نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

کمپانی مارول سری ?What If را برای سرویس دیزنی پلاس تهیه می‌کند

سری انیمیشن‌های ?What If با محوریت داستان‌هایی که در کمیک‌های اصلی مارول اتفاق نیفتاده‌اند، از دیزنی پلاس پخش خواهند شد.

به گزارش Slash Film، کمپانی مارول در حال تهیه سری انیمیشن‌هایی بر پایه کمیک‌های ?What If است که در آینده از طریق سرویس دیزنی پلاس پخش خواهند شد؛ کمیک‌هایی که طرفداران زیادی دارند و ماجراهای قهرمانان مارول را به شکل دیگری روایت می‌کنند.

سری ?What If که از دهه ۱۹۷۰ توسط مارول به دست مخاطبین رسید، به رویدادهایی می‌پردازد که هرگز در کمیک‌های اصلی این کمپانی اتفاق نیفتاده‌اند و داستان‌هایی را روایت می‌کند که تفاوت زیادی با ماجراهای اصلی مارول دارند و آن‌ها را از زوایای دیگری دنبال می‌کنند. برای مثال یکی از شماره‌های این سری در مورد پیوستن مرد عنکبوتی (Spider-Man) به گروه چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) است. در یکی دیگر از ماجراهای ?What If «گوئن استیسی» کشته نمی‌شود و تأثیرات حضور او روی زندگی «پیتر پارکر» را می‌بینیم. در دیگری شاهد پیروزی انتقام‌جویان (Avengers) بر سایر شخصیت های مارول هستیم. در یک ماجرای دیگر، دکتر دووم (Doctor Doom) به «جادوگر اعظم» تبدیل می‌شود و در یکی دیگر از داستان‌ها هم که در دنیای مرد عنکبوتی رخ می‌دهد، به جای «عمو بن»، «عمه می» از دنیا می‌رود.

هرچند این کمیک‌ها جنبه‌ای سرگرم‌کننده و فرعی دارند، ولی گاهی اوقات ماجراهایی را روایت می‌کنند که با محبوبیت بالای خود زمینه‌ساز شکل‌گیری داستان‌ها و شخصیت‌های جدیدی در سایر کمیک‌های مارول می‌شوند؛ مثل شخصیت دختر عنکبوتی (Spider-Girl) که در شماره ۱۰۵ از سری دوم کمیک‌های ?What If به عنوان فرزند پیتر پارکر و «مری جین» معرفی شد و بعدها ماجراهای دیگری از او را شاهد بودیم.

کوین فایگی، رییس مارول استودیو روی تهیه و تولید این سری انیمیشن نظارت خواهد کرد و همین قضیه می‌تواند باعث حضور بازیگران فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) برای صداپیشگی شخصیت‌های خود در انیمیشن‌ها شود.

مجموعه مورد نظر مثل کمیک‌های ?What If به شکل آنتولوژی تولید خواهد شد؛ به معنای اینکه هر قسمت آن داستان مخصوص خود را دارد که ارتباطی با سایر قسمت‌ها نخواهد داشت. یکی از قسمت‌هایی که در حال حاضر مشخص شده است هم به این احتمال می‌پردازد که اگر لوکی (Loki) چکش ثور (Thor) را پیدا می‌کرد چه اتفاقاتی می‌افتاد.

در کنار تولید این سری انیمیشن، در ماه‌های اخیر اخبار زیادی در مورد تولیدات مختلف مارول برای سرویس جدید کمپانی والت دیزنی منتشر شده است؛ از جمله ساخته شدن سریالی بر اساس شخصیت لوکی که تام هیدلستون در آن بازی می‌کند و مایکل والدرون شورانر آن خواهد بود. همچنین سریال ویژن و اسکارلت ویچ (The Vision and Scarlet Witch) که یکی از نویسندگان فیلم Captain Marvel یعنی جک شیفر به عنوان شورانر آن را هدایت می‌کند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده