// سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۳

Valve طراح ارشد بازی Artifact را برکنار کرد

پس از عملکرد ضعیف بازی Artifact، شرکت Valve تصمیم به برکناری ریچارد گارفیلد، طراح ارشد آرتیفکت، گرفت.

در مدتی که از عرضه‌ی بازی کارتی Artifact می‌گذرد، این بازی عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است. بازی Artifact در دنیای بازی بسیار محبوب Dota 2 جریان دارد و در آن از قهرمان‌های این بازی استفاده شده است. شرکت Valve پس از انتشار بازی انتظار داشت تا عملکرد این بازی مانند بازی دوتا 2 باشد؛ اما به طرز عجیبی این بازی با شکست سنگینی مواجه شد. در نهایت هم تعداد بازیکنان این بازی به شدت کاهش یافته است. در جریان این اتفاقات، ولو، دکتر ریچارد گارفیلد، طراح ارشد بازی آرتیفکت را از کار برکنار کرد.

بازی Artifact

ریچارد گارفیلد پیش از کار روی آرتیفکت، بازی کارتی دیگری با نام Magic: The Gathering را ساخته بود. این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کارتی به‌شمار می‌رود؛ به طوری که تعداد بازیکنان این بازی در سال ۲۰۱۵ به ۲۰ میلیون نفر می‌رسید. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶، ۲۰ میلیارد از کارت‌های این بازی تولید شده است. گارفیلد اواخر سال ۲۰۱۴ وارد ساخت آرتیفکت شد. حال ولو تصمیم به برکناری گارفیلد و شرکت مشاوره‌ای Three Donkeys گرفت. گارفیلد هم در بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت:

من و اسکاف الیاس جزئی از Three Donkeys محسوب می‌شویم. [خطاب به ولو] از این که قبل از انتشار خبر برکناری پیشنهاد دادید تا این موضوع محرمانه باقی بماند، ممنونم؛ اما دیگر نیازی به این کار نیست.

با توجه به مشکلاتی که در زمان انتشار بازی با آن روبه‌رو بودیم، این برکناری چندان ما را غافل‌گیر نکرد. بعد از انتشار، همچنان اعتماد به نفس تیم بالا بود و بر این باور بودیم که محصول خوبی را ساخته‌ایم؛ اما زود فهمیدیم که برای رسیدن بازی به جایگاهی که ما انتظار آن را داشتیم، راه بسیار سختی را پیش‌رو داریم. این برکناری چندین دلیل دارد؛ یکی از این دلایل این است که گوش دادن به صحبت‌ها و پیشنهادهای Three Donkeys برای بیش از چهار سال، دیگر ضروری به‌نظر نمی‌رسید.

من و اسکاف همچنان نسبت به کیفیت بازی خوش‌بین هستیم. ما دوست داریم تا همان‌طور که انتظار داشتیم، شاهد موفقیت بازی باشیم. به همین دلیل ما بازخورد و راهنمایی‌های خود را به صورت رایگان به ولو اعلام می‌کنیم. همکاری با ولو بسیار هیجان‌انگیز بود و این که ولو با نهایت دقت در ایجاد تجربه‌ی با کیفیت برای بازیکنان فعالیت می‌کند، من را شگفت‌زده کرده است.

بازی Artifact

شاید یکی از دلایل شکست آرتیفکت، تبلیغات بسیار کم برای این بازی بود؛ به طوری که حتی در فضای مجازی هم به ندرت خبری به صورت رسمی از سوی ولو منتشر می‌شود. البته قرار است تا مسابقه‌ای با جایزه‌ی یک میلیون دلاری برای بازی برگزار شود ولی به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ ندهد. با توجه به آماری که در استیم منتشر شده است، تعداد بازیکنان آرتیفکت در یک روز کامل به سختی به ۶۰۰ نفر می‌رسد و تعداد بازیکنانی که در حالی بازی کردن هستند به ۳۵۰ نفر هم نمی‌رسد. این درحالی است که بازی دوتا 2 به طور تقریبی روزانه بیش از ۹۴۰ هزار بازیکن دارد. این بازی برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS منتشر شده است.

شاید در آینده بازی Artifact رایگان شود یا حتی چرخه‌‌ی حیاتش پایان یابد اما به هر جهت باید منتظر تصمیمات ولو باشیم.

آیا بازی Artifact را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع DualSHOCKERS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده