نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۸

توافق دیزنی و فاکس قرن بیستم هفته آینده نهایی می‌شود

طبق اعلامیه جدید دیزنی، انتظار می‌رود که هفته آینده توافق والت دیزنی و فاکس قرن بیستم رسما نهایی و اعلام شود.

مرداد ماه امسال بود که سهامداران کمپانی فاکس قرن 21 پیشنهاد ۷۱.۳ میلیارد دلاری کمپانی والت دیزنی را قبول کردند که طبق آن، دیزنی بخش تلویزیونی و فیلمسازی کمپانی فاکس قرن بیستم را به دست خواهد آورد و حال مراجع قانونی آمریکا و کشورهایی که دیزنی و فاکس در آن شعبه دارند، این توافق را بررسی و درستی آن را تایید کرده‌اند و ماه گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این توافق سرانجام در طول ماه مارس ۲۰۱۹ رسمی خواهد شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به نظر می‌رسد که زمان اعلام رسمی نهایی شدن این توافق مشخص شده است. به نقل از هالیوود ریپورتر، باب ایگر، رئیس والت دیزنی اعلام کرد که انتظار می‌رود در روز ۲۰ مارس ۲۰۱۹ (۲۹ اسفند ۱۳۹۷) که چهارشنبه هفته آینده می‌شود، رسما بخش فیلمسازی و تلویزیون فاکس قرن بیستم به بخشی از کمپانی والت دیزنی تبدیل شوند.

walt disney/والت دیزنی

کمپانی والت دیزنی در ابتدا با پیشنهاد ۵۲ میلیارد دلاری در آذر سال گذشته توانسته بود برنده رقابت خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم از فاکس قرن 21 شود. با این حال، شرکت کامکست پیشنهاد جدید و ۶۵ میلیارد دلاری خود را در ماه خرداد به فاکس قرن 21 ارائه داد که باعث بررسی دوباره این پیشنهاد توسط سهامداران فاکس شد و در نهایت دیزنی با ارائه پیشنهاد خرید ۷۱.۳ میلیارد دلاری توانست این رقابت را به نام خود ثبت کند. حال بخش تلویزیون و فیلمسازی فاکس قرن بیستم به استودیوهای فیلمسازی والت دیزنی اضافه خواهند شد و دیزنی به‌زودی صاحب مجموعه‌هایی چون آواتار (Avatar)، بیگانه (Alien)، سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)، کینگزمن (Kingsman)، ایکس من (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) خواهد شد که خبر بسیار خوبی برای طرفدارن دنیای سینمایی مارول و مجموعه مارول خواهد بود. دیزنی پیش از این کمپانی‌هایی چون مارول، لوکاس فیلم و پیکسار را خریداری کرده بود و حال این کمپانی به دنبال توسعه امپراطوری خود است.

فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول خواهد بود، اما بسیار بعید است که به این زودی شاهد اضافه شدن مجموعه X-Men یا Fantastic Four به این مجموعه باشیم، اما می‌توان انتظار داشت که در زمان معرفی فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، این دو مجموعه نیز سهمی از آن داشته باشند. در حال حاضر مارول ۸ فیلم بدون عنوان را برای اکران تا سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است. همچنین دیزنی پیش از این اعلام کرده است که برند فاکس قرن بیستم، فاکس سرچلایت و شبکه FX پس از این ادغام حفظ خواهد شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده