// دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۴

با رایگان شدن بازی Blade Symphony بسیاری از بازخوردهای آن منفی شده است

استودیو Puny Human اعلام کرد که از این پس بازی Blade Symphony به‌صورت رایگان (Free To Play) در دسترس همگان قرار خواهد گرفت که این اتفاق با واکنش منفی دارندگان این بازی روبه‌رو شده است.

Blade Symphony یک بازی اکشن چندنفره است که در سال ۲۰۱۴ توسط استودیو مستقل Puny Human برای پلتفرم‌های ویندوز و لینوکس عرضه شد. مبارزات بازی از نوع شمشیرزنی است و ابتدا با قیمت ۱۹.۹۹ دلار روی فروشگاه استیم قرار گرفته بود. حال در جدیدترین اخبار بازی و با گذشت یک و نیم سال از زمانی‌که بازی با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شده بود، بالاخره استودیو سازنده اعلام کرد که بازی از این پس به‌صورت رایگان (Free To Play) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در همین راستا، در توضیحات صفحه استیم بازی آمده است:

پس از گذشت یک سال و نیم، بازی Blade Symphony حالا رایگان (Free to Play) شده است. ما قصد نداشتیم این کار را برای کاهش پیچیدگی انجام دهیم (هرچند الان روند توسعه آن ساده‌تر شده است). ما قصد نداشتیم این کار را برای پول انجام دهیم (چرا که تنها ۴ آیتم بازی پولی شده است). ما قصد نداشتیم با انجام این‌کار هزینه‌های سربار را مدیریت کنیم (حتی با این‌که از الان تمامی محتویات را به Steam انتقال داده‌ایم).

ما با انجام این کار می‌خواهیم بازی در دسترس افراد بیشتری باشد و عمرش طولانی‌تر شود. با اینکه روند توسعه بازی از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است و ۵ سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، Blade Symphony لایق است تا توسط افراد بیشتری تجربه شود. پس این شما و این هم بازی Blade Symphony، امیدواریم از تجربه آن لذت ببرید.

به‌روزرسانی رایگان بازی، ۴۸ آیتم جدید به بخش چندنفره آن اضافه می‌کند و بازیکنان را به تبادل آیتم و خرید بیشتر آن‌ها تشویق می‌کند. همچنین ۱۰ آیتم اختصاصی برای دارندگان نسخه پرمیوم بازی اختصاص یافته است و توسعه‌دهندگان امیدوارند این روند متوقف نشود.

Blade Symphony

متاسفانه این کار برای فرو نشاندن خشم طرفداران این بازی کافی نبوده است. مجله خبری PC Gamer اشاره کرده است که ۷۰ درصد بازیکنان در طول عمر ۵ ساله بازی، از آن تعریف کرده‌اند، اما در طول ۳۰ روز گذشته این روند برعکس شده و ۷۰ درصد کاربران حالا بازخوردشان نسبت به بازی منفی شده است. بسیاری از بازیکنان قدیمی این بازی، از رایگان شدن آن عصبانی هستند و بازیکنان جدید هم از کنترل و جلوه‌های بصری بازی ایراد می‌گیرند.

یکی از دارندگان این بازی نوشته که از پرداخت پول برای این بازی پشیمان شده است؛ چرا که سازندگان، کیفیت آن را در طول زمان بسیار کاهش داده‌اند و بخش شمشیرزنی دیگر همانند قبل پیچیدگی ندارد. یکی دیگر از گیمرها هم اعتراض کرده که او قبلا این بازی را خریداری کرده است و حالا باید برای استفاده از آیتم‌ها دوباره پول پرداخت کند.

نظر شما کاربران زومجی راجع به این خبر چیست؟ آیا تبدیل شدن بازی‌های پولی به Free To Play به نفع بازیکنان است یا سازندگان با این کار تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند؟


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده