// سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جهش فنی صنعت بازی‌سازی مشهود است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران با اشاره به جوانان، از امیدهای بیشتر صنعت‌بازی‌سازی در دهه پنجم انقلاب به جوانان فعال گفت.

شب گذشته هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران با برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز به کار خود پایان داد. در جریان این مراسم، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی از امیدهای بیشتری گفت که به جوانان فعال در صنعت بازی‌سازی در دهه پنجم انقلاب دارند.

سید عباس صالحی در ادامه افزود:

صنعت بازی های ویدیویی روزبه‌روز به جلو حرکت می‌کند و جای پای خود را در میان علاقه‌مندان محکم‌تر می‌کند. یک روز با الهام از سینما، بازی ساخته می‌شد و امروز از بازی به سمت سینما و سریال می‌رویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:

آمارهای بنیاد ملی بازی‌های ویدیویی در سال ۹۶ نشان داده است که ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی روزانه به‌طور متوسط ۷۳ دقیقه بازی می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد ارزش زحمات و خدمات بازی‌سازان چقدر است و بابت همتی که دارند از آن‌ها تشکر می‌کنم.

صالحی با بیان اینکه بازی‌های ایرانی در حوزه فنی و تکنیکال هر سال گام‌های جهشی طی می‌کنند، گفت:

درکنار حوزه فنی، باید به سه حوزه دیگر نیز توجه شود. یکی از آن‌ها حوزه اقتصادی است که طبعا به سرمایه و مدیریت اقتصادی نیاز است و در این راه باید اقدامات زیرساختی صورت گرفته و همگرایی بیشتری برقرار شود. البته نباید حل مشکلات اقتصادی به شکل بیرونی که باعتث رشد گلخانه‌ای می‌شود پیگیری شود و باید نگاه درون‌گرایانه داشت.

وی ادامه داد:

دو حوزه دیگر که باید بیش از این به آن توجه شود یکی فلسفه نظری و راهبردی بازی‌ها و دیگری حوزه ساختار روایی تا درکنار رشد فنی، یک شبکه مطمئن‌تری در بازی‌ها داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر تاکید کرد:

مطمئنا به نسل جوانی که امروز در صنعت بازی‌های ویدیویی فعال است و شاهد جهش و پیشرفت آن‌ها هستیم، در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری می‌توان داشت.

در پایان این مراسم، جوایز بهترین بازی‌های سال از سوی سیدعباس صالحی به برندگان اهدا شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده