گذشته حتی نمی‌توانستیم این موفقیت را تصور بکنیم. خوشحالم که با تک تک شما عزیزان توانسته‌ایم به این مهم برسیم و آینده را نیز با یکدیگر خواهیم ساخت.

مدیرعامل استودیو سورنا گیمز افزود:

زمانی‌که برای اولین‌بار در کشور کاربر ایرانی در خانه خود پشت پی‌سی می‌نشیند و با پینگ ۲۰ تا ۵۰ بازی می‌کند، از سلاح‌ها و نقشه‌های ایرانی استفاده می‌کند و پشتیبانی می‌گیرد، ما بسیار خرسند می‌شویم. این اتفاق بسیار بزرگی است که به‌خاطر حمایت بازیکنان به آن رسیده‌ایم. ما این پشتیبانی را آنقدر ادامه خواهیم داد تا با گسترش جامعه پی‌سی گیمینگ ایران، این جامعه را به جایگاهی برسانیم که تیم ملی ورزش‌های الکترونیکی ایران بتواند در عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرینی‌های بزرگی انجام دهد و از این طریق به رشد این کسب‌وکار نیز کمک کند؛ زیرا در صورتی که مسابقات، جامعه، بازیکن، شرکت یا بازی خوب در بازار وجود داشته باشد، آن بازار قدرتمند است و می‌تواند برای بسیاری فرصت‌های شغلی ایجاد کند و از همه مهم‌تر گیمرهای ایرانی می‌توانند به‌جای پینگ ۲۰۰، تجربه‌ای خوب را به زبان فارسی، با پینگ پایین و با دسترسی به خدمات بانک‌های ایران داشته باشند.

حمد کفاش یعقوبی، رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک

محمد کفاش یعقوبی، رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک دیگر سخنران رویداد رونمایی از نقشه تهران بازی زولا بود:

جامعه بازی زولا، با وجود عمر کوتاهی که دارد، یک جامعه خوب است. علاقمندیم این رشته را هرچه سریع‌تر به جایگاه خودش برای برگزاری مسابقات برسانیم. این رشته تفاوتی با رشته‌های دیگر مانند کانتر یا Rainbow Six ندارد؛ مهم این است که از اقبال عمومی برخوردار شده و گیمرها این بازی را انجام می‌دهند؛‌ البته این اقبال عمومی کمی کار ما را در امر برگزاری مسابقات سخت می‌کند، اما در صحبتی که با آقای مهدی‌اصل داشتیم تصمیم گرفتیم تا در سال ۹۸ به سمت برگزاری رسمی مسابقات زولا در سطح کشور برویم؛ در ادامه اما به سمت برگزاری مسابقات به‌صورت لیگ یا آزاد خواهیم رفت. نکته مهم این است که هنوز خیلی‌ها می‌توانند با این بازی آشنا شوند؛ این موضوع به‌دلیل امر تکثر بازی‌ها در کشور است. خوشحالم که بازی زولا توانسته جامعه آماری خوبی را به خود اختصاص دهند. امیدواریم با تحلیل این جامعه آماری بتوانیم آن را هدفمند کنیم و مسابقاتی در حد مسابقات بین‌المللی را برای این رشته برگزار کنیم.

اولوچ یوجا زولا

در جریان مراسم رونمایی از نقشه بازی تهران، این نقشه به‌صورت رسمی در ایران منتشر شد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت. در انتهای مراسم اولوچ یوجا با اشاره به برنامه‌های ویژه زولا برای نوروز گفت:

ما پروموشن بزرگی به مناسبت نوروز داریم. برای این رویداد اسکین‌های مختلفی طراحی شده است.

در ادامه می‌توانید عکس‌‌های مراسم رونمایی از نقشه تهران در بازی زولا را از پایین تماشا کنید:


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده